Sivu 5/21

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 20.07.2012 12:12
Kirjoittaja Eicca_
SInuna harkitsisin vakavasti Bfg M/T Km2 renkaita, on hiljaisemmat kun vanhat allterrainit ja hyvät ajaa.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 20.07.2012 12:18
Kirjoittaja TT|
dmn kirjoitti:
TT| kirjoitti:Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Itse taidan seuraavaan projektiin laittaa suosiolla bfg allterrainit. Omien kokemusten mukavaan loistava yleisrengas jolla pärjää talvellakin.
Ehkä ajellaan vain noilla mutikoilla, tuntuu olevan erinomainen all terraini. Tai siis onhan mulla nuo pari muuta settiä, joita voi kokeilla kans.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 06:17
Kirjoittaja AT5nok
Insa Turbo maastorenkaiden korkeustietoja

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 08:23
Kirjoittaja Eicca_
Hyvä lista :)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 12:14
Kirjoittaja SyncroVWaari
Mä ajelin tuollaisilla Lantikalla gummeilla kesät talvet, ei paljoa täristänyt asfaltillakaan. En tiedä miten Syncrossa...

Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 14:58
Kirjoittaja AT5nok
Eicca_ kirjoitti:Hyvä lista :)
Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisin ;)
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 20:04
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Hyvä lista :)
Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisin ;)
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.
Tänään on kuulunut eräältä kuskilta sen suuntaista kommenttia että rengasmerkki olisi vaihtumassa ;)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 21:14
Kirjoittaja hege
Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä. Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.

Mutta noi Krissen Goodyear KM2 vaikuttaa hyviltä renkailta. Harkitsen niitä vakavasti maastokumeiksi koossa 33x12.5R15. Saa nähdä mitä ensi talvena keksii, mutta vähän isompaa ja leveämpää pitäisi laittaa alle että uskaltaisi isojen poikien kanssa temmeltämään. Vähän rajummat renkaat, lisää korotusta, kunnon panssarointi pohjaan ja lisää tehoa niin uskaltaisi mennä isorenkaisten kanssa samoihin ryhmiin. Nyt heikoin lenkki on toimimaton visko. Joutuu sudittamaan takapyöriä että saa etupyörät vetämään. Jos ajopinta on kallellaan ja takarenkaita sudittaa niin takapää liikkuu kaltevuuden suuntaan, mikä on yleensä huono asia.

Mutta vois tän sijaan ehkä tehdä jotain muutakin, ois aika kova koirakuume. ;)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 22:15
Kirjoittaja dmn
Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa:

Kuva

Goodyear Wrangler Duratrac

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.07.2012 22:59
Kirjoittaja hege
dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.07.2012 00:04
Kirjoittaja AT5nok
Insoja pitää ilm ostaa pari varalle ja kierrättää niitä alla että kuluvat samaan tahtiin muiden kanssa?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.07.2012 00:41
Kirjoittaja TT|
hege kirjoitti:
dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.
FB:ssä joku 16" omistaja noita kehui. Ainakin Hansussa nyt olevat GoodYear Wrangler MTR mutiaiset on hyvät, melkein jopa hiljaisemmat kuin Tuiren BFG:t. Tosin autot ei ole aivan vertailukelpoiset äänieristyksen suhteen.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.08.2012 02:01
Kirjoittaja Eicca_
hege kirjoitti:Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä.
Siis kestää noi insat samalla tavalla kun muutkin mutta ei mikää rengas kestä jos auton paino tippuu kylki edellä suoraan veitsen terävään kivee mikä osuu melkein vanteen reunaan, siinä kohtaa kun ei muissakaan ole suojaa. Jatilassa puhkeemisen olis välttänyt reuna suojatulla mutta tota Askolan hajoomista ei.
Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.

Fedimat on vahva ehdokas seuraaviksi renkaiksi. Specialeissta on pienet kylki suoja mokkulat, melko sama vaikka olis ilman..

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 06.08.2012 21:39
Kirjoittaja AT5nok
Vannetukku.fi Malatesta Kobra Trac NT 205/80-16 Q 89.95EUR
Kuva

Mahtaakohan Malatesta Kobrien kanssa olla sama juttu korkeuden suhteen, kuin Insa Turbon Saharoissa?

E1: Vannetukku ilmoitti korkeudeksi noin 73-74 cm = 28,74" - 29,13".

E2: http://tyresdirectuk.co.uk verkkokaupan kautta 5 kpl maksasi 391.50 € (309.75 £) + rahti. Laitoin kyselyä, mitä maksaa Suomeen toimitettuna

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 22.08.2012 10:44
Kirjoittaja dmn
Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 22.08.2012 12:11
Kirjoittaja TT|
dmn kirjoitti:Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?
Kuulostaa paljon ahtaalta! Mulla on nuo 245/75-16 BFG:t 7" leveillä ET33 vanteilla tuossa 14" doppelissa ja en usko että menisi yhtään isommalla ET:llä alle. Hansussa samat pyörät ET35 vanteilla. 16" takatukivarressa tietysti reilusti tilaa että sinne voi mennäkin, mutta etupää osuu todennäköisesti kiinni useampaankin paikkaan.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 22.08.2012 13:44
Kirjoittaja dmn
Jeps, kävin juuri tunnustelemassa ja aika ahtaalta vaikutti tuo tukivarren väli ihan jo ET25?? vanteella ja 9.5" renkaalla. No mulle oli tarjottu ET37 15" vannetta myöskin, mutta enpä taida vaivata itseäni ja laittaa niitä kun taitaa mennä niin hilkulle se mahtuminen.

Kuva

Hiukan toi kuhmolainen 31x10.5 on isompi kuin 730mm:ksi kulahtanut 30" rengas, vaikka tuokaan ei siis mikään ylikokoinen tosiaan ole..

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.08.2012 21:47
Kirjoittaja teme
Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.08.2012 23:02
Kirjoittaja TT|
teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Enemmän varmaan tulee ongelmia edessä siitä että käännettäessä vaatii etu- ja takapuolelta enemmän tilaa. Liukuovellisessa tulee myös tarve jatkaa saranoita.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 26.08.2012 09:05
Kirjoittaja dmn
teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Veikkaan levittää tuolla vanteella sen verran että rahnuttaa ylätukivarteen, varsinkin jos on renkaassa mojovat kylkikuviot.