delivery signal sensor

Keskustelualue ei-automallikohtaisille tekniikka-aiheille.
Discussion area for non-model specific general technical topics.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

Tuli jo toinen tuollainen hommattua tarkoituksena että sillä olisi saanut kaasua painettaessa signaalin alipaineen ohjaukselle vnt:tä varten. Eli tämän pitäisi käsittääkseni antaa virtauksen/pa-paineen noustessa tehdä "kytkentä" . Mistä mättää kun ei mittään tapahdu? Luulin ensimmäisen anturin olevan viallinen ja hommasin toisen.. ei ne nyt molemmat voi olla hajalla :shock: . Anturi isketty tattimallin pumpun perään .. Auttakaa viisaat tyhmää mäen alla.

Mainittakoon vielä että kokeiltu ainoastaan paikalla kaasutettaessa, jos sillä nyt on jotain merkitystä :(
NSUman
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 23.02.2012 22:39

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja NSUman »

Ei ole kokemusta ko. anturista, mutta eihän se nyt voisi toimia samalla periaatteella kuin esim. tdi:n map anturi. Eli sieltä tulis 0-5v signaali pihalle, eikä oliskaan pelkkä "on/off katkaisin" ?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuva

Kuvasta ei oikein vasemmasta reunasta saa selvää, mutta selvennykseksi:
8- Power Supply (yellow/white)
9- Signal Connection (gray/white)

Miten kokeilit tuota anturia? Tuo pulssi on niin lyhyt että ainakaan yleismittarilla ei tee mitään. Ehkä joku ledi jota tuo kytkee voisi olla hyvä "debuggaukseen", se kun reagoi tarpeeksi nopeasti.
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

kokeilin tietenkin yleismittarilla :mrgreen: , anturille syötetään 12v, joka anturin kytkiessä antaa virran solenoidille joka avaa alipainekanavan ahtimen alipainekanavalle, holysmoken sivulla tämä on todettu toimivaksi :? eli pitäisikö vaan puskea rohkeasti eteenpäin ja kytkeä homma loppuun. Saisihan tuon tietysti ilman tuota mutta sitten ei ainakaan yhtä kätevästi saa tuota lepuutusta siiville matka- ajossa.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

miten se nyt tuon ajatukseni kanssa on, voikos tuo toimia?, Kovasti tuolla holysmoken sivulla on samantyyppistä ohjausta kehuttu että toimii.. :roll:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja dmn »

Luulin jo ymmärtäneeni miten tuo toimii, mutta kun ajattelin uudestaan niin ymmärtänytkään. Joten en osaa kommentoida toimivuutta..

Tuhlaa vaan muuta kymmenen euroa arduinoon niin saat säädettävän ohjauksen ;-)
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

joo kyllä me kohta ruvetaan siitä varmaan kauppoja hieromaan.

Eli tämä ajatushan tuli alunperin tuolta:
http://www.holysmoke.fi/hsd/phpBB3/view ... 5&start=75

tosin tässä on erilainen kello tarkoitus laittaa, ei sen puoleen on minulla tuollainenaaz:n kellokin mutta kun ei ymmärrä miten se sinne laitetettaisiin :oops:
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

juu eipä tuo päälle ainakaan paikallaan poljettaessa kytke, mistä sitten lienee johtuukaan, tässä pumpussahan on se nestepää 180 astetta pielessä, onko sillä merkitystä? tuohon ei varmaan käy mikään jarruvalon painekytkin? millaisillahan paineilla ne yleensä kytkee? ai niin onhan portterissakin sellainen, millähän paineella se herää... :geek:
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

No, minä ymmärrän tuon tekstin perusteella anturin toiminnan ja tarkoituksen siten, että sitä voi lähinnä käyttää ruiskutuksen _alkamisajankohdan_ mittaamiseen. Periaatteessa tuo on siis painekytkin, joka antaa 0V ulos kun paine on matala (ei ruiskutusta), ja +5V ulos kun paine on korkea (ruskutus tapahtuu). Toisin sanoen ruiskutuksen _määrää_ tuolla taitaa olla paha mitata, ellei sitten pulssin pituudesta saa jotain arvottua. Voishan tuota vittuillessaan koittaa jahka pääsee taas kotiin reissuta, ja JOS löydän oskilloskoopini muuttolaatikoista.

Ei tosta anturista ole osanumeroa tai datasheettiä tai edes jotain speksejä? Tuo yllä oleva jättaa aika monta asiaa mainitsematta.

M
-- Maastoslicksi NO GO --
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuolla olisi siitä anturista numerot ja muutakin juttua, kertokaa nyt paremmin englantia osaavat miten tuon mittapisteen kanssa on, jos ei tuolla anturilla niin jos jollain muulla esim. säädettävällä paineanturilla? jos tuo paine kerran on 0-400 bar?? luulisi siitä sopivalla säädettävällä paineanturilla saavan jotain irti. Vai onko tuo signaali sitten niin nopea ettei onnistu? Esim tälläinen löytyy ihan hydromarketista
http://www.hydromarket.fi/fi/antrurit-j ... nekytkimet
en näistä paljon edelleenkään ymmärrä mutta kun..
no niin tiietysti se alkuperäinen linkki unohtui laittaa :mrgreen:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 974.0;wap2
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

"Only this sensor is giving every 360 crank degrees 2 pulses instead of one puls every 720 crank degrees." ==> Eikös tää täsmää ruiskutusten määrään.. tuo toisen linkin tyyppi ilmeisesti mitannu skoopilla tai jollain mikrokontrollerihärvelillä.

M
-- Maastoslicksi NO GO --
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Veikkaan että toi hydromarketin kytkin ei toimi, koska se ei vaan pysy nestepään painevaihtelujen perässä. Veikkaan että se on ihan mekaaninen painekykin, kun taas se pumpussa oleva on piezotekniikalla toteutettu. Pohdiskelin tossa yks ilta että tolla pumpun anturilla sen vois saada tehtyä, mutta ei ilman lisäelektroniikkaa. Eri asia sitten miten se _kannattaa_ tehdä, siittä en tiedä mitään.
-- Maastoslicksi NO GO --
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: delivery signal sensor

Viesti Kirjoittaja jarke »

veikkaampa ettätuolla toisella forumilla ollut ohje tästä oli vähän höpöhöpöä, ei nyt ole vissiin sille tarvetta näillä kulutuslukemilla.. joku kun vielä tietäisi miten se noilla sähköohjatuilla käyttäytyy tulla isommilla nopeuksilla, vetääkö siivet kokonaan auki vai ei? kyllä kai tällä otsapintaalalla pitää siellä +100 nopeuksissa sitä ehtoa vähän jo olla. ahto ja pakopaineen ero "tasamaalla" noin 0,1 kuormitettuna 0,2-0,3 bar. (esim ylämäki)Sanoisin että nää motonetin mittarien tarkkuus on sitä luokkaa että voi olla tuohon ihan tyytyväinen.
Vastaa Viestiin