Syncron vetoakselit.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Timppa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Syncron vetoakselit.

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Nyt kun syncron 1,6l turbotiisseli vaihtuu pakon sanelemana tehokkaampaan diesel myllyyn (toivottavasti) ja nuo vetoakselit muutenkin tuntuu olevan kovilla (vasen takanen jo kaarteissa hiukan nakutti), millaisia kokemuksia löytyy eri merkkisistä vetoakseleista. Eräässä verkkokaupassa on tolkuton valikoima eri merkkisiä akseleita, tiettyä valinna vaikeutta on havaittavissa. Nyt samassa rytinässä sinne menee uudet akselit kivuttomasti.
Kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Syncron vetoakselit.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Uudet Löbro spidan on hyvät nivelet mutta suojakumit tuntuu kaikissa olevan paskat joten niiden osalta ehjät käytetyt on parhaat.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron vetoakselit.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vetonivelen suojakumeiksi kelpaa useissa etuvedoissa oleva vasemman puoleinen sisempi kumi.

Tölkkifoorumi/vaihtoehtoiset vetonivelen suojakumit

Hot carsin myymiä Roulex merkkistä niveltä on useampi harrastaja käyttänyt (tuotenro 4120-65)
Saksasta tilaamalla saattaa saada pikkasen edullisemmin, ainakin jos tilaa useamman kerralla.
Tölkkikauppa.fi on myös myynyt Roulexia, mutta siellä näyttää verkkokauppa olevan nyt kiinni.

Varaosanrolla on hyvä etsiä osia, esim ebaysta: 251598101 x
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron vetoakselit.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Taakse on vaihtoehtona 16" akselit ja nivelet, mutta vaatii myös laatikkoon isommat laipat ja napaan napatapin isommalla laipalla. Porschen niveliä ja akseleita on varsinkin jenkeissä käyttäneet. Normaali 14" laatunivelet kyllä kestää aika hyvin TDI-vääntöäkin, kunhan kulmat pysyy järkevinä. Ja onkin ihan hyvä ja edullinen sulake jos offia oikeasti harrastaa. Mieluummin ja helpommin vaihtaa akselin, kun vaihdelaatikkoon osia.
Oliko kysyjällä vahvistettavana taka akselit, vai myös etupää? Sinne on rahamiehille myös 16" ulkoiset nivelet vaihtoehtona, ja jostain vanhemmasta Audista löytyy myös vaihtoehto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin