T3 säilyttäminen ja kunnostaminen alkuperäiseksi

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

T3 säilyttäminen ja kunnostaminen alkuperäiseksi

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tervehdys!

Avataan tämmöinen keskustelu eli mitä mieltä olette Tölkkien säilyttämisestä alkuperäisenä?

Itsellä on projektia työn alla ja tarkoitus on lähestyä aihetta alkuperäisyden näkökulmasta, tietysti ajettavuutta parantavat seikat voi ja pitää ottaa huomioon esim. 15" pyörät parantavat ajettavuutta jos olen oikein ymmärtänyt.

Toisekseen palstalaisilla on älyttömän hyvän näköisiä offi Tölkkejä, itsestään vaan tuntuu että raskiiko Tölkillä metsään lähteä sitten kun sen on saanut laitettua hienoksi. Ymmärrän kyllä että maastoajoneuvoiksi nämä on tehty ja siellähän ne ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa.
Sitten ajattelen sillä tavalla että nämä ovat Juniksien viimeisiä perillisiä, uskon näitten olevan vieläkin enemmän arvossaan tulevaisuudessa, kehitys on nähty edellisten hyötyvolkkareitten kanssa.
Itse en ole sijoitusmielessä liikenteessä (enkä kyllä usko että kukaan muukaan palstalaisista) vaan tänään juuri peltisepän kanssa mm. sovittiin että ruostesuojaus uusiksi ja helmoihin nostetaan vähän ylöspäin niin kestää isältä tyttärelle, eli tarkoitus pitää pelit itsellään kun on onnistunut sellaisen mukavan pelin itselleen hankkimaan.

Tämä nyt on vähän tämmöinen avoin kysymys tämä avaus, olisi mukava kuulla myös muitten harkintoja asiasta ja miten harrastus yleensä on alkanut.

Mike
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: T3 säilyttäminen ja kunnostaminen alkuperäiseksi

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Vahingossa tämä harrastus on alkanut. :lol:

Piti ostaa vain halpa auto, ajaa sillä kunnes hajoaa, jolloin myydään romu pois ja ostetaan toinen auto tilalle. Satuin sitten ostamaan tuon Punukan, enkä raaskinut luopua kun kansipahvi paloi ja jäi seisomaan... Ja nyt on toinenkin pihassa. :D

Eniwei, itse olen tietyllä tavalla alkuperäisyyden kannattaja, että olisi hienoa että näitä säilyisi myös alkuperäisinä, vaikka se sitten olisi se ihan perus Caravelle C vaparidiiselillä, mutta pitäähän niitäkin joku jäädä henkiin. Omista ei ole kumpikaan siinä kunnossa, että viitsisin niitä restauroimaan alkaa, toinen on pilattu muutoskatsastuksella pakuksi, toinen on muuten vaan niin paljon ajettu ja kovassa käytössä ollut, että ei maksa vaivaa, saa toimia tuollaisenaan.

Omaa silmää kyllä miellyttää erityisen paljon juuri komeasti kunnostetut suht orkkikseksi laitetut vehkeet, erittäin hyvänä esimerkkinä vaikka Broadspeedin Pritsi.

Sitten kun mä olen iso, mulla on niin iso piha ja autotalli, että sinne mahtuu asumaan ainakin yksi "konservoitu" tölkki, niin orkkiksena kuin se on linjalta tullut, toki ikä saa näkyä jonkin verran. Sillä sitten ajellaan kesäisin muutama kilsa, vuorotellen juniksen ja palliksen kanssa... :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 säilyttäminen ja kunnostaminen alkuperäiseksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla on toinen Syncro työn alla, siitä on tarkoitus tehdä arkikäyttis, jolla pärjää huonolla kelillä ja asfaltoidun tien ulkopuollellakin, mutta ei sentäs mitään rymysafareita. Auto tulee pysmymään aika lailla alkuperäisenä, lähinnä käytettävyyttä parantavia lisäyksia ja muutoksia, kuten esim TDI kone, 16" renkaat, sisusta muuttaminen 5 paikkaiseksi ym pientä.
Offailuun on sitten erikseen toinen auto, jonka pellit on tarkoitus pitää ehjän maalin alla, mutta pienet lommot ei haittaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 säilyttäminen ja kunnostaminen alkuperäiseksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Varsinkin harvinaisempia ja paremmassa kunnossa olevia kannattaa minunkin mielestä säilyttää alkuperäisenä. Juurikin siksi pidin tuon 16" koriltaan alkuperäisenä, ja hommattiin tuo 14" doppeli offailuun ja päivittäiseen pks liikenteessä selviytymiseen. Sen kori kun meille tullessa ei muutenkaan ollut ihan priimaa, niin ei harmittanut leikata helmoja palkkien tieltä. Tekniikkapuoltahan pystyy tulevaisuudessa helpohkosti vaihtamaan alkuperäiseen, jos alkaa pussihousuilu niin paljoa kiinnostaa.
En ole oikein koskaan ymmärtänyt muutenkaan mitään harrasteautoilua, minulle autot on kuitenkin käyttöä varten hankittu ja käytettävyyttä parantavia muutoksia pyritty harrastamaan. Eiköhän tuolla 16" myöskin maastossa käydä edelleen, mutta kaikkein ahtaimmat puiden välit jätetään reiteiltä pois.
T3 Syncrot näytti minun silmään hyvälle jo ensi näkemältä, joten sieltä se ajatus jäi itämään. Varusmiehenä pääsin sattuman kautta ajamaan 16" doppelilla, kun kuski oli sen ajanut jumiin hiekkaan. Eihän siinä toiminut lukot eikä etupää vetänyt, mutta pois päästiin :D Silloinkin jäi asia sitten vuosiksi odottamaan, mutta viimein satuin löytämään unelmasyncron Kalkun huutokaupasta. Sehän meni tietenkin armaan suomen verov#"lun takia perseelleen ja jälleen yksi 16" Syncro lipui ulkomaille :( Mutta erinäisten vaiheiden jälkeen on pari syncroa päivittäisessä käytössä ja matkailukin onnistuu minne vaan :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin