Pikkukysymykset
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Simon öljypohjasta löytyi joku mystinen metallin palanen. Ansimmäinen öljynvaihto tapahtui samaan aikaan kun vaihdoin öljypumpun summerin pärinän takia.
Re: Pikkukysymykset
Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
Tilaan mieluusti setin Saksasta, mutta ei vaan ehdi tähän aikatauluun.
http://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Ers ... ::246.html
http://busschmiede.de/shop/T3-2WD-Syncr ... 2-Meyle-_1
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
Tilaan mieluusti setin Saksasta, mutta ei vaan ehdi tähän aikatauluun.
http://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Ers ... ::246.html
http://busschmiede.de/shop/T3-2WD-Syncr ... 2-Meyle-_1
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Ilmeisesti tarkoitat laakereiden väliin tulevaa holkkia?vville kirjoitti:Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
Re: Pikkukysymykset
Ilmeisesti juurikin sitä.AT5nok kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitat laakereiden väliin tulevaa holkkia?vville kirjoitti:Roadtripille pitäisi lähteä ja molemmat takapään pyöränlaakerit klappaa. Pikkukysymys kuuluu. Onko kenelläkään tölkin laakerin ulkopuolista holkkia/laakereita hyllyssä?
Lähden ajelemaan Etelästä pohjoiseen ja kerään mieluusti kaikki holkit väliltä Hanko–Utsjoki.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
Laakereita löytyy ainakin Meyle, FAG ja SKF valmistajilta. Mikähän näistä olisi laadukkain?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
SKF ainakin muualla rankattu laadukkaimmaksi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Onko kukaan testannut wbx pumpun pesua?
Singleton- First, take the pump outta the car. Mark the terminal that the brown wire goes to. (BROWN IS GROUND- ALWAYS.). Then, get a gallon or so of diesel fuel in an open container. Make sure there's enough to COMPLETELY submerge the pump. Fuel cools the pump, so if you're running it with no fuel for it to suck up, it'll get hot real fast and then you're screwed. Hook two wires up to the terminal on the pump. Submerge the pump in the diesel. (Why diesel? It won't explode or catch fire in case of a spark, and it is essentially an oil, and will not only clean the pump, but lube it as well.) Hook the wires up to a battery with the terminal you marked hooked up to +. The pump should start expelling all kinds of crap. Run it for about 5 seconds. Repeat 2 or 3 times. If the pump won't run, try reversing polarity back and forth at the battery. If that doesn't work,have an assistant rap it with a hammer while you apply power. If it still doesn't run, you need a pump. If it starts running, do the reverse polarity thing. Once it's cleaned out, re install it and you saved yourself a couple hundred bucks. OBSERVE ALL SAFETY PRECAUTIONS, protect your eyes, hands, etc., and remember that batteries CAN explode... Not fun. Don't be afraid, but don't be stupid, hasty, or take unnecessary risks when working on your car, either. Good luck, and let me know how it works out!
Singleton- First, take the pump outta the car. Mark the terminal that the brown wire goes to. (BROWN IS GROUND- ALWAYS.). Then, get a gallon or so of diesel fuel in an open container. Make sure there's enough to COMPLETELY submerge the pump. Fuel cools the pump, so if you're running it with no fuel for it to suck up, it'll get hot real fast and then you're screwed. Hook two wires up to the terminal on the pump. Submerge the pump in the diesel. (Why diesel? It won't explode or catch fire in case of a spark, and it is essentially an oil, and will not only clean the pump, but lube it as well.) Hook the wires up to a battery with the terminal you marked hooked up to +. The pump should start expelling all kinds of crap. Run it for about 5 seconds. Repeat 2 or 3 times. If the pump won't run, try reversing polarity back and forth at the battery. If that doesn't work,have an assistant rap it with a hammer while you apply power. If it still doesn't run, you need a pump. If it starts running, do the reverse polarity thing. Once it's cleaned out, re install it and you saved yourself a couple hundred bucks. OBSERVE ALL SAFETY PRECAUTIONS, protect your eyes, hands, etc., and remember that batteries CAN explode... Not fun. Don't be afraid, but don't be stupid, hasty, or take unnecessary risks when working on your car, either. Good luck, and let me know how it works out!
Home is where you park it.
