Pikkukysymykset

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Lukittu
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Roiala kirjoitti:Katselen tuota korjauskäsikirjaa tuossa ja jos kyse tuosta pultista millä säädetään camberiakin niin silloin kiristysmomentti on 75nm.
Juuri tuosta kyse! Thänks kovasti!
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

Meikäkin pääsee tänään tölkin omistajaksi ja paljon kysymyksiä ilmassa, olisi hienoa jos joku voisi valottaa hieman näitä muutamia juttuja.

Auto on pop-top multivan (ainakin näin myyty) mutta sohvan kulmassa on westfalian tunnuslaatta. Sisusta on siis se missä on taittopöytä, apukuskin takana jääkaappiboxi, taittosohva ala multivan ja pop-top tietenkin.

- Onko tämä siis Westfalia weekender? googlesta kuvien perusteella mitä katsoin niin eikös weekenderissä ole ne takakaapit mutta sivulta puuttuu kaapit, liedet jne.
- Moottorina on 2.1WBX DJ, kysyin myyjältä hieman epätasaista käyntiä (en ole varma, saattoi olla ihan normaaliakin) niin hän sanoi että tähän on laitettu katalysaattori. Onko näissä ollut niitä vai ei? ymmärsin että DJ koneella 112hp versiona ei ole kattia. Vai onko tähän oikeasti laitettu jälkikäteen katillinen putkisto kun moottori on vaihdettu tehdaskunnostettuun 30tkm sitten.
- Vaihteisto on 4 pykäläinen, onko mitään saumaa vaihtaa tähän jotain 5 vaihteista tms. jolla saisi kulutusta alas?
- Renkaat on 14" ja taas kulutukseen liittyen, minkä kokoiset rinkulat voisin laittaa alle ilman muutoksia alustaan jolla saisi kehää isommaksi ja kierroksia alas?
- Pop topin kangas on hieman pesun tarpeessa, miten se kannattaa puhdistaa?

Lisää tulee varmaan mieleen mutta tässä nämä tärkeimmät.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Tervetuloa.

Renkaita saa kasvattaa leveydessä 30mm, halkaisijassa 51mm ja vanteiden koossa 1" ilman muutoskatsastusta.

Esim. tuolla: http://www.syncro.ca/tiresize/ voi niiden kokoja laskeskella.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jarke »

DJSigma kirjoitti:Tervetuloa.

Renkaita saa kasvattaa leveydessä 30mm, halkaisijassa 51mm ja vanteiden koossa 1" ilman muutoskatsastusta.

Esim. tuolla: http://www.syncro.ca/tiresize/ voi niiden kokoja laskeskella.
jos vanteen halkaisija muuttuu yli26mm, renkaan leveys yli 30mm, tällöin muutoskatsastettava.
halkaisija ei saa muuttua enempää kuin 51mm, leveys 102mm
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinky »

rahi kirjoitti:Meikäkin pääsee tänään tölkin omistajaksi ja paljon kysymyksiä ilmassa, olisi hienoa jos joku voisi valottaa hieman näitä muutamia juttuja.

Auto on pop-top multivan (ainakin näin myyty) mutta sohvan kulmassa on westfalian tunnuslaatta. Sisusta on siis se missä on taittopöytä, apukuskin takana jääkaappiboxi, taittosohva ala multivan ja pop-top tietenkin.

- Onko tämä siis Westfalia weekender? googlesta kuvien perusteella mitä katsoin niin eikös weekenderissä ole ne takakaapit mutta sivulta puuttuu kaapit, liedet jne.
- Moottorina on 2.1WBX DJ, kysyin myyjältä hieman epätasaista käyntiä (en ole varma, saattoi olla ihan normaaliakin) niin hän sanoi että tähän on laitettu katalysaattori. Onko näissä ollut niitä vai ei? ymmärsin että DJ koneella 112hp versiona ei ole kattia. Vai onko tähän oikeasti laitettu jälkikäteen katillinen putkisto kun moottori on vaihdettu tehdaskunnostettuun 30tkm sitten.
- Vaihteisto on 4 pykäläinen, onko mitään saumaa vaihtaa tähän jotain 5 vaihteista tms. jolla saisi kulutusta alas?
- Renkaat on 14" ja taas kulutukseen liittyen, minkä kokoiset rinkulat voisin laittaa alle ilman muutoksia alustaan jolla saisi kehää isommaksi ja kierroksia alas?
- Pop topin kangas on hieman pesun tarpeessa, miten se kannattaa puhdistaa?

