Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Minkä kokoisia vinssejä olette asennelleet? Käyttö tulisi olemaan melko satunnaista ja näillä harvemmin ollaan tuulilasia myöten suossa joten mitään yliampuvaa 1000e vinssiä ei haluttaisi ostaa. Tuossa katselin 4500lbs/ 2040kg vinssiä, ATV/UTV vehkeisiin lähinnä tarkoitettua. Jääköhän kuinka äkkiä pieneksi vai pärjääkö mutaisilla teillä jumittuessa? Toki pylpyrällä saa veto tehon tuplattua mutta jaksaako sitä aina olla virittelemässä..tuon ko vinssin hinta, narulla ja langattomalla ohjauksella, olisi vain varsin huokea.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Meillä on ollu 12000lbs vinssi Tuiressa ja hyvin on riittänyt itsensä ja muiden pelastamiseen. Joku 8000 olis varmasti pikkusen pienempänä helpommin sijoitettava, ja semmoinen ainakin Vurren keulilla tuntui pelaavan riittävästi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Juu..päivän tässä puntaroinu ja taitaa 12000 lbs tilluuseen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla on joku 12000lbs kiinanihme, hintaluokka tolle oli n. 300e. Muuten toiminut hyvin, mutta kaukosäädin sanoi itsensä irti jo kuukauden päästä, mutta se ei oikeastaan haittaa. Helvetin pahaa ääntä pitää toimiessaan, liekohän kiinalaiset unohtaneet öljyt. Käyttömukavuuden kannalta tuohon voisi kyllä vaihtaa vaijerin tilalle narun.
< 15kWh/100km
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Oon taas eri paikkakunnalla kuin auto niin en itse pääse mittamaan, kuinka leveä vinssi keulan alle saa sovitettua? Jos joku pystyisi mittailemaan.. :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla on juurikin tuo 12000 vinssi keulan alla panssarin sisällä, että kyllä sinne aika leveä menee. Tuon ko mallin kanssa sovittamista hankaloitti se että vapautusvipu osui juuri kaasupolkimen kotelon kohdalle, joten vapautus poistettiin käytöstä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Minkä kokoinen vinssi tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Noihin kiinan ihmeisiin kannattaa sellainen pikku homma ennen käyttöönottoa tehdä että purkaa planeettapyörästön ja laittaa kunnon rasvat sinne niin saa elin ikää heti reilusti lisää ja ei kuulosta niin pahalta. 8-)
Vastaa Viestiin