ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Keskustelua 2020-luvun tölkistä ID.Buzzista
Discussion about ID.Buzz
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Uusi osio uusille sähkötölkeille. Yhä enemmän alkaa olla liikenteessä sekä henkilö että paku-mallia.
Mitä porukka tykkää? Onko monelle tulossa Buzz?
Nelivetoakin on lupailtu lähiaikoina tulevaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja tixu »

.
Viimeksi muokannut tixu, 28.06.2023 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Buzzi näyttää omaan silmään kyllä hienolta. Tulossa ei sellaista kyllä ole ja Oulun suunnalla on ollut bongausten suhteen hiljaista. Vaan kyllä ne sieltä pikkuhiljaa alkaa lisääntyä.

Nykyinen karvalakkimallin käyttöauto (T5) missä ei ole mitään herkkuja yllätti syksyllä, kun ovet eivät halunneet pysyä lukossa. Pelkästään yhden oven elektroniikan korjauttaminen maksoi 660€. Nämä Buzzinkaltaiset liikkuvat tietokoneet voi tuottaa kalliita yllätyksiä takuuajan jälkeen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Morris JE Van on niin paljon tyylikkäämpi ja näyttääkin oikeasti retroautolta, että jää kyllä ID ostamatta.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kävin tuollaista joskus ajamassa kun tulivat myyntiin tai siis koeajettavat autot liikkeisiin (tuotantohan näissä on myyty jo kai aika pitkälle tulevaisuuteen).. Mitenkään erikoisella tarmolla siellä ei noiden myyntiin ollu paneuduttu, kun auto oli hukassa liikkeen pihalla, avaimia ei meinannut löytyä (kun ne olivatkin hyötyautopuolella, ja siellä ei ollutkaan ketään töissä). Mutta liikkeelle päästiin, ihan näppärä kaupunkipeli, miinuspuolena ominaisuudet ainakaan henkilöautoversiona ei ihan vastaa hintaa.
< 15kWh/100km
Timppa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Varmaan ihan kätevä joissakin paikoissa, mutta täällä maalla luotetaan diesel powered T3 syncroon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mutta jos tuollainen olis käytettävissä, niin hyvinhän tuolla kulkis tölkin osat vähän kauempaakin noudettuna!
< 15kWh/100km
Osakauppa.com
Yhteistyökumppani
Viestit: 2
Liittynyt: 05.08.2022 23:36

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja Osakauppa.com »

Osakauppa.comin käyttökärryksi (käytännössä siis Tompan omaan käyttöön) tuli ostettua ID.Buzz Cargo tuossa reilu kuukausi sitten ja sillä on nyt sen 1500km tullut ajeltua.

Omia huomioita, lähdetään plussista:

- Henkilöautomainen ajettava, vakaa ja tasainen meno, kulkee kuin juna.
- Range vaihtelee 250-300km välillä 0-10 asteen lämpötilassa.
- Latautuu suhteellisen vikkelään, noin tunnissa saa kohtuu tyhjästä täyteen 50kw laturista.
- Takaosa on selvästi pienempi kuin portterissa, mutta riittävä kohtuullisen isojen romppeiden siirtelyyn.
- Bonuksena etäohjattava seisontalämmitys, eli missä vaan voi koska vaan laittaa auton lämpenemään lähtöä varten, eikä esilämmitys syö rangea juurikaan. Auto myös mukavasti havaitsee sen, että ovilukot avataan ja ryhtyy heti tällöin lämmittämään penkkiä, jos on tarpeeksi kylmä ulkona.
- Mitään TM-testin mukaista heikkoa lämmitystehoa ei havaittavissa pikkupakkasilla, lämpöä puskee minuutissa kabiiniin +40 asteisena. 5 minuutissa tulee kuuma.

Heikkouksia:

- Vetokyky vain sen 1000kg, joten koukusta huolimatta harrasteautoja ei kuskailla.
- Hätäjarrutuksen hätäisyys, esim. pakittaessa vähänkin tiukkaan aukkoon tuppaa vetämään liinat kiinni liian herkästi.
- Pakin kun laittaa päälle, niin kaiuttimista kajahtaa aivan liian kova merkkiääni (varmaan vähän softassa hierottavaa) ja tutkien varoituspiippaukset ovat pienimmilläänkin liian kovalla.
- RIstiseläntuki on vakiopenkissä olematon ja istuinosa on lyhyet reidet omaavalle äijälle liian pitkä. Penkin säädöt muutenkin heikot.

Kokonaisuutena voi todeta, että sellaiseen noin 150 km / päivä ajoon erinomainen henkilöautomainen pikkupaku, isompi kuin Caddy ja pienempi kuin Transporter. Soveltunee pieneen romujen roudaamiseen ja määrättyjen alojen ammattilaisten päivittäiseen työkäyttöön kuin nakutettu. Jos kipsilevyjä pitää roudata, niin suosiolla isompi auto ja jos työkseen ei roudaa mitään pitkää / kovinkaan isoa, niin Caddy-luokan auto ajaa asiansa.

Jokainen ostaa autonsa tietty omien tarpeidensa mukaan, mutta mulle käyttökulut ja auton jäännösarvo 3 vuoden käytön jälkeen olivat tärkeät kriteerit.

Buzzin kulutus keskimäärin 25 kwh/100 km.
Jos ajaa 150km / päivä, niin se on 3000km / kk tai 36000km / vuosi.
Kulutus siis noin 750 kwh / kk tai 9000 kwh / vuosi.
Kotilataushinnoilla (15 senttiä / kwh) n. 112,50 euroa / kk.
Vuosikulut ajelusta siis noin. 1350 euroa.

Dieselin polttoainekulut ovat samoilla vuosikilsoilla on noin. 5000 e.

Erotus = 3650 e / vuosi tai 304 e / kk.

Toki mulla tuo erotus menee täysimääräisesti auton lyhennykseen, kun oli niin helvetin kallis hankkia, mutta toisaalta ajan pakkauudella pakulla, jossa 3 vuoden jälkeen on vielä arvoa (ja takuuta) jäljellä reilusti etenkin, kun lataan akkujakin vain 80% asti, säästäen niitä näin merkittävästi. AIka sitten näyttää, että miltä se tuntuu pidemmän käyttökokemuksen perusteella etenkin, jos VW jotenkin saa korjattua noita softassa olevia ärsyttäviä bugeja.

- Tomppa
Liitteet
2023-04-08 19.46.44.jpg
2023-04-08 19.46.44.jpg (3.86 MiB) Katsottu 4957 kertaa
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo peruutusongelma varmaan korjaantuu, jos ottaa auto-holdin siksi aikaa pois. Taisi ainakin muissa ID-sarjalaisissa auttaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja ketsa »

https://yle.fi/a/74-20035023?fbclid=IwA ... XeaKdPj3b8

Laatu näköjään ihan sitä taattua vesivessa laatua 😂😂😂
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: ID.Buzzeja näkyy jo hyvin liikenteessä

Viesti Kirjoittaja ketsa »

https://yle.fi/a/74-20035416?fbclid=IwA ... hRfWm92Mfc

Ei kannata parkkeerata näiden viereen tai säilyttää tallissa…
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin