Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja TT| »

https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=2
Tuommoinen opinnäytetyö tuli vastaan. Jokusia virheitä löytyi lopun listauksesta muidenkin merkkien kohdalta, mutta mitäpä sanotte tästä?
Golf Syncro, Golf Country Syncro, Caravelle Syncro, Transporter Syncro
Voidaan testata taka-akseli normaalisti, etuakseli ajettuna väärinpäin teloille
Toimiiko tuo noin edes T4 Syncrossa, koska T3 ei varmaan tykkää tuommoisesta tempusta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja redi »

En tiiä tommosista vedätyksistä, mutta tossa paikallisella konttorilla ovat pyöritelleet yks akseli kerrallaan. Jarrudynossa on toiminto, jossa vasen pyörä pyörii eri suuntaan kuin oikea. Näin tasauspyörästö pyörii ns. läpi, eikä kardaanin pitäisi lähteä mukaan. En muista onko viskonelikkoja mitattu siellä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja dmn »

redi kirjoitti:En tiiä tommosista vedätyksistä, mutta tossa paikallisella konttorilla ovat pyöritelleet yks akseli kerrallaan. Jarrudynossa on toiminto, jossa vasen pyörä pyörii eri suuntaan kuin oikea. Näin tasauspyörästö pyörii ns. läpi, eikä kardaanin pitäisi lähteä mukaan. En muista onko viskonelikkoja mitattu siellä.
Jeps, tälläisellä pystyy nelivedon mittaamaan jos ei ole kitkalukkoa akselilla. Kertoi katsastusmies että tuollaiset tulevat kohta joka paikkaan (jos ei jo ole)..
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=2
Tuommoinen opinnäytetyö tuli vastaan. Jokusia virheitä löytyi lopun listauksesta muidenkin merkkien kohdalta, mutta mitäpä sanotte tästä?
Golf Syncro, Golf Country Syncro, Caravelle Syncro, Transporter Syncro
Voidaan testata taka-akseli normaalisti, etuakseli ajettuna väärinpäin teloille
Toimiiko tuo noin edes T4 Syncrossa, koska T3 ei varmaan tykkää tuommoisesta tempusta?
Noissa luetelluissa Syncroissa (Golf &T4) on vapaakytkin, eli ne voidaan (käsittääkseni) testata ihan tavallisella dynolla. Omasta Syncro Golfista se oli aikanaan ilm rikki, kun ei vetänyt kunnolla taka-akselilla taaksepäin.
Töissä on myös yksi T4 kärsinyt samasta ongelmasta, yllättää kuskin ilkeästi jos ajaa 4-vetoisena auton hankalaan paikkaan ja joutuu tulemaan pakilla pois. Joskus yhdestä työ T4:sta diaknotisoin tuon vapaakytkimen olevan rikki, olivat pikkusen autohallilla ihmeissään (mikä vapaakytkin?), mutta niin oli asentajat ulkoistetulla korjaamollakin johon auto vietiin. Nosturilla olivat silmät pyörien pyöritelleet eturengasta, vuorotellen molempiin suuntiin ja ihmetelleet kun takapyörät eivät pyöri mukana kuin eteenpäin, laskutus pyöri myös koko ajan. Lopulta ilmeisesti saivat pyöriteltyä niin suuren summan laskuun, että pystyivät aloittamaan korjaamisen = hoksasivat kuinka VW:n neliveto toimii ;)

Käyttöohjekirjassa kerrotaan kuinka se teloille ajo tulee tehdä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncrojen jarrujen testaus katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tullut ihmeteltyä näiden nelivetosysteemiä ja alkaa vähitellen selvitä.
Rear Differential
This operates as a conventional differential with one exception it allows drive in one direction and freewheels in the other. This can be reversed by a mechanism that is controlled by an electrical solenoid and vacuum actuator to enable 4WD when reverse gear is selected.
(The operation of this device gives the characteristic “Clunk" occasionally heard when the car is moved in reverse)
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... hichpage=3

Eli tosiaan taaksepäin antaa pyöriä takapään vapaasti, kunnes pakki kytketään joka lukitsee vedon myös toiseen suuntaan. Yleinen vika jos ei vedä pakilla tuntuu olevan pakkivalojen kytkin, josta otetaan signaali myös tuolle vedon kytkimelle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin