Sivu 2/2

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 21.04.2012 20:58
Kirjoittaja jarke
Ai niin , kytkin luistaa.. :lol:

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 21.04.2012 22:37
Kirjoittaja AT5nok
jarke kirjoitti:Ai niin , kytkin luistaa.. :lol:
Taitaa olla tyyppivika ;)

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 22.04.2012 12:49
Kirjoittaja Eicca_
Jos pakopaineet ei ylitä yli n.0,3bar ahtoja niin olet turvallisilla vesillä eli vaikka ahtaisit 3bar konetta niin kunhan pakopaineet ei nouse hirveesti ahtojen yli niin kaikki ookoo.

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 22.04.2012 17:44
Kirjoittaja jarke
aikalailla sen 0,3 yli ahtojen on, kävi se pakopaine vissiin jo siellä 1,6 bar:issa, mutta oli niitä ahtojakin silloin .. voishan tuolta sen 3 bar saadakin ,ainakin pumppu riittää mutta ei tää kyllä pysy kasassa enää sitten :shock:

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 26.05.2012 22:32
Kirjoittaja jarke
eka tankillinen vedetty tällä setillä, lähes kokonaan kaupunki ajoa jalka suorana. kulutus oli 7,8l/100km, eli sama kun edellisellä setupilla, ei paha. Eka "matka ajo" tuli tänään vedettyä. Mitenhän tuo nyt tuon ahto ja pakopaineen kanssa on tuon koneen rasittumisen kanssa, nopeudella 120km/ h pintakaasulla ajettaessa on ahdot siinä 0,5 bar ja pakopaineet 0,6 bar. Mitenhän noissa "tehdas" tekoisissa tuollaisessa tilanteessa on? Ei nyt kuitenkaan nähtävästi ihan käyttäjä ystävällisesti tuota siipien lepuutusta saa. Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen :roll:

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 26.05.2012 22:42
Kirjoittaja hege
Syncrolla 100km/h vauhdissa ahdot 0.6 - 0.7 bar, pakopaineista ei ole hajuakaan.

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 27.05.2012 17:53
Kirjoittaja Eicca_
jarke kirjoitti:Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen :roll:

Kyllä varmasti huomaa ajossa eroa, ekassa mtdi swapissa mitä tehtiin oli ilmacooleri perässä ja ahtoilman lämmön muutos +20astetta tuntui heti. Jos ahto ilman lämpö on aluksi vaikka 60-70astetta mikä on hyvin tavanomastaita tölkin kone huoneen lämpönä niin jos siitä saadaan ahtoilman lämpö tiputettua n.30asteen nurkille niin siinä on eroa n.15-20hp ja juuri tästä syystä ite rakennan nyt ylimitoitetun vesi-ilma collerin seuraavaan mtdi swappiin. 8-)

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 27.05.2012 21:01
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:
jarke kirjoitti:Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen :roll:

Kyllä varmasti huomaa ajossa eroa, ekassa mtdi swapissa mitä tehtiin oli ilmacooleri perässä ja ahtoilman lämmön muutos +20astetta tuntui heti. Jos ahto ilman lämpö on aluksi vaikka 60-70astetta mikä on hyvin tavanomastaita tölkin kone huoneen lämpönä niin jos siitä saadaan ahtoilman lämpö tiputettua n.30asteen nurkille niin siinä on eroa n.15-20hp ja juuri tästä syystä ite rakennan nyt ylimitoitetun vesi-ilma collerin seuraavaan mtdi swappiin. 8-)
Omassani huomasin myös selvän eron, kun talven jäljiltä ei ollut IC:n flekti toiminnassa ja tyrkkäsin piuhan kiinni.

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 27.05.2012 22:15
Kirjoittaja dmn
Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C, tästähän se ero syntyy eikä lämpötilasta sinänsä.

Näissähän saattaa käydä niinkin kun välijäähdytys on kunnossa niin ahtopaineet tippuu, johtuen tietysti siitä että sama ilmamäärä menee pienempään tilavuuteen.

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 27.05.2012 23:07
Kirjoittaja hege
dmn kirjoitti:Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C
Ideaalikaasulain mukaan (PV=nRT): 27,289783% lisää ilmamolekyylejä kun lämpötilan tiputtaa 20 asteen lukemaan.

Re: vnt ahtimen perussäätö

Lähetetty: 28.05.2012 10:24
Kirjoittaja Eicca_
dmn kirjoitti:Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C, tästähän se ero syntyy eikä lämpötilasta sinänsä.

Näissähän saattaa käydä niinkin kun välijäähdytys on kunnossa niin ahtopaineet tippuu, johtuen tietysti siitä että sama ilmamäärä menee pienempään tilavuuteen.
Juurikin tuostahan se johtuu, en vaan saanut sitä sönkättyä ulos :D :D :D