Pikkukysymykset

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Lukittu
JX16
AktiVWisti
Viestit: 82
Liittynyt: 21.02.2013 21:46
Paikkakunta: Loppi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JX16 »

Voi hyvinkin olla toi vaihdelaatikon maajohto. Oireet taisi alkaa lisäakun asennuksen jälkeen, lisäakusta menee maajohto suoraan runkoon. Täytyypä tutkia...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Taitaa huono maadoitus olla yleisin sähkövika tuon ikäisissä autoissa.
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja topik »

Jossain oli juttua lukon lisäämisestä 2WD vaihteiston tasauspyörästöön. Millainen hommana? en löytänyt tuota juttua.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja dmn »

Helpointa varmaan ottaa syncron laatikosta se tasauspyörästöosuuden kuori ja koota paketti sitä käyttäen. Harmina tässä on se että hammaskosketus saattaa muuttaa, kun tuo kuoriosuus vaihtuu ja jos siinä on koneistusheittoa. Kannattaa tahnan kanssa pyöritellä koskestusjälki ennen ja jälkeen ja shimmailla kohdalleen jos tarvii. Mutta veikkaan kyllä että on aika tarkkaan tehtaalla koneistettu, niin voi ihan suoraankin mennä heittämällä.

Rahalla saa myös kitka- ja torsenlukkoja jos ei 100% lukko nappaa, nämä menee vakiokuoriin.
< 15kWh/100km
zebbe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.02.2014 23:07

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja zebbe »

Vaihteiston ja moottorin välinen pelti, onko pakolline?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.
ilmeisesti tämä? Ei saa koskea likaisilla sormilla, voi tulla tahroja niinkuin raadonpaskaan tuli. :(
Liitteet
image.jpg
image.jpg (161.14 KiB) Katsottu 6151 kertaa
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
zebbe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.02.2014 23:07

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja zebbe »

Juu eli tuo vauhtipyörän alle tuleva pelti. Alkuperäinen JXän pelti rälläköity pilalle ja saksasta tilattu TDI moottorille sopiva pelti on senverran arvokas että en mene rälläköimään sitä...

E: Jaha sopiihan se tdin levy sinne :oops: :ugeek: .
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei pitäisi saksan peltejä tarvita muokata, ja menee se tdi:n alkuperäinen kolmiosainenkin sinne
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sorvauttaa Mäntsälän natsisorvarilla vauhtiksen, niin sopii JX:n peltikin taakse ;)
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mikä on todennäköisyys sille, että reilun vuoden kuivana olleen koneen (JX) öljypumppu on jumissa?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

20-85,4% koneessa paikallaan öljyt laskettuna, pöydällä suoraan irrotettuna, säilössä öljyttynä, kuivaksi pestynä, jne?
Lisäksi jos miettii että onko se vaikka keittäneestä koneesta irrotettu vai täysin toimineesta tuoreilla öljyillä olleesta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Paljonko on "normaali" ahtopaine moottorijarrutuksessa? Eli mittari näyttää luokkaa 0,2 kun 80km/h nelosella jaruuttelee. Tyhjäkäynnillä menee nollaan paikallaan kyllä.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Aivan normaalia kaasuläpättömässä pikkuturboisessa vehkeissä tuo ahtopaine moottorijarrutuksissa.

Eipähän tartte erikseen "paukkuja" kun on muutenkin paineet valmiina mutkan jälkeen :lol:
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

ATsnok kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)
En mä tiedä, tossa toisessa diagnosoitiin joku kuula jumissa ihan kuulopuheiden pohjalta (kun paineet nousi 7bariin ajossa kuumana), niin mietin että voiko varmistaa että ei ole varaosakappaleessa sama vika.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuolla tavalla kokeilemalla, mitä aikaisemmin esitin
vegr
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 06.03.2014 01:35

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vegr »

Mitäs tuo Coach oikeestaan meinaa? Mitä muuta se käsittää ku puskurit ja tarrat :D
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Onko muilla tullut vastaan syncroa jossa EI ole öljypohjassa proppua vaihteiston puolella. Perimätiedon ja dokumenttejen mukaan kohteessa pitäisi olla alkuperäinen moottori.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Lukittu