Yleinen keskustelu

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Uus omistaja on jo kirjautuneena täällä.. omistaa mm.caddyn 8-)
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 256
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja vildur »

Paku-Pete kirjoitti:
vildur kirjoitti:Polttelee aika pahasti eräs doppeli tölkki, Autokuume on persiistä
Tölkkimika kirjoitti:MYYTY!
Oliko näillä asioilla, jonkun asteinen korrelaatio ?
Vai vieläkö kuumottaa ??
Näillä on tekemistä toistensa kanssa kyllä. Polttelee ja kuumottaa vielä kylläkin ainakin viikon ajan, ellei enemmänki.
T3Syncro kirjoitti:Eli yksi Tölkillinen harrastajia lisää foorumilla vai oliko uudella omistajalla Tölkki jo aikaisemminkin?
Onhan mulla kerenny olee jo kaikennäköstä. Nuorena poikana kun en tiennyt vielä mistään mitään, ostin 100e 14" caravelli syncron mistä oli vaan toinen etuvetari paskana. Purin siitä 1.6td motin caddyn keulille ja myin loppuauton 250e hintaan. Se oli viel ehjä koriltaan ja kaikkee, voi minua tyhmää. :(

Ja jokunen vuosi sitten oli 9 paikkanen caravelli vag crew kimppa lauluautona, mutta sekin myytiin eestiläiselle kusettajalle etiepäin.

Enään mulla on toi caddy seisomassa osissa tallinseinustalla. 2kpl Pallokeuloja löytyy, joista toinen on kasaamista vaille valmis ja toinen on vaan varaosien luovuttajana. Hyötyajoneuvoja ei oo mulla enempää, mut volkkareita löytyy kuitenkin vielä ainakin 4 noiden 3 edellämainitun lisäksi :)
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja teme »

Kaikennäköisen ajoneuvokaluston omistajuussuhteet on viimeaikoina vaihtuneet todella mielenkiintoisesti välillä kymenlaakso - helsingin seutu.

Itse päivitin kanssa hieman, Polon myin vildurille helvetin kalliilla ja vaihdoin itselleni palasen Amerikkaa, ks. allekirjoitukseni :)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Melkein tölkkeihin liittyvä uutinen bongattu FB:stä:
Suomeen maailman suurimman tölkkivalmistajan uusi tehdas Mäntsälään

Veikkaan että ovat kurkanneet googleen hakusanalla tölkki ja lähes joka toisessa jutussa on viitattu Suomen Tölkkipitoisimpaan kuntaan :lol:
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mä olenkin ohiajaessa miettinyt, että mikäs se semmoinen rexam on, kun ihan tienviitassa lukee, ennenhän siinä luki joku "lampputehdas" tms...

Tää on sitten vissiin Mäntsälän toinen vai kolmas tölkkitehdas? :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jaa sekös se onkin, tänään ihmettelin kans että mitäs varten jollain firmalla on ihan virallinen kyltti tien varressa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Lähetetään VWaltuuskunta neuvottelemaan yhteistyöstä maailman aktiivisimman Tölkkifoorumin kanssa
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

TT| kirjoitti:Jaa sekös se onkin, tänään ihmettelin kans että mitäs varten jollain firmalla on ihan virallinen kyltti tien varressa.
Ei ollut Eican tölkkitehtaan kyltti kuitenkaan 8-)
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja teme »

Minäpä olin tänään tölkkipelastaja! vildur jäi jumiin jonnekin Länsi-Vantaalle niin kävin hinaamassa quattrolla. Heti perään soittaa redi että tölkki alkoi koliseen helvetisti keskellä kehä ykköstä. No kävin pikana ostamassa sille motonetistä varren ja pitkän 19mm hylsyn ja toimitin perille kun oli pyöränmutterit löystyny ja melkeen fillari taittunu alle.