Lisää tulee varmaan mieleen mutta tässä nämä tärkeimmät.
Muutama vastaus:
-Eli weekender on jenkki termi multivanille ja lähinnä siis nostokatolla ja taittuvalla takapenkillä. Mahdollisuus on aina ollut myös hommata osat jälkikäteen westfalialta ns. mosaic osina.
-DJ:ssä ei pitäisi kattia olla joten saattaa olla soviteltu MV:n putket. Oletko siis varma että moottori on DJ eikä MV?
-5pykäläinen ei välttämäti vähennä kulutusta vähennä sillä vika vaihde on aika sama 5-vaihteinen on vaan tiheämpi. Tarkista vielä vaihteiston koodi tarrasta JA laatikosta. niin saat faktat.

Kankaan pesuun ei ole hyviä vihjeitä mutta kannattaa harkita jos pesee että käsittelee uudelleen vedenpitävämmäksi. Uusiakin saa esim. sivu ikkunoilla.
Home is where you park it.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

rahi kirjoitti:Meikäkin pääsee tänään tölkin omistajaksi ja paljon kysymyksiä ilmassa, olisi hienoa jos joku voisi valottaa hieman näitä muutamia juttuja.
- Vaihteisto on 4 pykäläinen, onko mitään saumaa vaihtaa tähän jotain 5 vaihteista tms. jolla saisi kulutusta alas?
- Renkaat on 14" ja taas kulutukseen liittyen, minkä kokoiset rinkulat voisin laittaa alle ilman muutoksia alustaan jolla saisi kehää isommaksi ja kierroksia alas?
Tervetuloa foorumille.
Osaan kysymyksistä tulikin jo vastauksia.
Otteessa on mitä ilmeisimmin merkitty renkaiksi 185R14? (=185/82R14)
Matemaattisesti laskettuna 215/75R15 olisi 30 mm leveämpi ja 44,5 mm korkeampi ja vannekoko sen 1" suurempi.
Katsastuksessa ilmeisesti katsotaan koot STRO-normitaulukosta.

Jos vaihdelaatikkoa meinaat vaihtaa, tuolta löytyy tietoja vaihtoehdoista:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm

DJsigman laittamalla linkillä voit sitten selailla eri rengaskokojen ja vaihteistojen / perävälitysten vaikutusta kierroslukuun.

En voi olla mainitsematta, jos kilometrejä kertyy vuodessa enemmänkin, niin muutoskatsastus matkailuautoksi ja TDI swap on ratkaisu polttoainekulujen hallintaan.
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

Sinky kirjoitti: Muutama vastaus:
-Eli weekender on jenkki termi multivanille ja lähinnä siis nostokatolla ja taittuvalla takapenkillä. Mahdollisuus on aina ollut myös hommata osat jälkikäteen westfalialta ns. mosaic osina.
-DJ:ssä ei pitäisi kattia olla joten saattaa olla soviteltu MV:n putket. Oletko siis varma että moottori on DJ eikä MV?
-5pykäläinen ei välttämäti vähennä kulutusta vähennä sillä vika vaihde on aika sama 5-vaihteinen on vaan tiheämpi. Tarkista vielä vaihteiston koodi tarrasta JA laatikosta. niin saat faktat.

Kankaan pesuun ei ole hyviä vihjeitä mutta kannattaa harkita jos pesee että käsittelee uudelleen vedenpitävämmäksi. Uusiakin saa esim. sivu ikkunoilla.
- Ok, eli kyse lienee on multivanista pop topilla. Täytynee jotenkin tarkistaa mikä tämä on ollut alkujaan. Sohvassa on laatta "Westfalia Werke. Franz Knöbel & Söhne KG. Rheda - Wiedenbruck, W Germany. Type 216 111 ja sarjanumero K01663".
- 112hp koneisena sitä minulla juuri myydään ja sen muuksi väittäminen ei liene hyödyllistä kun voi tarkistaa tiedot koneen numeron perusteella. Mietin että jos tähän on vaihdettu kone 30tkm sitten, olisiko MV tilalle laitettu DJ ja jätetty putket jne. vanhasta?

Muuten tämä olisi hieman helpompaa mutta autoa myy Saksalainen herra joka on tuonut auton tullessaan Suomeen asumaan vuosia sitten joten meillä on hieman rajallisesti sanastoa käytettävissä.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Onko muilla tullut vastaavaalla vaihteistolla olevaa JX koneista syncroa vastaan?
Kaikki taulukot sanoo että tuo ALE kuuluu 2,1 bentsiini koneen jatkoksi. Tiheällä nelosella oleva loota 5,83 perällä.

Tällä asiallahan ei mitään merkitystä ole mihinkään mutta sekuvain lämpimikseni kyselen 8-)
Liitteet
20150617_165912.jpg
20150617_165912.jpg (1.16 MiB) Katsottu 4489 kertaa
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

rahi kirjoitti:
Sinky kirjoitti: Muutama vastaus:
-Eli weekender on jenkki termi multivanille ja lähinnä siis nostokatolla ja taittuvalla takapenkillä. Mahdollisuus on aina ollut myös hommata osat jälkikäteen westfalialta ns. mosaic osina.
-DJ:ssä ei pitäisi kattia olla joten saattaa olla soviteltu MV:n putket. Oletko siis varma että moottori on DJ eikä MV?
-5pykäläinen ei välttämäti vähennä kulutusta vähennä sillä vika vaihde on aika sama 5-vaihteinen on vaan tiheämpi. Tarkista vielä vaihteiston koodi tarrasta JA laatikosta. niin saat faktat.

Kankaan pesuun ei ole hyviä vihjeitä mutta kannattaa harkita jos pesee että käsittelee uudelleen vedenpitävämmäksi. Uusiakin saa esim. sivu ikkunoilla.
- Ok, eli kyse lienee on multivanista pop topilla. Täytynee jotenkin tarkistaa mikä tämä on ollut alkujaan. Sohvassa on laatta "Westfalia Werke. Franz Knöbel & Söhne KG. Rheda - Wiedenbruck, W Germany. Type 216 111 ja sarjanumero K01663".
- 112hp koneisena sitä minulla juuri myydään ja sen muuksi väittäminen ei liene hyödyllistä kun voi tarkistaa tiedot koneen numeron perusteella. Mietin että jos tähän on vaihdettu kone 30tkm sitten, olisiko MV tilalle laitettu DJ ja jätetty putket jne. vanhasta?

Muuten tämä olisi hieman helpompaa mutta autoa myy Saksalainen herra joka on tuonut auton tullessaan Suomeen asumaan vuosia sitten joten meillä on hieman rajallisesti sanastoa käytettävissä.
Auto on nyt pihassa ja kone on DJ ja mikä parasta AKE laatikolla eli pitkät välitykset alla. Sen verran selvisi että autoon on saksassa asennettu katti jotta saatu veroja alas. Kurkkasin kulman alle ja onhan siellä katti ja lambdan piuha kiinni. Herää kysymys mihin se piuha on kytketty ja voinko heittää sen katin veke ja korvata "jollain" putkella (millä?).
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hillitty »

rahi kirjoitti: Herää kysymys mihin se piuha on kytketty ja voinko heittää sen katin veke ja korvata "jollain" putkella (millä?).
Oisko siellä kuitenki alunperin majaillut MV kone jolloin ois Digifant ruiskulla missä myös lambdakin hyödyllinen. DJ koneissa digijetti mikä ei lambdaa käytä.
Ecu voi olla matkustamon puolella takapenkin alla (? en omista ks. konetta mutta kuvissa nähny tuollasta sijoitusta). Digijetin ecu kuskinpuolen takavalon takana.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

hillitty kirjoitti:
rahi kirjoitti: Herää kysymys mihin se piuha on kytketty ja voinko heittää sen katin veke ja korvata "jollain" putkella (millä?).
Oisko siellä kuitenki alunperin majaillut MV kone jolloin ois Digifant ruiskulla missä myös lambdakin hyödyllinen. DJ koneissa digijetti mikä ei lambdaa käytä.
Ecu voi olla matkustamon puolella takapenkin alla (? en omista ks. konetta mutta kuvissa nähny tuollasta sijoitusta). Digijetin ecu kuskinpuolen takavalon takana.
No tunnuslaatan ja saksan papereiden perusteella se on ollut DJ juurikin alunperin.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinky »

rahi kirjoitti:
rahi kirjoitti:
Sinky kirjoitti: Muutama vastaus:
-Eli weekender on jenkki termi multivanille ja lähinnä siis nostokatolla ja taittuvalla takapenkillä. Mahdollisuus on aina ollut myös hommata osat jälkikäteen westfalialta ns. mosaic osina.
-DJ:ssä ei pitäisi kattia olla joten saattaa olla soviteltu MV:n putket. Oletko siis varma että moottori on DJ eikä MV?
-5pykäläinen ei välttämäti vähennä kulutusta vähennä sillä vika vaihde on aika sama 5-vaihteinen on vaan tiheämpi. Tarkista vielä vaihteiston koodi tarrasta JA laatikosta. niin saat faktat.

Kankaan pesuun ei ole hyviä vihjeitä mutta kannattaa harkita jos pesee että käsittelee uudelleen vedenpitävämmäksi. Uusiakin saa esim. sivu ikkunoilla.
- Ok, eli kyse lienee on multivanista pop topilla. Täytynee jotenkin tarkistaa mikä tämä on ollut alkujaan. Sohvassa on laatta "Westfalia Werke. Franz Knöbel & Söhne KG. Rheda - Wiedenbruck, W Germany. Type 216 111 ja sarjanumero K01663".
- 112hp koneisena sitä minulla juuri myydään ja sen muuksi väittäminen ei liene hyödyllistä kun voi tarkistaa tiedot koneen numeron perusteella. Mietin että jos tähän on vaihdettu kone 30tkm sitten, olisiko MV tilalle laitettu DJ ja jätetty putket jne. vanhasta?

Muuten tämä olisi hieman helpompaa mutta autoa myy Saksalainen herra joka on tuonut auton tullessaan Suomeen asumaan vuosia sitten joten meillä on hieman rajallisesti sanastoa käytettävissä.
Auto on nyt pihassa ja kone on DJ ja mikä parasta AKE laatikolla eli pitkät välitykset alla. Sen verran selvisi että autoon on saksassa asennettu katti jotta saatu veroja alas. Kurkkasin kulman alle ja onhan siellä katti ja lambdan piuha kiinni. Herää kysymys mihin se piuha on kytketty ja voinko heittää sen katin veke ja korvata "jollain" putkella (millä?).
Westfalian tehtaan kautta pyörähtäneissä on oma kori numero 253, mutta en ole varma koskeeko multivaneja. Merkittävin ero on littana katto takana.
Tuon takapenkin laatan koodeja löytyy esim. täältä http://www.brick-yard.co.uk/forum/westy ... 17647.html
216= t3
111=? (valitettavasti) tuo ei osannut suoraan vastata
Home is where you park it.
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

Pari lisäkysymystä:
- 2.1DJ kannattako ajaa E10 vai 98?
- Jos vaihdan renkaita, saako mittarivirhettä korjattua mistään?
- Mistä kannattaa ostaa tehdaskoodin mukainen paikkamaali? marmoritiski lienee kallis? (koodit löytyi netistä)
- Ykkönen ponnahtaa pois päältä joskus liikkelle lähtiessä. Ominaisuus vai vika? miten korjata?

Kiitos taas paljon!

Tässä kuva laitteesta:
Kuva
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinky »

rahi kirjoitti:Pari lisäkysymystä:
- 2.1DJ kannattako ajaa E10 vai 98?
- Jos vaihdan renkaita, saako mittarivirhettä korjattua mistään?
- Mistä kannattaa ostaa tehdaskoodin mukainen paikkamaali? marmoritiski lienee kallis? (koodit löytyi netistä)
- Ykkönen ponnahtaa pois päältä joskus liikkelle lähtiessä. Ominaisuus vai vika? miten korjata?

Kiitos taas paljon!

Tässä kuva laitteesta:
Kuva
Hieno on! Varsinkin myöhempien mallien spoileri ennen nostokattoa!
Itse valitsen 98:sin ja DJ:n puristuksilla siitä voi olla hyötyäkin.
Home is where you park it.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Jaa se oli vielä kaiken muun hyvän lisäksi syncrokin :shock: Onneksi olkoon hankinnasta!

98silla ehdottomasti. E10:lläkin saa toimimaan sytytyksen ennakoita lisäämällä mutta tahtoo viedä alempi oktaanista enemmän kuin 98sia eli hyötyä ei paljon saa.
Paikkamaalia olen ostanut automaalaamolta spray-purkissa vw:n värikoodin mukaan. Noin 20€ taisi olla hinnaltaan per kannu.
Automaalit.net tarjoaa myös paikkamaalia sprayna http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ts/bcspray

Foorumilta vois haualla löytyä ohjeita vaihteensiirron säätöön.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

rahi kirjoitti:Pari lisäkysymystä:
- 2.1DJ kannattako ajaa E10 vai 98?
- Jos vaihdan renkaita, saako mittarivirhettä korjattua mistään?
- Ykkönen ponnahtaa pois päältä joskus liikkelle lähtiessä. Ominaisuus vai vika? miten korjata?

