Pikkukysymykset

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

VE-pumpun tiivistesarja taitaa maksaa noin 20 €
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

vville kirjoitti:Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
Ei kai sillä ole mitään väliä, kunhan kattokuorma ei ylitä kyseiselle ajoneuvolle sallittua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Jaha jaha osaisikohan kukaan auttaa, ko. putki on 1.9 wbx:ssä vasemmalla puolen konetta, metallia ja hapristunut ja vuotaa. Omat kuuklaus kyvyt ei nyt riitä eli uusihan siihen pitäisi löytää. Kiitos etukäteen! Mike
Liitteet
vuotava putki doppeli.JPG
vuotava putki doppeli.JPG (276.94 KiB) Katsottu 10524 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
Ei kai sillä ole mitään väliä, kunhan kattokuorma ei ylitä kyseiselle ajoneuvolle sallittua.
Ei ollunna väliä, huomautti tosin ettei sitä vararengasta tartte välttämäti.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
zebbe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.02.2014 23:07

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja zebbe »

:ugeek: Kuinka paljon pitäsi olla dieselin tankkiin menevässä paluuletkussa vastusta ? Vissiin lähemmäs <0 ?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja dmn »

En osaa nyt kysymälläsi yksiköllä vastata, mutta jos sinne letkuun puhaltaa niin pitäisi tankissa kuplia ...
< 15kWh/100km
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

Mikäs olisikaan tuorein järkiratkaisu korotetun syncron etuiskunvaimentimiksi?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hezuz »

JX käynnistyy kylmänä hyvin mutta kuumana todella laiskasti. Missä vika?
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Syöttöpumpun nestepää väljä.

edit: vai tarkoititko että starttaakin laiskasti kuumana?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja dmn »

pumppu tosiaan vaihtoon..
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Niin joko syöttöpumppu tai sitten se mitä heebo viittas että ei pyöri kunnolla lämpimänä joka viittais että kone käy kuumana ja/tai on hirttämässä. Hirttämiseen löytyy sitten liuta vaihtoehtoja alkaen veden puuteesta/termari ongelmista ja päättyen laakerivikaan tai männänrengas jumitukseen.
Eli kummasta puhut siitä että konetta saa sahata ennen kuin käynnistyy vai että startti/moottori pyörii laskasti lämpimänä startatessa.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mulla on muuten parissa dieselissä ollut tuota, että joskus lämpimänä käynnistäessä saa sahata pidempään, joskus jopa sammuu hetki käynnistyksen jälkeen. Olisko se siis pumppuvika?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Siis kylmänä starttaa hyvin mutta lämpimänä saa sahata pitkään.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ruisku pumppu voi oireilla noin.
Ventiili välys saataa mennä pieleen lämpimänä kun ventiilit lämpölaajenee ja jää kantamaan jollon ei kunnon puristuksia.
Sitten voit kokeilla antaa hehku kiskoonsuoraan virtaa jos vaikka vaatis vielä lämpimänäkin hehkutusta enemmän.
Sitten on tietenki se mahis että poltoaine suodatin on tukossa eli voi aiheuttaa imuvastusta ja varsinkin jälki alipainetta. Tämä on todenäköinen vain mikäli olet täysin laimnlyönyt suodatin vaihdon.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

JX:n eri antureista.

Olen ollut siinä uskossa, että paisarissa oleva anturi on mittariston lämpömittarin ledin anturi, se mittaa onko paisarissa tarpeeksi nestettä, ja toimii siten, että kun anturin kärjet on kuivana, ei piiri ole ehjä ja ledi alkaa vilkkua, olenko oikeassa? Pitäisikö ledin sammua, jos ottaa töpselin irti ja vetää töpselin navat oikariin? Onko tossa piirissä jotain relettä tms. jossain välissä?

Sitten kannen päädyn lähdön kaksi piuhaa. Ovat jotain lämpöanturin piuhoja? Anturit lepäävät jäähdytysnesteessä ja haistelevat sen lämpötilaa, ja sitten johtoa pitkin lähettävät dataa johonkin, toinen menee mittariston lämpömittarille ja toinen johonkin muualle, olenko oikeassa? Mihin se toinen tieto menikään?

Sitten oli se kannen sivulähdössä oleva piuha. Mikäs se oli ja oliko siitä mitään hyötyä?
Viimeksi muokannut DJSigma, 01.07.2017 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tuo oikein paitsi että muistelisin että paisarissa koho ei digi nastat.
Ja siis oikarissa ledi ei pala.
Se toinen anturi sielä kannen päässä on hehkutus aika.
Mutta oliko se anturi siinä sivu vesilähdössä kannessa lisävesipumpun vai turbon jäähdytyksen flektin niin en muista. Kertokoon ken muistaa.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Osku kirjoitti:Tuo oikein paitsi että muistelisin että paisarissa koho ei digi nastat.
Nyt en ainakaan tähän aikaan illasta ymmärrä tuota loppua? :D
Se toinen anturi sielä kannen päässä on hehkutus aika.
Jaajuu, se selittää miksi tuo hehkuttaa n. 7 sekuntia, jotain on pielessä.

Onko siinä anturissa sisällä joku käämi tms. joka lämpenee nesteen vaikutuksesta ja antaa sitten erilaisen vastuksen/jännitteen/savumerkin sinne johtoon, ja sillä se viisari sitten värähtää? Eli kun mittarin johto roikkui irti ja osui nelosen hehkun päähän, mittari nousi hiljalleen tappiin asti kun tuli liikaa infoa johtoon?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ne säätyy kaikki niin että vastus arvo muuttuu ja päästää johtoon enemmän tai väjemmän miinusta. Jos johto irtoaa ja osuu maahan se menee tietenkin toiseen ääriasentoon ja jos irti toiseen.
Hehkuissa tuo rele hässäkkä jota ohjataan on siinä mustassa laatikossa siinä kone huoneen vasemmassa etu nurkassa. Låmpö mittarin osalta se on sielä mittaristossa kojelaudassa.
Niitä paisuntasäiliön ohjauksia on kahtamallia yleisesti käytössä eri autoissa, "koho ja kytkin malli" eli vanhempi malli ja sitten uudempi "kaksi metalli nastaa" joiden vastuksen lukeminen perustuu veden sähkön johtavuuteen tämä vaati electroniikka eli on ns digi malli.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Osku kirjoitti: Niitä paisuntasäiliön ohjauksia on kahtamallia yleisesti käytössä eri autoissa, "koho ja kytkin malli" eli vanhempi malli
Ok, tämähän selittääkin sen mitän pidin arvaamattomuutena, se vaan reagoi vähän viiveellä.

Kiitos vastauksista.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Lukittu