3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Eiköhän ne siinä vaiheessa saksaan lähde kun tälle foorumille linkataan..
Hulluna tölökkeihin.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Saiko kukaa foorumilainen tota? Ei paha 3250e
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Kaverille jäi kyseinen yksilö. Kone taitaapi vaihtua 1,9 kiisseliin, katsotaan kun saapi hyppysiinsä tuon.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Kuusamon tölkkikeisari taitaa laittaa rekkaan tämänkin.
Hulluna tölökkeihin.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
ei ollut kyllä pahanhintainen Syncro! Hittolainen itse unohdin kokonaan tämän huutokaupan, mutta hyvä jos kerran jää kotimaahan ja harrastajalle. Onnittelut huudon voittajalle.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Ei niitä rekkaan kannata laittaa. Parempi on kun myy itse ja vie itse perille saakka. Saa ystäviä alan harrastajista ympäri eurooppaa ja samalla ainoan "voiton" tienaa hienon reissun roadtrippinä tuntemattomaan.
Pitäisihän Pastorin tämä itse tietää, kun opetit tavoille. En ymmärrä miksi täällä pitää kommentoida ja valittaa siitä, että joitakin yksittäisiä myydään pois ja mielenkiintoiset jää Suomeen ja osa uusille harrastajille.
Pitäisihän Pastorin tämä itse tietää, kun opetit tavoille. En ymmärrä miksi täällä pitää kommentoida ja valittaa siitä, että joitakin yksittäisiä myydään pois ja mielenkiintoiset jää Suomeen ja osa uusille harrastajille.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Kyllä se nykyään menee niin että yksittäisiä jää Suomeen ja loput myydään pois. Mutta sepä ei siitä muuksi muutu, raha ratkaisee. Monia uusia "harrastajia" tullut tällekin foorumille vain pelkästään tienestimielessä. Itse koitan keskittyä harrastamiseen mahdollisuuksien ja rahatilanteen puitteissa ja jos siinä sivussa tulee pelastettua ja myytyä joku romusta autoksi kasattu harrastajalle, ei se omaa tuntoa kolkuta. Road tripit jää omalta osalta kaksisuuntaisiksi, se millä lähdetään, sillä myös palataan. Vaikka sitten lavetilla jos kone laukeaa.
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Eipä nyt ihan vaan yksittäiset, jotkut niitää diilaa ammattimaisesti sinne.Wiskibasso kirjoitti:En ymmärrä miksi täällä pitää kommentoida ja valittaa siitä, että joitakin yksittäisiä myydään pois ja mielenkiintoiset jää Suomeen ja osa uusille harrastajille.
Jos auton omistaja myy omansa, sama sitten Suomeen tai ulkomaille niin ihan ok, mutta se että potentiaalisia harrastevälineitä haalitaan halvalla ja diilataan voitolla pois Suomalaisten harrastajien käsien ulottuvilta, aiheuttaa vain hintojen nousua. No tietty jokainen haluaa oman autonsa arvon nousevan, mutta samalla uusien harrastajien kannalta kynnys tölkkiytymiseen kasvaa, myös halvat varaosa-autot katoavat markkinoilta.
Onko se sitten harrastuksen kannalta hyvä asia?
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Ei sekään palvele ketään, että annetaan kyseisen kannan rapistua, kun pantataan ja odotellaan jotain "harrastajaa". Se on viidakon laki ollut näissä, automalliin katsomatta, että aika nostaa arvoa ja osalle kulttimaisuus luo sitä ajan myötä. Koko ajan halutut harrasteautot nostaa hintojaan, eikä siinä ole vaikutusta sillä, että yksittäisiä korjataan, ehdostetaan ja ylläpidetään, jotka myydään lähes +- kuluilla niille, kelle hintataso on normaali. Suomessa kuvitellaan jotain mediaanihintaa ylläpidettäväksi, joka ulkomaalaiselle trokaajalle on voitollinen. Joten eikö olisi vain parempi pitää yhtenäinen linja sitten auton hinnalle, jos se niin harmittaa ja parempi, että sen minimaalisen edun tekee harrastaja Suomesta, jonne verot ja rahat jää?
Meitä on esim. edelleen 3 kaverusta ja jokainen myynyt yhden omistaan pois, kun on kunnostettu ja laitettu kohdilleen. Se mitä se on edesauttanut, niin ollaan saatu hankittua mielekkäiset yksilöt ja osaa jopa entisöidään viimeistä mutteria myöten kovalla rahalla.
Joten loppujen lopuksi on tekopyhää valittaa, kun autoja harrastajat myy. Pastorin kanssa ollaan ensimmäinen syncro ostettu 1900€:lla ja myyty puhtaasti voitto mielessä lähes 7000€:lla ja se edesautti ostamaan kalliimman ja paremman syncron Suomesta ainakin omalla kohdalla, niin Kuusamon keisari ja "heihei saksaan" kommentit vois jättää pois.
Meitä on esim. edelleen 3 kaverusta ja jokainen myynyt yhden omistaan pois, kun on kunnostettu ja laitettu kohdilleen. Se mitä se on edesauttanut, niin ollaan saatu hankittua mielekkäiset yksilöt ja osaa jopa entisöidään viimeistä mutteria myöten kovalla rahalla.
