Sivu 50/50

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 29.08.2016 20:32
Kirjoittaja vville
AT5nok kirjoitti:
vville kirjoitti:Tää nyt ei ole hyötyneuvo vaan alle 500tkm ajetti multivan syncro ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla. http://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/8256278

Mitä tarkoittaa:ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla?

75KW taitaa olla yleisin 2.5 TDI versio T4:ssa
Olin tuommoista 75kW syncroa ostamassa ja selvitystyön yhteydessä mulle kerrottin että näissä heikommissa 2.5tdi moottoreissa on myös heikompi vaihdelaatikko.

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 29.08.2016 20:47
Kirjoittaja Roiala
Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 29.08.2016 23:10
Kirjoittaja vville
Roiala kirjoitti:Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?
Minähän en tiedä näistä mitään, mutta että jotta tuota minulle kerrottiin että tuossa 75kW vahvuisessa olisi heikompi vaihdelaatikko. 75kW ja tehokkain syncro ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta 2.5 TDI moottorilta. Outoa kyllä että tehot laskee t4:sen kohdalla kun tehokkain tölkkisyncrokin oli tuota tehokkaampi. Olin tuommoista koeajamassa ja kovasti ostamassa mutta voimansiirto oli äänekkään oloinen ja tuommoista mulle kerrottiin. Hylkäsin sitten kyseisen multivanin.
Tiedä sitten näistä...

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 30.08.2016 07:32
Kirjoittaja dmn
Sininen I-mallissa (88hp) on se heikompi laatikko (jossa pakki perinteisesti ykkösen vieressä) ei liene edes syncrona saanut.

Syncroissa ilmeisesti konetehot 75kW:tä ilmoitettua isommat, saattaa löytyä kaiketi jopa VNT-ahdinta jne.

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 30.08.2016 22:00
Kirjoittaja AT5nok
Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.

102 hv on ainoa TDI jota sai syncroon, tehoa oli papereissa se 102 hv. Käytännössä miellyttävämpi ajaa kuin esim 2.5 TDI PD T5, jossa vääntökäyrä nousee jyrkästi, eli kun kierrokset putoavat max vääntöalueen alapuolelle "vahingossa", niin kone sammuu. Työkaluina ollut noita T4:sia ja T5:sia aika monta, jos itselle pitäisi niistä valita, olisi se T4 2.5 TDI.

T4 TDI:t olivat 88 hv, 102 hv ja 150 hv. Tehokkaimpia ei varmaan ole paljoa tuotu maahan, eräällä poliisilaitoksella Kehä3 sisäpuolella niitä oli jokunen.

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 31.08.2016 11:50
Kirjoittaja selvesa
AT5nok kirjoitti:Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.
Jep viimeisimmät syncrot ennen T5:n tuloa kasattiin noilla 150 heppasen hiluilla, muuttuva siipinen ahdin ja välijäähy edessä. Eli oli jotakuinkin 130 heppaa vaikka papereissa 102 hv 8-)

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 31.08.2016 12:20
Kirjoittaja vville
No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 31.08.2016 16:33
Kirjoittaja Roiala
sitä kuusvitosta ainakin monissa paikoissa on kehoitettu välttämään juuri laatikon takia...

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 31.08.2016 20:14
Kirjoittaja selvesa
65 kW:n laatikko sama kuin turbottoman 2.4Deen eli siksi varmaan pitäisi välttää kun turbo koneessa väännöt varmaan kuitenkin jokseenkin kovemmat (itsekin vältellyt) ja oiskohan särkymisen syy kun jaksaa jyrätä pienemmillä kierroksilla ja isommalla vaihteella .... mutta saahan sen minkä vain särki vääränlaisella käytöllä ;)

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 31.08.2016 23:54
Kirjoittaja AT5nok
vville kirjoitti:No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...
102 hv on todennäköisesti joku verotuksellinen raja jossain, koska sama lukema oli 1980 luvulla LT:n 2.4TD:ssä.
Todellisuudessa noissa 2.5 TDI / 102 hv on varmaan ollut enemän tehoa, koska muissakin konsernilaisissa on ollut samaa vikaa.
Omat kokemukset T4&T5 korisista 2.4D, 102 hv 2.5 TDI, 134 hv TDI ja 140 hv TDI.
Tuo 102 hv T4 kelaa motarilla lähes saman huippunopeuden, mitä noi uudemmat 134 ja 140 hv T5:set, mutta ei sammu liikkeellelähdettäessä, sen nokka-akseli kestää vähän tyhjäkäyntiäkin.

Koneena huomattavasti harrastajaystävällisempi kuin seuraavan korimallin PD / CR koneet. Suuttimet ja softapäivitys, niin ei ole enään niin mopo.

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 07.09.2016 18:07
Kirjoittaja Pastori
http://www.carandclassic.co.uk/car/C763637

Hinta kohillaan! :shock: :shock: Kyllähän nyt kuka tahansa järkevä maksaa 40.000€ tölkistä :lol: :lol: :lol: :lol:

Re%3a+2.+Erikoiset+myyt%c3%a4v%c3%a4t+T%c3%b6lkit+ja+muut+VW

Lähetetty: 08.09.2016 04:05
Kirjoittaja Joker
Kannattaa joskus hauskuuttaa itseään ja selata graigslistiä, gowestiä ja sambaa ja ihmetellä paljon omasta dollareita saisi jos roudaisi uudelle mantereelle.Siellä on kauppaa tehnyt lähelle 100kilodollaria pyynnillä erikoisvarusteilla varustellut syncrowestyt. Lienee tuokin ko. tapaus saanut hinnoittelupohjan globaaleilta markkinoilta.

Pakko oli muokata viestiä kun ei saanut selvää. Ääkköset oli miten sattuu -vildur

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 12.09.2016 09:39
Kirjoittaja Broadspeed
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8264390

Menikö tämä jollekkin harrastajalle?

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 16.09.2016 13:17
Kirjoittaja Hanttapuli
No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:

http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855

Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 16.09.2016 17:49
Kirjoittaja vville
Hanttapuli kirjoitti:No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:

http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855

Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
Tuo nyt ei ole mikään hyötyajoneuvo eikä myöskään tölkki.
Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 17.09.2016 12:52
Kirjoittaja AT5nok
vville kirjoitti:Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152
Hinta kohdallaan :D

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 19.09.2016 09:43
Kirjoittaja Caravellix

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 19.09.2016 18:16
Kirjoittaja Neanterdaali
Kattava ja monipuolinen esittely autosta on kyllä :lol:

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 21.09.2016 14:46
Kirjoittaja Broadspeed

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Lähetetty: 21.09.2016 15:59
Kirjoittaja Wutec
Broadspeed kirjoitti:Suht siistin oloinen tölkki

http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8299580
Löytyy omistuksestani, edellinen omistaja myös foorumilla. Tehtävääkin on ja varmasti kuvissa näyttää paremmalta kuin luonnossa. Paljon kuitenkin hyvää osaa valmiina; itsellä oli suunnitelmissa tekniikan vaihto, pientä peltityötä ja maalia niin kelpaisi lipua pitkin bulevardeja jatkossakin. Millään ei tekisi mieli luopua muttei toisaalta jättää seisomaankaan mutta ei vaan tunnu kroppa kestävän edelleenkään touhuilua moottoripyöräonnettomuuden vammojen jäljiltä. Tämän rakentelun piti olla terapiaa mutta enemmänkin vituttaa oma kykenemättömyys :lol: