T3 syncro pyöränkulmat

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Osaakos kukaan kertoa mikälaiset on syncron pyöränkulmat originaali asetuksella? Lähinnä että millasta aurausta/haritusta? Meinaa apukuskin rengas kulua ulkosyrjältä..
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja hege »

Tämmönen löytyi thesambalta.

Ilman kuormaa camberit ja auraukset pitäisi näyttää melko lähellä nollaa
Liitteet
AlignChart.jpeg
AlignChart.jpeg (59.03 KiB) Katsottu 7146 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja TT| »

monesti tuo ulkosyrjän (tai syrjien) kuluminen kertoo myös viskon jäykistymisestä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Saattaisi myös johtua kuluneista puslista kuten allekirjoittaneen vajaavetoisessa oli.

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?t=189

tuossa löytyy aiheesta lisää.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mittailimpa tuosta madallatusta doppelista aurauksen eilen, lähes 10mm haritusta.. Pitänee säätää ja kertoo varmaan miksi oli hieman metka ajaa :-)
< 15kWh/100km
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Kiitoksia vastauksista. Autossa on kyllä tosi jäykkä (kiinteä) visko, mutta ihmetyttään vaan yhden renkaan kuluminen. Eli sen puolesta se voisi ollakkin, esim. joku välys.. Ellei sitten ole ajettu rinkiä yhteen suuntaan :D
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja resupekka »

http://brick-yard.co.uk/VehicleSpecific ... htm#syncro

Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille. Ko. ohjeen mukaan auraus etupäässä pitäisi hifistellä kohdilleen mittaamalla pyörännavan keskikohdan ja pyörän kaaren välinen etäisyys. Tämän mittatiedon pohjalta katsotaan sitten taulukosta oikea arvo auraukselle. Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken :(
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eicca_ kirjoitti:Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken :(
No ei sulla ole 5,5" leveet vanteetkaan ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

No ei kyllä olekkaan :lol:
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja hege »

Eljas kirjoitti:Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille.Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Syy tuolle taulukolle on että saadaan kaiken painoiset autot tehtaan arvoihin. Volkkari yleensä hifistelee noita alustajuttuja melko pitkälle, ja syncroissa on varmasti kokeiltu eri ohjaus ja jousitusgeometrioita joilla saadaan tietyt ajo-ominaisuudet eripainoisten kuormien kanssa.

Tuo taulukko tuskin on tarkoitettu korottamista varten, vaan se on sitä varten että korjaamoilla voidaan säätää samaan perusarvoon eri lailla kuormattujen autojen kulmat kohdilleen. Joku 1.9 bensa umpipaku on selvästi kevyempi (ja korkeampi) kuin 1.6td joka on varustettu huoltoautoksi jotakin keikkaa varten.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Kuulostaa loogiselta. Ihmettelen vain, että Syncron suhteen on nähty tarpeelliseksi tehdä ko. kuvaaja, mutta takatuuppareille on annettu vain kolme eri säätöohjetta, eli tyhjälle, puoliksi kuormatulle ja täydelle ajoneuvolle. Varmaan myös niitä on varustettu milloin milläkin mittaus/erikoislaitteistolla, joista voi kertyä painoa satoja kiloja.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: T3 syncro pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Noniin! EIköhän tuo renkaan kuluminen saatu aisoihin, kun mitalla mitattuna oli yli sentti aurausta =) Katsotaan miten nyt mustien ja pyöreiden käy.
Vastaa Viestiin