Kiitos taas paljon!

Tässä kuva laitteesta:
Kuva
Onnittelut! Poptopit on parhaita. 98 sanoo ohjekirja, sillä ainakin itse ajelin.
Jos vaihdat renkaat isompaan, niin todennäköisesti se juurikin korjaa nykyistä mittarivirhettä. Näin ainakin itsellä, 2wdssä ja syncrossa.
ykkösen poispomppaaminen korjaantui itselläni vaihdelaatikon vaihdolla, tosin olisi sen kanssa pystynyt elämäänkin. Vwharrastaja osannee kertoa muitakin keinoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Sen verran rengashommiin vielä lisäystä, että kun se on Syncro, on siihen otteessa sallittu 205/14-renkaat, jolloin maksimileveys siis nousee 235:een, jota saa olla ennen muutosta.

Ja isommalla rengastuksella mittarivirhe siis pienenee. En tiedä onko bensavehkeissä eri "pohjavirhe" kuin dieseleissä (eri mittaristo yms.), mutta omassa syncrossa on nyt alla maltilliset 225/70/15-kokoiset katurenkaat (michelin Agilis +), joilla mittarivirhettä on vielä noin 7% nopeusmittarissa ja olikohan 2-3% matkamittarissa (todelliset luvut siis tuon verran pienemmät).
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
rahi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 29.05.2015 21:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rahi »

hillitty kirjoitti:Jaa se oli vielä kaiken muun hyvän lisäksi syncrokin :shock: Onneksi olkoon hankinnasta!

98silla ehdottomasti. E10:lläkin saa toimimaan sytytyksen ennakoita lisäämällä mutta tahtoo viedä alempi oktaanista enemmän kuin 98sia eli hyötyä ei paljon saa.
Paikkamaalia olen ostanut automaalaamolta spray-purkissa vw:n värikoodin mukaan. Noin 20€ taisi olla hinnaltaan per kannu.
Automaalit.net tarjoaa myös paikkamaalia sprayna http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ts/bcspray

Foorumilta vois haualla löytyä ohjeita vaihteensiirron säätöön.
Juu syncro on mutta ilman lukkoja joten mitään Erwin Rommel tyylistä afrikan kierrosta on turha meikän haaveilla. 98sia sitten sisään jatkossa. Pinta on aika ruma ja mietin että mitähän sille tekisi kun puskurin takana on ihan pintaruostetta ja sen voi hioa pois ja ylimaalata mutta nättiä tuosta ei saa jos ei maaluuta koko laitetta... Oma ongelmansa on karjarauta ja sivuputket jotka on tosi paksussa ruosteessa, ajattelin niitä kokeilla nailonharjalla ja sitten kilikalista mustaa päälle.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

rahi kirjoitti:
hillitty kirjoitti:Jaa se oli vielä kaiken muun hyvän lisäksi syncrokin :shock: Onneksi olkoon hankinnasta!

98silla ehdottomasti. E10:lläkin saa toimimaan sytytyksen ennakoita lisäämällä mutta tahtoo viedä alempi oktaanista enemmän kuin 98sia eli hyötyä ei paljon saa.
Paikkamaalia olen ostanut automaalaamolta spray-purkissa vw:n värikoodin mukaan. Noin 20€ taisi olla hinnaltaan per kannu.
Automaalit.net tarjoaa myös paikkamaalia sprayna http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ts/bcspray

Foorumilta vois haualla löytyä ohjeita vaihteensiirron säätöön.
Juu syncro on mutta ilman lukkoja joten mitään Erwin Rommel tyylistä afrikan kierrosta on turha meikän haaveilla. 98sia sitten sisään jatkossa. Pinta on aika ruma ja mietin että mitähän sille tekisi kun puskurin takana on ihan pintaruostetta ja sen voi hioa pois ja ylimaalata mutta nättiä tuosta ei saa jos ei maaluuta koko laitetta... Oma ongelmansa on karjarauta ja sivuputket jotka on tosi paksussa ruosteessa, ajattelin niitä kokeilla nailonharjalla ja sitten kilikalista mustaa päälle.
Heivaa pois koko ruosteinen karjanajo/maastoajonestorauta, tekee melkoisen etuylityksen. Paljon hienompi ilman.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Lukittu