TT| kirjoitti:https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=2
Tuommoinen opinnäytetyö tuli vastaan. Jokusia virheitä löytyi lopun listauksesta muidenkin merkkien kohdalta, mutta mitäpä sanotte tästä?
Golf Syncro, Golf Country Syncro, Caravelle Syncro, Transporter Syncro
Voidaan testata taka-akseli normaalisti, etuakseli ajettuna väärinpäin teloille
Toimiiko tuo noin edes T4 Syncrossa, koska T3 ei varmaan tykkää tuommoisesta tempusta?
Noissa luetelluissa Syncroissa (Golf &T4) on vapaakytkin, eli ne voidaan (käsittääkseni) testata ihan tavallisella dynolla. Omasta Syncro Golfista se oli aikanaan ilm rikki, kun ei vetänyt kunnolla taka-akselilla taaksepäin.
Töissä on myös yksi T4 kärsinyt samasta ongelmasta, yllättää kuskin ilkeästi jos ajaa 4-vetoisena auton hankalaan paikkaan ja joutuu tulemaan pakilla pois. Joskus yhdestä työ T4:sta diaknotisoin tuon vapaakytkimen olevan rikki, olivat pikkusen autohallilla ihmeissään (mikä vapaakytkin?), mutta niin oli asentajat ulkoistetulla korjaamollakin johon auto vietiin. Nosturilla olivat silmät pyörien pyöritelleet eturengasta, vuorotellen molempiin suuntiin ja ihmetelleet kun takapyörät eivät pyöri mukana kuin eteenpäin, laskutus pyöri myös koko ajan. Lopulta ilmeisesti saivat pyöriteltyä niin suuren summan laskuun, että pystyivät aloittamaan korjaamisen = hoksasivat kuinka VW:n neliveto toimii
Käyttöohjekirjassa kerrotaan kuinka se teloille ajo tulee tehdä.