Nää kaks tölkkiä sentään tuntuu liikkuvan talvella, toisinku eräiden muiden autot ;)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

teme kirjoitti:Minäpä olin tänään tölkkipelastaja! vildur jäi jumiin jonnekin Länsi-Vantaalle niin kävin hinaamassa quattrolla. Heti perään soittaa redi että tölkki alkoi koliseen helvetisti keskellä kehä ykköstä. No kävin pikana ostamassa sille motonetistä varren ja pitkän 19mm hylsyn ja toimitin perille kun oli pyöränmutterit löystyny ja melkeen fillari taittunu alle.

Nää kaks tölkkiä sentään tuntuu liikkuvan talvella, toisinku eräiden muiden autot ;)
Kyllä minun Tölkit ainakin liikkuu, Syncro kaapi iloisesti Ranchin pihan lunta kaikilla neljällä pyörällä, la viimeistään liikenteeseen. Takatuuppari lepää kotisaarella hangen saartamana, mutta viime viikolla sitäkin siirtelin ja käyttelin lämpimäksi, en vaan viitsi ajella sillä suolakeleillä. Meinasin ottaa sen ajoon Syncron "hajottua" 1½ kk sitten, mutta kun selvisi että Syncrossa on vain yksi vetonivel ja Visco antaneet periksi, niin annoin vanhan huilia.

Hienosti muuten pyöri tänään valkoinen quattro 140 tiellä... sitä ennen polki minulle uran hankeen, että pääsin vajaavetoisella epsanjattarella kotiin.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Oletteko lukeneet tuota Transporter Syncron vikalistaa? Onko tämä kirjoittaja foorumilla vai luopunut jo tölkistään? Tuli oikein hyvä mieli lukea tuota, että jos ei itsellä mene aina putkeen autojen kanssa... :oops:

http://personal.inet.fi/koti/ske/vwn.html
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jonkun vastaavan muistan vuosia sitten nähneeni, mutta siinä oli jotain nelivetoonkin liittyvää tumpulointia. Suurin osahan noista "vioista" oli merkkikorjaamoiden ammattitaidottomuutta. Kyllähän kympin osan vaihdosta tulee tonneja, jos viiteen kertaan tehdään ja ei sittenkään osu säädöt kohdalleen :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Offipalstalta poimittua.

Onko kukaan käynyt tuolla Tölkillä?

SAFARIA PORVOOSSA ! Arctic Trucks Experience =>

-----------------------------------------------------------


Vakiomaasturi Safareita PORVOOSSA !

Rekisteröidyille, katsastetuille, ns. Vakiomaastureille Safareita
Porvoossa !
Kiinnostuitko ? Soita 0400 859 090 Ville.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vakiomaastureille, mutta rengaskoko minimi 33 X 12,5 , taitaa Tölkit jäädä tuon takia ulkopuolelle. Siellä on ainakin ihan safarimeininkiä, ajettavaa reittiä toistakymmentä Km...
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Eikö tuohon rengasjuttuun ole tulossa muutosta, vai ymmärsinkö(jälleen)väärin?
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja teme »

Ruotsiin lähtijöitä lyhyellä varotusajalla? Kielitaito pitäs olla kun en itse osaa riittävästi. Matka ja kulut maksetaan. Hege?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mä voin lähtee, mitään en osaa ja varsinkaan ruotsiksi? paljoko siitä maksetaan?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

mä oon onnistunu tilaamaan ruotsissa ruotsiksi mäkkärissä aterian, riittääkö se ja millon lähtö?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minäkin sain hommattua hotellihuoneen aikanaan Tukholmassa ja muistan lukion ruotsin opinnoista jonkun kielioppiin liittyneen esimerkkilauseen: vår skola ser ut som en fabrik
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ardem »

Heiii, voiskos joku jelpata ja kertoo että mistä löytyy kuvia ja jotain tarinaa sellaisesta matta vihreästä "nato-vihreästä" tölkistä? Kerran sattui silmään kun selailin kumpaa jompaa foorumia eli tätä tai sitten oberin foorumii. Nyt en löydä enää mistään sitä juttuu siitä autosta. Sillä vaan hajeskelen kun oon miettiny nyt omaan projektiini uutta värin valintaa ja vähän mielessä pyörinyt sellainen nato vihree väritys :)
Vastaa Viestiin