Laturin hihna löysällä

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Tere

Ajelin eilen Etelä-Eestissä 300km siivun jolloin n.100km kohdalla kaatosateessa ei missään suomaalla alkoi akun merkkivalo vilkkuun ja sit koht palamaan kokoajan,..... :evil:
Rekkariluukusta kädellä kokeilin laturia pöyrittää ja sehän iloisesti pyöri,... muta mutta T3 täynnä kastuvaa tavaraa , työkalut kaiken alla ja yksin keskellä soomaata ei innostanut purkaa lastia kaatosateeseen ja karhun tutkittavaksi joten keksin heittää luukusta HedelmäistäEnergiajuotavaa siimapyörille ja siinä sivussa hihnallekin, toivoin et :? tämä auttais ja eiku kokeileen.

Valot ja muut sähkölaitteet kii ja vain pyyhkijät+navigaattori jäi päälle ja AVOT :? akun merkkivalo sammui joten matka jatkui seuraavat 200km ajamalla välillä parkeilla ja perille pääsin.

Mitä opimme em. episoodista,.. pitäkää hihnat kireellä ja työkalut helposti saatavilla sekä sokeripitoista juotavaa käsillä. :oops:
Viimeksi muokannut Wolkkariman, 15.06.2013 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kunhan vesipumppu vaan pyörii, sama hihna kun antaa voiman jakopäästä sillekkin...

Laturin hihnapyörä odottaa vaihtoa omassa Syncrossa, kunhan vaan jostain löytyisi sorvattu tai valettu... orggis peltinen ei kestä kuitenkaan!!!
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Onkelma olis ollu jos virta ois loppunu niin magneettisolenoidi ois pannu pumpun kii eli naftan syötön.

Miksi se peltinen ei kestä?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Wolkkariman kirjoitti:Onkelma olis ollu jos virta ois loppunu niin magneettisolenoidi ois pannu pumpun kii eli naftan syötön.

Miksi se peltinen ei kestä?
Se solenoidi ei kerkeä sammuttaa autoa virran vähyyden takia ennen kuin se on kansipahvi paistettu jos hihna puuttuu/vesipumppu ei pyöri ;) Eli virta riittää pidempään kuin kansi pahvi kestää :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:
Wolkkariman kirjoitti:Onkelma olis ollu jos virta ois loppunu niin magneettisolenoidi ois pannu pumpun kii eli naftan syötön.

Miksi se peltinen ei kestä?
Se solenoidi ei kerkeä sammuttaa autoa virran vähyyden takia ennen kuin se on kansipahvi paistettu jos hihna puuttuu/vesipumppu ei pyöri ;) Eli virta riittää pidempään kuin kansi pahvi kestää :D
Koneessa pitäisi olla pakkosammutus latauksen merkkivalon syttymisestä lyhyellä aikaviiveellä...
Se peltinen kuluu ja antaa periksi, lopulta vakiolevyinen hihna ottaa kiinni uran pohjaan...
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

:? niinhän se vesipumppu unhtui et on samalla hihnalla eli 2x :oops: :oops:
pitänee toi hihnapyörä tarkistaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eihän käynyt vahinkoa koneelle?
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Laturin hihna löysällä

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Lämmöt pysyi kokoajan normaalilla tasolla ja kone toimii erittäin hyvin varsinkin kun on Ruoholeikkurin 8-) 1aste SAE 30 öljyt sisällä.
Vastaa Viestiin