Joten loppujen lopuksi on tekopyhää valittaa, kun autoja harrastajat myy. Pastorin kanssa ollaan ensimmäinen syncro ostettu 1900€:lla ja myyty puhtaasti voitto mielessä lähes 7000€:lla ja se edesautti ostamaan kalliimman ja paremman syncron Suomesta ainakin omalla kohdalla, niin Kuusamon keisari ja "heihei saksaan" kommentit vois jättää pois.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Mielestäni on ihan sama myykö ulkomaille vai suomeen niin kauan kun edesauttaa autojen säilymistä, romuttaminen rahankiilto silmssä on sitten asia erikseen ja mielestäni tuomittavaa riipumatta tehtiinkö homma missä maassa, eli jos romutetaan niin sitten yksilöitä joissa on jokin tosi merkittävä vika (mätäkori, kolari jne.).
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Ei muutakun projektikuvia kehiin niin saa muutkin ihailla harrastamista Vanhat autot ja niiden ropaaminen kuntoon ja myyntiin varmaan kuitenkin ollut verissä tällä porukalla ennen Tölkkeihin siirtymistä?
Hulluna tölökkeihin.
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Tää ulkomaille myyty juttuhan on kirvoittavasti jo keskusteltu tuossa paluumuuttaja ketjussa.Tämähän piti olla erikoiset tölkit ja muut Vw ajoneuvot.No onko tässäkään ketjussa paljolti noita erikoisia ollut-eipä mielestäni.Vai onko tavallinen Syncrokin jo erikoinen.Määritteleekö tuo myyntihinta sen erikoiseksi (mukamas edullinen)
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Myynti nyt vaan on kohdistunut sinulta opitusti ulkomaille, muutenhan tämä autojen rassaus menee siinä missä polkupyörien, mopojen, moottoripyörien tai mihin tahansa suhteutettuna, missä on muttereita. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä ja ohjeet löytyy netistä.Pastori kirjoitti: Vanhat autot ja niiden ropaaminen kuntoon ja myyntiin varmaan kuitenkin ollut verissä tällä porukalla ennen Tölkkeihin siirtymistä?
Joten turhaa länkyttämistä ja tekopyhyyttä.
Mutta, jospa tämä olisi nyt tässä ja jatketaan aiheesta.
https://www.tori.fi/lappi/VW_Junakeulap ... ?ca=18&w=3
Siinä olisi Junakeulaa tarjolla.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
"Ulkomaisia tuntuu kiinnostavan............kotimaasta 1 vakava kysely tullut ja 1 puolivakava...."
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... i-varattu/
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... i-varattu/
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Ei siihen minun oppejani tarvita, että autoja voi ulkomaille myydä. Ainoastaan sen tietotaiton tarvitsee, että tietää mistä rahan voi nyhtää. Tekopyhyyttä on monenlaista, toiset rakentelee näitä autoja veren maku suussa viimeisillä penneillään rakkaudesta lajiin ja ajelee kesät talvet, toiset vie korjaamon kautta saksaan.Wiskibasso kirjoitti:Myynti nyt vaan on kohdistunut sinulta opitusti ulkomaille, muutenhan tämä autojen rassaus menee siinä missä polkupyörien, mopojen, moottoripyörien tai mihin tahansa suhteutettuna, missä on muttereita. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä ja ohjeet löytyy netistä.Pastori kirjoitti: Vanhat autot ja niiden ropaaminen kuntoon ja myyntiin varmaan kuitenkin ollut verissä tällä porukalla ennen Tölkkeihin siirtymistä?
Joten turhaa länkyttämistä ja tekopyhyyttä.
End of länkytys.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f0cd4870c1
Hulluna tölökkeihin.
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f0cd4870c1[/quote]
Tuokaas tää Suomeen!
Tuokaas tää Suomeen!
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Tuokaas tää Suomeen! [/quote]umpikalsari kirjoitti:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f0cd4870c1
Mä ainakin ajattelin tehdä jotakuinkin vastaavan ite
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
https://www.nettikaravaani.com/volkswag ... er/1492294
Korkoa kasvanut tämäkin .Vuosi sitten helmikuussa kävin tätä katsomassa ja kolmeen tonniin olisi saanut.Oli muutoin silloin ajettu 203978 km eli eipä ole juurikaan siitä enempää liikkunut.Näköjään samassa resuisessa/rupisessa kunnossa.Toi kova pohja on hyvä-se harvemmin näissä mätänee.
Korkoa kasvanut tämäkin .Vuosi sitten helmikuussa kävin tätä katsomassa ja kolmeen tonniin olisi saanut.Oli muutoin silloin ajettu 203978 km eli eipä ole juurikaan siitä enempää liikkunut.Näköjään samassa resuisessa/rupisessa kunnossa.Toi kova pohja on hyvä-se harvemmin näissä mätänee.
Viimeksi muokannut umpikalsari, 14.02.2018 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Eikös tuo alakujaan ollu alta kahen tonnin auto? Jos en aivan väärin muista. Onhan siihen tietty saatettu hommaaki tehä, muttei ainakaan ulkopinnoille
Hulluna tölökkeihin.
Re: 3. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
https://m.nettiauto.com/volkswagen/transporter/9453017 siitä 16" syncroja
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!