Sivu 9/33

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.06.2015 13:32
Kirjoittaja TT|
Pistäppä ihan oma projektikertomus autosta, niin siirrellään näitä oikeaan paikkaan. Alkaa olla aika pitkä keskustelu ja loppua ei näy. Samat asiat kuitenkin jo käsiteltyä useaan kertaan.
Hieno hankinta ja lukkojen lisääminen on helppoa, voimansiirron osia vaihtamalla.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.06.2015 15:50
Kirjoittaja jarke
näillä on kaikilla oma luonne, mulla pomppaa kakkonen pois :mrgreen:

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 20.06.2015 22:30
Kirjoittaja rahi
Oikeasti pikkukysymys:

Mahtuuko 225/75/15 renkaat pyörimään vakioalustaisessa 14" syncrossa? Jos ET31. Jossain näin täällä foorumilla että joku kertoili että 215/75/15 ET31 mahtuu.

Siis muotoilaan tarkennus vielä tähän eli haluan 15" renkaat jotka mahtuu pyörimään ilman että ottaa alustaan tai oveen kiinni.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.06.2015 15:39
Kirjoittaja TT|
Mahtuu pyörimään. Tietysti eri rengasmerkit ja mallit on vähän eri kokoisia, että ihan 100% ei voi sanoa. Ainakaan mitään käytännössä haittaavia ongelmia ei tule.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.06.2015 19:05
Kirjoittaja AT5nok
Jouni kirjoitti:Onko muilla tullut vastaavaalla vaihteistolla olevaa JX koneista syncroa vastaan?
Kaikki taulukot sanoo että tuo ALE kuuluu 2,1 bentsiini koneen jatkoksi. Tiheällä nelosella oleva loota 5,83 perällä.

Tällä asiallahan ei mitään merkitystä ole mihinkään mutta sekuvain lämpimikseni kyselen 8-)
On, minulla on nyt Simossa ALE 5,83 perällä, se oli alunperin JX:n jatkona Dokassa
2014-03-01-622.jpg
2014-03-01-622.jpg (753.53 KiB) Katsottu 4734 kertaa

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.06.2015 19:18
Kirjoittaja AT5nok
rahi kirjoitti:Oikeasti pikkukysymys:
Mahtuuko 225/75/15 renkaat pyörimään vakioalustaisessa 14" syncrossa? Jos ET31. Jossain näin täällä foorumilla että joku kertoili että 215/75/15 ET31 mahtuu.
Siis muotoilaan tarkennus vielä tähän eli haluan 15" renkaat jotka mahtuu pyörimään ilman että ottaa alustaan tai oveen kiinni.

225/75R15 on vajaan 30 mm korkeampi kuin 14" syncron vakiorengas 205R14, STRO-normin mukaan sen korkeus on 719-733 mm. Suurin laillinen 15" joka sinne mahtuu yleensä ilman silpomisia on 235/75R15, jonka korkeus on STRO:n mukaan 733-745 mm. Pinnatuissa ja erityisesti pinnatuissa maastorenkaissa korkeus saattaa olla huomattavasti suurempi kuin mitä normi kertoo.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.06.2015 19:31
Kirjoittaja rahi
Nyt kun vaikuttaa siltä että mun kone ei olekkaan 2.1DJ vaan 1.9DF mutta ruiskun kanssa, niin mitkä tuossa on tehoarvaukset? DF oli kaasarilla 60hp ja oisko DH lähinnä mitä tuo kone nyt on, eli 83hp (ihan eri asia mitä siellä oikeasti enää on). Siihen vielä katti ja joku lambda piggybag boxi digijetin kylkeen. Ei tässä muuten mutta hieman pää sekaisin miten tuollainen kokoonpano on tehty edes.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=2883

Auton omapaino on otteen mukaan 1950kg ja syncro. Ajelin noin 80kmh reissua tankillisen niin kulutus oli about 10.7-10.9l/100km.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 10:21
Kirjoittaja Sinky
brick werksin sivuilla oli aikoinaan spekulaatiota olisiko DJ MV:n sähköillä tehokkaampi kuin DJ omilla sähköillään.
Vastausta aiheeseen ei saatu. Jenkkilässä tosissaan GoWesty rakentaa 1,9 ja 2,1 katti ruiskuille noita kasvatetun tilavuuden moottoreita, joilla on päästy lähes yhtä hyvään tehosuhteeseen kuin orggis DJ:llä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 11:47
Kirjoittaja rahi
No tässä on se vaihtoehto että se on vaan kasattu 2.1 kamoilla DF lohkoon tai sitten se on 1.9 jossa ruiskupalikat kiinni. Mietin että se selviäisi varmaan jos mittaisi puristukset, itsellä ei kuitenkaan mittaria ole eikä puitteita joten siihen tarttisi jonkun pk-seudun hemmon apua.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 13:26
Kirjoittaja dmn
Vakio DJ menee n. 140km/h ja siitä voi lähteä arvuuttelemaan paljonko tehoa puuttuu jos nopeus jää saavuttamatta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 13:54
Kirjoittaja karhunen
Tosiaan puristuspainemittauksellahan ei koppia moottorin kokoonpanosta saa, kunnosta kylläkin. Puristussuhteen laskemiseksi tulisi tuntea poraus, isku ja palotilan tilavuus. Tuo huippunopeustesti lienee paras ja halvin persdynomittaus tässä kohtaa :)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 14:25
Kirjoittaja Sinky
1,9ruiskulla meni 127km/h gpsin mukaan tosin vanhan mallinen nostokatto jossa on vähän enemmän ilmanvastusta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.06.2015 15:06
Kirjoittaja TT|
Huippuihin varmaan vaikuttaa myös välitykset

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.06.2015 13:44
Kirjoittaja rahi
Mikä tämän raudan funktio on? hanskalokeron/kaukalon alla.

Kuva

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.06.2015 14:13
Kirjoittaja vildur
se on käytännössä hanskalokeron sarana. Eli lokeron pohjasta tulee tapit tonne reikiin

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.06.2015 14:19
Kirjoittaja rahi
vildur kirjoitti:se on käytännössä hanskalokeron sarana. Eli lokeron pohjasta tulee tapit tonne reikiin
Kiitos, se selittää miksi hanskalokero itse on takapenkin alla... kuulemma avain ei käy siihen.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 24.06.2015 19:25
Kirjoittaja karhunen
image.jpg
image.jpg (1.01 MiB) Katsottu 4540 kertaa

Törmäsinköhän johonkin harvinaiseen? En muista nähneeni ennen valkosia puskurinpäätyjä. Maalaamattomat siis, osanumerotarrat sisäpuolella.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 24.06.2015 19:46
Kirjoittaja dmn
orggis paloauton osa!

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 24.06.2015 20:15
Kirjoittaja karhunen
Jaahas, kiinnostavaa! Harmi ettei mulla ole täyttä sarjaa.
Tuosta osanumeroa vielä, en saanut mobiililla ekaan viestiin. Piirinumerokin kertonee alan naavaparroille jotain.
image.jpg
image.jpg (1.56 MiB) Katsottu 4524 kertaa

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.06.2015 13:22
Kirjoittaja Tumpeelo
Tervehdys

Myin kymmenkunta vuotta takaperin Ilmajoelta T2 Doppel-projektin muistaakseni jonnekin keskisuomeen päin. Löytyneekö täältä tai tietääkö joku mitä sille tapahtui?


t