Re: Pikkukysymykset
Onko näitä asenneltu?
Kojetaulun päällä ahdasta hieman kookkaammalle cb radiolle.
Olisko kattopaneelista lääkkeeksi ongelmaan?
meneekö kattoverhoilun päälle ok
Re: Pikkukysymykset
Olikos niin että ei-TDI T4 laatikot käy ristiin 4 ja 5-pyttyisten välillä suoraan?
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Niin siis pikkulootat käy, 88hv tdi konekin on semmosella lootalla.dmn kirjoitti:Olikos niin että ei-TDI T4 laatikot käy ristiin 4 ja 5-pyttyisten välillä suoraan?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Moose kirjoitti:
Onko näitä asenneltu?
Kojetaulun päällä ahdasta hieman kookkaammalle cb radiolle.
Olisko kattopaneelista lääkkeeksi ongelmaan?
meneekö kattoverhoilun päälle ok
Tais VWaarilla olla tuollainen, en musita onko jo paikallaan. Itse tuollaisen olen joskus ilmoittanut olevani valmis lunastamaan, vaan ei ole kuulunut.
Yksi ajatu on, että revin verhoilun pois ja teen vanerista tilalle uuden, johon onnistuu radioiden ym kiinnitykset.
Pultit ja mutterit Pentoihin
Miten paljon pidemmän pultit ja mutterit pitää hankkia kun vaihtaa originaalit 14" peltivanteet Ronalin Pentoihin? Riittääkö "yleensä" 15mm pidemmät aluvanteisiin ylipäätään?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Pikkukysymykset
Onko kukaan sovitellut VAG:in 1.8T koneita tölkkeihin? Onko ihan järjetön ajatus?
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Pikkukysymykset
Yksi järkevimmistä bensakoneista tölkkiin. Suomen lainsäädäntö vaan pistää tehokkaasti vastaan Onhan täällä foorumillakin yksi pritseni esitelty, ei tainnut tosin koskaan päästä liikenteeseen asti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Pikkukysymykset
Ei kai siinä mitään mahdotonta ole..? 1.8 20V AGN kone, siihen pakokaasuahdin + muut tarvittavat muutokset ja muutoskatsastus.
Re: Pikkukysymykset
Tuolla tavalla kyllä, valmiissa turbokoneessahan on liikaa tehoa orkkiksena.Jukkapoika kirjoitti:Ei kai siinä mitään mahdotonta ole..? 1.8 20V AGN kone, siihen pakokaasuahdin + muut tarvittavat muutokset ja muutoskatsastus.
Re: Pikkukysymykset
No sellanen pikkukysymys;
Olisiko kellään työkalua jolla avataan etuperän posket sekä työkalu siihen pinjonin kruunulle?? Jos vaikka kehtaisi lainata pientä korvausta vastaan..? Mulla kyllä on niihin sellanen erikoistyökalu osanumerolla neljäsattaakuustoista "beta" -versio mutta tahtoo ainaki tuo pinjonin ruunumutteri mennä aika kehnon näköseksi sillä.
posket kyllä avautuu kohtuu helpolla joten niitten työkalua ei välttis tartte mutta jos joltain sattuisi molemmat löytymään..
Olisiko kellään työkalua jolla avataan etuperän posket sekä työkalu siihen pinjonin kruunulle?? Jos vaikka kehtaisi lainata pientä korvausta vastaan..? Mulla kyllä on niihin sellanen erikoistyökalu osanumerolla neljäsattaakuustoista "beta" -versio mutta tahtoo ainaki tuo pinjonin ruunumutteri mennä aika kehnon näköseksi sillä.
posket kyllä avautuu kohtuu helpolla joten niitten työkalua ei välttis tartte mutta jos joltain sattuisi molemmat löytymään..
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: Pultit ja mutterit Pentoihin
Riippuu pentoista, niitä tuntuu olevan montaa eri versiota. Osa menee ainakin syncroon ihan alkuperäsillä tai aluvanteen muttereilla.jolkkon kirjoitti:Miten paljon pidemmän pultit ja mutterit pitää hankkia kun vaihtaa originaalit 14" peltivanteet Ronalin Pentoihin? Riittääkö "yleensä" 15mm pidemmät aluvanteisiin ylipäätään?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!