Pikkukysymykset

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Simon öljypohjasta löytyi joku mystinen metallin palanen. Ansimmäinen öljynvaihto tapahtui samaan aikaan kun vaihdoin öljypumpun summerin pärinän takia.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.

Tilaan mieluusti setin Saksasta, mutta ei vaan ehdi tähän aikatauluun.
http://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Ers ... ::246.html
http://busschmiede.de/shop/T3-2WD-Syncr ... 2-Meyle-_1
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
Ilmeisesti tarkoitat laakereiden väliin tulevaa holkkia?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:
vville kirjoitti:Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
Ilmeisesti tarkoitat laakereiden väliin tulevaa holkkia?
Ilmeisesti juurikin sitä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tölkkikauppa.fi:ssä näyttäisi olevan holkkeja ja laakerisarjoja hyllyssä.

Kuva
17,50 €
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

Laakereita löytyy ainakin Meyle, FAG ja SKF valmistajilta. Mikähän näistä olisi laadukkain?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

SKF ainakin muualla rankattu laadukkaimmaksi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Onko kukaan testannut wbx pumpun pesua?

Singleton- First, take the pump outta the car. Mark the terminal that the brown wire goes to. (BROWN IS GROUND- ALWAYS.). Then, get a gallon or so of diesel fuel in an open container. Make sure there's enough to COMPLETELY submerge the pump. Fuel cools the pump, so if you're running it with no fuel for it to suck up, it'll get hot real fast and then you're screwed. Hook two wires up to the terminal on the pump. Submerge the pump in the diesel. (Why diesel? It won't explode or catch fire in case of a spark, and it is essentially an oil, and will not only clean the pump, but lube it as well.) Hook the wires up to a battery with the terminal you marked hooked up to +. The pump should start expelling all kinds of crap. Run it for about 5 seconds. Repeat 2 or 3 times. If the pump won't run, try reversing polarity back and forth at the battery. If that doesn't work,have an assistant rap it with a hammer while you apply power. If it still doesn't run, you need a pump. If it starts running, do the reverse polarity thing. Once it's cleaned out, re install it and you saved yourself a couple hundred bucks. OBSERVE ALL SAFETY PRECAUTIONS, protect your eyes, hands, etc., and remember that batteries CAN explode... Not fun. Don't be afraid, but don't be stupid, hasty, or take unnecessary risks when working on your car, either. Good luck, and let me know how it works out!
Home is where you park it.
Avatar
Moose
AktiVWisti
Viestit: 231
Liittynyt: 23.02.2012 20:58
Paikkakunta: Kälviä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Moose »

Kuva

Onko näitä asenneltu?
Kojetaulun päällä ahdasta hieman kookkaammalle cb radiolle.
Olisko kattopaneelista lääkkeeksi ongelmaan?

meneekö kattoverhoilun päälle ok
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja dmn »

Olikos niin että ei-TDI T4 laatikot käy ristiin 4 ja 5-pyttyisten välillä suoraan?
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Olikos niin että ei-TDI T4 laatikot käy ristiin 4 ja 5-pyttyisten välillä suoraan?
Niin siis pikkulootat käy, 88hv tdi konekin on semmosella lootalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Moose kirjoitti:Kuva

Onko näitä asenneltu?
Kojetaulun päällä ahdasta hieman kookkaammalle cb radiolle.
Olisko kattopaneelista lääkkeeksi ongelmaan?

meneekö kattoverhoilun päälle ok

Tais VWaarilla olla tuollainen, en musita onko jo paikallaan. Itse tuollaisen olen joskus ilmoittanut olevani valmis lunastamaan, vaan ei ole kuulunut.
Yksi ajatu on, että revin verhoilun pois ja teen vanerista tilalle uuden, johon onnistuu radioiden ym kiinnitykset.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Pultit ja mutterit Pentoihin

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Miten paljon pidemmän pultit ja mutterit pitää hankkia kun vaihtaa originaalit 14" peltivanteet Ronalin Pentoihin? Riittääkö "yleensä" 15mm pidemmät aluvanteisiin ylipäätään?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Onko kukaan sovitellut VAG:in 1.8T koneita tölkkeihin? Onko ihan järjetön ajatus?
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yksi järkevimmistä bensakoneista tölkkiin. Suomen lainsäädäntö vaan pistää tehokkaasti vastaan :( Onhan täällä foorumillakin yksi pritseni esitelty, ei tainnut tosin koskaan päästä liikenteeseen asti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Ei kai siinä mitään mahdotonta ole..? 1.8 20V AGN kone, siihen pakokaasuahdin + muut tarvittavat muutokset ja muutoskatsastus.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jukkapoika kirjoitti:Ei kai siinä mitään mahdotonta ole..? 1.8 20V AGN kone, siihen pakokaasuahdin + muut tarvittavat muutokset ja muutoskatsastus.
Tuolla tavalla kyllä, valmiissa turbokoneessahan on liikaa tehoa orkkiksena.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

No sellanen pikkukysymys;

Olisiko kellään työkalua jolla avataan etuperän posket sekä työkalu siihen pinjonin kruunulle?? Jos vaikka kehtaisi lainata pientä korvausta vastaan..? Mulla kyllä on niihin sellanen erikoistyökalu osanumerolla neljäsattaakuustoista "beta" -versio mutta tahtoo ainaki tuo pinjonin ruunumutteri mennä aika kehnon näköseksi sillä. :lol:
posket kyllä avautuu kohtuu helpolla joten niitten työkalua ei välttis tartte mutta jos joltain sattuisi molemmat löytymään..
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pultit ja mutterit Pentoihin

Viesti Kirjoittaja TT| »

jolkkon kirjoitti:Miten paljon pidemmän pultit ja mutterit pitää hankkia kun vaihtaa originaalit 14" peltivanteet Ronalin Pentoihin? Riittääkö "yleensä" 15mm pidemmät aluvanteisiin ylipäätään?
Riippuu pentoista, niitä tuntuu olevan montaa eri versiota. Osa menee ainakin syncroon ihan alkuperäsillä tai aluvanteen muttereilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Lukittu