Saako kolmen istuttavassa pakussa jossa pelkääjän puolella on kahden ihmisen penkki tehdä seuraavan muutoksen:
Vaihtaa pelkääjän puoleisen penkin yhden istuttavaksi ja asentaan toiseen riviin yhden istuttavan penkin. Tämähän edellyttää väliseinän poistoa. Istuinten pitää toki olla asianmukaisesti hyväksyttyjä, mutta onkos tässä muuta jota olisi syytä tiedostaa?
Ajatus tässä on se että voisi pakuksi rekisteröidyn auton muuntaa retkeilykäyttöön sopivaksi. Aihion on tarkoitus olla korkea crafter, joten varasuunnitelma voisi olla myös matkailu/retkeilyautoksi rekisteröinti.
Kolmen istuttavan pakettiauton "istumajärjestys"
Re: Kolmen istuttavan pakettiauton "istumajärjestys"
Ihan arvauksella mennään, mutta veikkaisin, että ei saa. Tuossa on varmaan montakin aukkoa suunnitelmassa:
- eikös rekisteriotteessa mainita montako niistä merkityistä paikoista on kuskin vieressä? Jonka muuttaminen ei varmaan ole ihan läpihuutojuttu.
- yhden siirto tavaratilaan tarkoittaisi istuimen asennusta tavaratillan, joka sinänsä ei varmasti ole sallittua
- pakun retkeilykäyttöön muuttaminen rekisteröimättä matkailuautoksi on myös soo-soo, siinähän yritetään kiertää veroja, joten eihän siellä pakussa saa siksi sitä retkeilyvarustusta olla
Varasuunnitelma matkailuautoksi rekisteröinnistä ainakin vapauttaisi sen, että voit rakentaa just sellaisen kuin haluat, kunhan ne matkailuauton säädökset täyttyy.
- eikös rekisteriotteessa mainita montako niistä merkityistä paikoista on kuskin vieressä? Jonka muuttaminen ei varmaan ole ihan läpihuutojuttu.
- yhden siirto tavaratilaan tarkoittaisi istuimen asennusta tavaratillan, joka sinänsä ei varmasti ole sallittua
- pakun retkeilykäyttöön muuttaminen rekisteröimättä matkailuautoksi on myös soo-soo, siinähän yritetään kiertää veroja, joten eihän siellä pakussa saa siksi sitä retkeilyvarustusta olla
Varasuunnitelma matkailuautoksi rekisteröinnistä ainakin vapauttaisi sen, että voit rakentaa just sellaisen kuin haluat, kunhan ne matkailuauton säädökset täyttyy.
Re: Kolmen istuttavan pakettiauton "istumajärjestys"
En juuri nyt muista montako senttiä saa toinen penkki olla taaempana, mutta ei omalla rivillään. Ja koska kyseessä Crafter, niin ei varmasti löydy hyväksyttyjä penkkejä tällaiseen. Joten jäljelle jää tuo matkailuautoksi rekisteröinti, ja silloin saat sitten haluamasi määrän istuinpaikkoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kolmen istuttavan pakettiauton "istumajärjestys"
Joskus aikanaan chevy vaneihin oli hyväksytty (tai ainakin jossain valtion toimipaikassa hyväksytty) kolmen irrallisen kapteeninpenkin asennus niin että olivat selkeästi limittäin, eikä keskimmäiselle paikalle ollut käytännös pääsyä takaosastolta.
Kokeilin tätä samaa ideaa esittää omaan paku g-mersuun (jossa penkkien välissä olisi touranin keskirivin pieni istuin, joka kääntyy mukitelineeksi tms), mutta idea sai kylmää kyytiä konttorilta. Luulen silti että olisi teknisesti mahdollista kun jaksaisi vääntää asiasta tarpeeksi.
Kokeilin tätä samaa ideaa esittää omaan paku g-mersuun (jossa penkkien välissä olisi touranin keskirivin pieni istuin, joka kääntyy mukitelineeksi tms), mutta idea sai kylmää kyytiä konttorilta. Luulen silti että olisi teknisesti mahdollista kun jaksaisi vääntää asiasta tarpeeksi.
< 15kWh/100km
Re: Kolmen istuttavan pakettiauton "istumajärjestys"
Vanissa oli poikkeussäännöksellä se keskipenkki hyväksytty, syynä oli jalkatilan riittämättömyys keskipaikalla mikäli penkit on samassa rivissä.
Alle 10 senttiä hyväksyvät sitä paripenkkiä taaksepäin siirrettynä, mutta sitten tuleekin hauskuus istuinpaikan koosta mikäli laittaa jotain muuta. 80sentin istuimella saa olla kaks, mutta yksittäisenä 40x40 istuinpaikka ei piisaa..
Lisänä tulee sitten turvavöiden kriteerit jos auto on tarpeeksi uusi. Sanosin että suomen lainsäädännön kanssa vähän turhaa työtä tapella ja vääntää. Se mikä ei ole erikseen sallittu on aina kielletty tuntuu olevan perusperiaate autojen kanssa.
Alle 10 senttiä hyväksyvät sitä paripenkkiä taaksepäin siirrettynä, mutta sitten tuleekin hauskuus istuinpaikan koosta mikäli laittaa jotain muuta. 80sentin istuimella saa olla kaks, mutta yksittäisenä 40x40 istuinpaikka ei piisaa..
Lisänä tulee sitten turvavöiden kriteerit jos auto on tarpeeksi uusi. Sanosin että suomen lainsäädännön kanssa vähän turhaa työtä tapella ja vääntää. Se mikä ei ole erikseen sallittu on aina kielletty tuntuu olevan perusperiaate autojen kanssa.