Pakettiauto henkilöautoksi
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Joo, totta. Aika usein menee keskustelussa sekaisin nuo kaksi, ajoneuvovero ja autovero.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Löpönpoltin pakun kun muutoskatsastaa samalla vaivalla täyden veron matkailuautoksi, niin käyttövoimavero ei muutu.DJSigma kirjoitti:Pakusta henkilöautoksi, bensalla tai löpöllä, menee autovero. Eli se kertamaksu.
Bensa-autolla ei puolestaan muutu vuotuinen ajoneuvovero mihinkään, oli se sitten mikä tahansa luokaltaan.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Onko kukaan harkinnut 80 km/h traktori muutosta, vaatii ainakin ABS jarrut mutta niitähän on tölkiin orkkiksena. Mietin vaan että vois olla aikka villi veto ja onhan tossa vielä toi viimenen tölkki pihassa josta vois tehdä todellisen maasto pelin kun se jo valmiiksi on lommonen.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Mitä vaatimuksia traktorille on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
https://arkisto.trafi.fi/uutisarkisto/3 ... _muuttuvat
Toi ei hirveasti valaise mutta avaa mahdollisuuden. Lähinnä sen takia kyselen onko joku selvittänyt muistan lukeneeni että ABS olis yksi vaatimuksista mutta nyt en löydä sitäkään artikkelia.
Toi ei hirveasti valaise mutta avaa mahdollisuuden. Lähinnä sen takia kyselen onko joku selvittänyt muistan lukeneeni että ABS olis yksi vaatimuksista mutta nyt en löydä sitäkään artikkelia.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Sen verran löytyi että tosiaan abs oltava 80km/h ja vain 1+2 henkilöä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Veikkaan että offi pelille vois olla aika hyvä rekisteröinti muoto vois myös käyttää traktori renkaita jos haluaa , saatta olla pari muutakin etua esim kustannus puolella ja katsastus puolella.
Muistelen että rakenteellisesti piti olla hyväksytty tuolle nopeudelle mikä ei liene autolle ongelma.
Muistelen että rakenteellisesti piti olla hyväksytty tuolle nopeudelle mikä ei liene autolle ongelma.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Sisältääkö 3+3 pakettiauto dokan matalan väliseinän purku mahdollisia veroseuraamuksia henkilöautoksi muuttumisen muodossa?
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Ei ole väliä onko väliseinä tai ei. Ainoa mutta siinä on se tuplapenkki, se on tuettu ja kiinnitetty siihen väliseinään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Ajatuksissa lopputuloksena 2+3. Saisi väljyyttä ohjaamoon ja viittä enempää ei tarvitse kuskata.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Se on varsin hyvä ja helppo ratkaisu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Kannattaa tarkistaa sen väliseinän tilanne. Jossain katsastusohjeissa lukee, että tavaratila pitää erottaa ohjaamosta määrätynkorkuisella väliseinällä tavaroiden siirtymisen estämiseksi. katsastajan käsikirjassa on ohjeita. Toinen juttu on sitten se, tietääkö/huomaako katsastaja tuollaisen nyanssin?
-
- AktiVWisti
- Viestit: 145
- Liittynyt: 24.02.2012 11:46
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Tuskin doppelin takapenkin alue lasketaan edellä tarkoitetuksi tavaratilaksi? Mutta joo, kannattaa tarkistaa.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Tuossa juuri tämä Suomen autoverotuspalapeli kiteytyy. Doppelin takatila on tavaratila, jossa saa kuljettaa (väliaikaisesti) matkustajia. Takapenkin tulee olla epämukava (pehmusteen max. paksuudesta määräys) ja istuinosa pitää olla nostettavissa seinää vasten (koska koko tavaratila pitää saada käyttöön helposti) ja siinä pitää olla LUKITUS niin, että se voidaan lukita seinää vasten. Kaikki edellä oleva on erittäin järkeen käyvää ja helposti sisäistettävissä tarpeelliseksi.
Mutta koska se on tavaratila, penkissä ei tarvitse olla turvavöitä?
Meidän Doppeliin (-87) laitettiin alkuperäiset takavyöt alkuperäisiin kiinnityksiin ja rekisteröitiin se henkilöautoksi. Samalla lähti 80-lätkä. Bensa-autona vero pysyi samana, mutta nyt saa laittaa sellaisen penkin kuin haluaa, kukaan ei mittaa pehmusteen paksuutta.
Mutta koska se on tavaratila, penkissä ei tarvitse olla turvavöitä?
Meidän Doppeliin (-87) laitettiin alkuperäiset takavyöt alkuperäisiin kiinnityksiin ja rekisteröitiin se henkilöautoksi. Samalla lähti 80-lätkä. Bensa-autona vero pysyi samana, mutta nyt saa laittaa sellaisen penkin kuin haluaa, kukaan ei mittaa pehmusteen paksuutta.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Vyöt saa olla myös pakettiauton väliaikaispenkeillä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Verolappu -87 Doppelista tuli, 275,79 euroa.
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Sehän oli aikalailla odotusten mukainen, ei paha. Kauanko kesti päätöksen tuleminen?Peksi kirjoitti:Verolappu -87 Doppelista tuli, 275,79 euroa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pakettiauto henkilöautoksi
Puoli vuotta meni virkahenkilöllä laskemiseen ja laskun lähettämiseen.