TDI ohjeita ja yleinen keskustelu aiheesta
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Minulla ainakin on yks 1Z pumppu ylimääräisenä nurkissa, löytyy Vantaa-Porvoo akselilta ja jos tiedät tarvitsevasi niin viikonlopuksi kulkeutuu Kuopion suuntaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Pumppu kiinnostaa! Tulisin mielelläni katsomaan sitä. Lähetin puhelinnumeroni yv:llä.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
No johan alkoi eTDI pumput kelvata
Sitten kun menee hermot niihin oikkuileviin sähköihin, eBays selausta ja sieltä LR 300 TDI mTDI pumppu tilaukseen
Sitten kun menee hermot niihin oikkuileviin sähköihin, eBays selausta ja sieltä LR 300 TDI mTDI pumppu tilaukseen
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Pumppu tarkastettiin Riihimäen Dieselissä vuoto- ja syöttövikojen takia. Huolto jäi kesken kun määrän säädin ei toiminut. Johtosarjasta oli hankautunut eristeet ja muutama johdin oli paljaana, josta ilmeisesti johtui sulakkeen palaminen ja tielle jääminen. Lopuksi auto ei enää lähtenyt käyntiin. Sähköt on muutenkin aika virittämällä tehty; irrallisia liittimiä ja liitoksia on pitkin konehuonetta.
BTW: ovatko 1z-koneiden ecut yhteensopivia? Eli joudunko myös ecun hankintaan, jos vaihdan syöttöpumpun tuoreemmasta koneesta? Omani on ilmeisesti kotoisin Audi 80:stä kun on potikkamallia ja pyöreällä liittimellä.
BTW: ovatko 1z-koneiden ecut yhteensopivia? Eli joudunko myös ecun hankintaan, jos vaihdan syöttöpumpun tuoreemmasta koneesta? Omani on ilmeisesti kotoisin Audi 80:stä kun on potikkamallia ja pyöreällä liittimellä.
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Periaatteessa ovat, audeissa tosin poljinanturit katkovat +12v:tä kun volkkareissa taas maata.Dösätölsä kirjoitti:Pumppu tarkastettiin Riihimäen Dieselissä vuoto- ja syöttövikojen takia. Huolto jäi kesken kun määrän säädin ei toiminut. Johtosarjasta oli hankautunut eristeet ja muutama johdin oli paljaana, josta ilmeisesti johtui sulakkeen palaminen ja tielle jääminen. Lopuksi auto ei enää lähtenyt käyntiin. Sähköt on muutenkin aika virittämällä tehty; irrallisia liittimiä ja liitoksia on pitkin konehuonetta.
BTW: ovatko 1z-koneiden ecut yhteensopivia? Eli joudunko myös ecun hankintaan, jos vaihdan syöttöpumpun tuoreemmasta koneesta? Omani on ilmeisesti kotoisin Audi 80:stä kun on potikkamallia ja pyöreällä liittimellä.
Mutta jos se on potikkamallia niin epäilen kyllä että ei ole 1Z:aa nähnytkään, nimittäin ne pitäisi olla kaikki HDK säätimellä. Otas pumpun päällimminen kansi pois ja kuva mitä sieltä löytyy.
< 15kWh/100km
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Pumpun kyljestä löytyy koodi: 0 460 404 995 ja johtosarjassa on 7-pinninen pyöreä liitin. Rekisteriotteen mukaan kone olisi 1z/AHU ja kun tiedustelin VW:ltä (otteeseen merkityn) valmistenumeron mukaan, niin se pitäisi olla kotoisin -95 A4:sta tai Passatista. Eri nippeleistä löytyneiden Audin valmistenumeroiden perusteella päättelin sen olevan A4:sta... Toisaalta; tähän mennessä on sieltä löytynyt osia niin monesta eri VAG-tuotteesta, että en hämmästyisi vaikka perusmoottori ja pumppu olisi eri paria.
Nappaan kuvan pumpun kannen alta illalla.
Nappaan kuvan pumpun kannen alta illalla.
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Kyllä netistä löytyikin maininta että tuolla koodilla on vw/audi/opel pumppua potentiometrityyppisellä säätimellä. No tuohon käy kyllä mikä vaan muu säädinkin tilalle, kunhan on samaa tyyppiä. Näitä vaan ei ehjänä tahdo oikein löytyä, kun tuo hiilisilta kuluu niissä vanhemmiten, aiheuttaa tietyllä syöttöalueella pätkimistä ja varmaan totaalistopinkin jossain kohtaa.
Alkupään 5-syl audeista (AAT) ja bemarin dieseleistä saattais löytyä sopiva luovuttaja-osa.
Ja pitipäs oikein vielä tarkistaa asia, 1Z kone on lanseerattu tuolla paremmalla säätimellä, mutta vuonna 93-94 osa autoista tehtiin tuolla vanhemalla säädintyypillä jostain syystä.
Alkupään 5-syl audeista (AAT) ja bemarin dieseleistä saattais löytyä sopiva luovuttaja-osa.
Ja pitipäs oikein vielä tarkistaa asia, 1Z kone on lanseerattu tuolla paremmalla säätimellä, mutta vuonna 93-94 osa autoista tehtiin tuolla vanhemalla säädintyypillä jostain syystä.
< 15kWh/100km
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Miten mielestäsi käy jos vaihdan pumpun tuoreemmasta 1z:sta? Tuleeko ecu-ongelmia vai meneekö suoraan tilalle, jos johtosarja muutetaan yhteensopivaksi nykyisen kanssa?
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Ei toimi ristiin.Dösätölsä kirjoitti:Miten mielestäsi käy jos vaihdan pumpun tuoreemmasta 1z:sta? Tuleeko ecu-ongelmia vai meneekö suoraan tilalle, jos johtosarja muutetaan yhteensopivaksi nykyisen kanssa?
< 15kWh/100km
Re: 1z syöttöpumpun sähköpää
Kiitokset tiedosta! Tässä vaiheessa taitaa olla järkevintä etsiä vastaava kunnostettu pumppu. Ebayssä näytti niitä olevan useampikin.
Re: AHU vai AGR??
1z ecu on ns.tyhmin mikä toistaalta helpottaa jos haluaa maffista eroon niin siihen on helpoin tehdä ns.junttisofta eli minimi antureilla ja ilman maffia.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
1.9TD(i) asennuskokemuksia Joensuun seudulla?
Hei,
Kiinnostaisi tietää onko joku palstalainen Joensuun seudulta ja asentanut 1.9td tai tdi-tekniikkaa? Jos niin ota yhteyttä jani.p.olkkonen@gmail.com tai YV
Kiinnostaisi tietää onko joku palstalainen Joensuun seudulta ja asentanut 1.9td tai tdi-tekniikkaa? Jos niin ota yhteyttä jani.p.olkkonen@gmail.com tai YV
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: AHU vai AGR??
Kunhan ei ole alkupään muovirunkoinen ecu, vaan sama metallinen mitä AHU ja AFN. Eli ei mitään väliä mistä koneesta ecu on, samanlainen kolvaaminen on piirien vaihtoon vaatimuksena.Eicca_ kirjoitti:1z ecu on ns.tyhmin mikä toistaalta helpottaa jos haluaa maffista eroon niin siihen on helpoin tehdä ns.junttisofta eli minimi antureilla ja ilman maffia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!