Verotuskäytännön muutos

Alue T3 matkailumalleihin liittyvään keskusteluun, historia, valmistusmäärät, optiot jne
Area regarding the T3 Camper models
Renzomobil
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 28.01.2015 17:29

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Renzomobil »

Tässä oli todella paljon hyödyllistä tietoa ja arvasin, että tämä palsta on parempi kuin mikään muu tapa selvittää miten homma hoituu. Otan auton viikoksi hiihtolomalla käyttöön ja lähden katsomaan, miten alpeilla pärjää. Pahasti näyttää siltä, että Multivan tulee Suomeen kesän jälkeen. Kiitos neuvoista!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Renzomobil kirjoitti:Tässä oli todella paljon hyödyllistä tietoa ja arvasin, että tämä palsta on parempi kuin mikään muu tapa selvittää miten homma hoituu.
Hyvin arVWattu ;)
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Koostin vanhempien volkkareiden autoveron tuontivero -sivuilta. Lisäksi mukana on 2014 ja 2015 tuodut transportterit ja caravellet. Veron alenemista hieman nähtävissä, 2015 tuontiverotettu 11 autoa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Syncro Tölkkejä on ilm vain viety maasta?
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Yksi näkýy tulleen:
VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2.1 3D TA 4WD 70KW 2010/12 1992/03 67 924
Renzomobil
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 28.01.2015 17:29

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Renzomobil »

Nyt sitten T5 Multivan tuotiin Suomeen ihan normaaleilla Saksan kilvillä. Vakuutus maksaa täällä paljon ja tuo vuosittainen vero pitäisi saada alas. 9000 km tuli opiskelijan hiihtoreisuilla mittariin ja hyvin pelasi. Ostettiin autoon Saksasta sellaiset pätevännäköiset laverinjalat (90 EUR) ja nyt sitten askarrellaan vanerilevy ja patja. Sitten hankitaan sähköpistoke ja keittolevy. Meniskös läpi jos ottaisi kyytiin 2000 W aggregaatin, koska sillähän tuo keitäminen retkeillessä onnistuu missä vain?
Veroilmoitukset on nyt tehty ja päätöksiä odotellaan. Sitten vaan katsastamaan vai mitä? Onko näissä katsastuspaikoissa eroa, vai tunnetaanko vaatimukset yhtä hyvin jok paikassa.
Sen verran mukavalta tämä kyyti tuntuu, että taidan pitää autoa ainakin ensi kesään, mutta 2000 euroa vuodessa tällaisesta mahdollisuudesta voi pitkällä tähtäimellä olla liikaa, joten käyttövero pitää saada alas.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Kesäkuussa 2015 on tehty autoveropäätös vm 1988 transporterista. Vero on 445 €.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

leppajukka kirjoitti:Kesäkuussa 2015 on tehty autoveropäätös vm 1988 transporterista. Vero on 445 €.

ei aina mene putkeen....

http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/7400000

tämä surullisen kuuluisa tapaus :cry:
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Minkähän takia sillä on 10000 hintana, kun ei ole aikomustakaan maksaa niitä veroja?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Vastaa Viestiin