Sivu 1/1

T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 17.07.2012 12:17
Kirjoittaja mtavi
Osaakos kukaan kertoa mikälaiset on syncron pyöränkulmat originaali asetuksella? Lähinnä että millasta aurausta/haritusta? Meinaa apukuskin rengas kulua ulkosyrjältä..

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 17.07.2012 13:44
Kirjoittaja hege
Tämmönen löytyi thesambalta.

Ilman kuormaa camberit ja auraukset pitäisi näyttää melko lähellä nollaa

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 17.07.2012 18:14
Kirjoittaja TT|
monesti tuo ulkosyrjän (tai syrjien) kuluminen kertoo myös viskon jäykistymisestä.

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 17.07.2012 19:05
Kirjoittaja SyncroVWaari
Saattaisi myös johtua kuluneista puslista kuten allekirjoittaneen vajaavetoisessa oli.

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?t=189

tuossa löytyy aiheesta lisää.

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 18.07.2012 08:07
Kirjoittaja dmn
Mittailimpa tuosta madallatusta doppelista aurauksen eilen, lähes 10mm haritusta.. Pitänee säätää ja kertoo varmaan miksi oli hieman metka ajaa :-)

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 19.07.2012 09:06
Kirjoittaja mtavi
Kiitoksia vastauksista. Autossa on kyllä tosi jäykkä (kiinteä) visko, mutta ihmetyttään vaan yhden renkaan kuluminen. Eli sen puolesta se voisi ollakkin, esim. joku välys.. Ellei sitten ole ajettu rinkiä yhteen suuntaan :D

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 08:57
Kirjoittaja resupekka
http://brick-yard.co.uk/VehicleSpecific ... htm#syncro

Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille. Ko. ohjeen mukaan auraus etupäässä pitäisi hifistellä kohdilleen mittaamalla pyörännavan keskikohdan ja pyörän kaaren välinen etäisyys. Tämän mittatiedon pohjalta katsotaan sitten taulukosta oikea arvo auraukselle. Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 09:01
Kirjoittaja Eicca_
Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken :(

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 09:49
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken :(
No ei sulla ole 5,5" leveet vanteetkaan ;)

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 10:38
Kirjoittaja Eicca_
No ei kyllä olekkaan :lol:

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 11:59
Kirjoittaja hege
Eljas kirjoitti:Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille.Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Syy tuolle taulukolle on että saadaan kaiken painoiset autot tehtaan arvoihin. Volkkari yleensä hifistelee noita alustajuttuja melko pitkälle, ja syncroissa on varmasti kokeiltu eri ohjaus ja jousitusgeometrioita joilla saadaan tietyt ajo-ominaisuudet eripainoisten kuormien kanssa.

Tuo taulukko tuskin on tarkoitettu korottamista varten, vaan se on sitä varten että korjaamoilla voidaan säätää samaan perusarvoon eri lailla kuormattujen autojen kulmat kohdilleen. Joku 1.9 bensa umpipaku on selvästi kevyempi (ja korkeampi) kuin 1.6td joka on varustettu huoltoautoksi jotakin keikkaa varten.

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 20.07.2012 17:04
Kirjoittaja resupekka
Kuulostaa loogiselta. Ihmettelen vain, että Syncron suhteen on nähty tarpeelliseksi tehdä ko. kuvaaja, mutta takatuuppareille on annettu vain kolme eri säätöohjetta, eli tyhjälle, puoliksi kuormatulle ja täydelle ajoneuvolle. Varmaan myös niitä on varustettu milloin milläkin mittaus/erikoislaitteistolla, joista voi kertyä painoa satoja kiloja.

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Lähetetty: 23.07.2012 10:27
Kirjoittaja mtavi
Noniin! EIköhän tuo renkaan kuluminen saatu aisoihin, kun mitalla mitattuna oli yli sentti aurausta =) Katsotaan miten nyt mustien ja pyöreiden käy.