Sivu 3/21

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 13.06.2012 20:43
Kirjoittaja matti räisänen
Maasta lukkoreikään n.129cm, kaaresta renkaaseen edessä n.14cm, takana n.13cm. Navasta kaareen edessä n.56.5cm, takana n.54cm. Renkaanhalkaisija 79cm. Laatikko 6PA jaksaa tällä laatikolla mennä nelosella ylämäetkin ihan kivasti. moottori lähes vakio 1.9td. G-vaihteella maastossa turhan paljo kyytiä. Muutokset ei otteessa, ainakaan vielä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 14.06.2012 10:44
Kirjoittaja Eicca_
matti räisänen kirjoitti:Maasta lukkoreikään n.129cm, kaaresta renkaaseen edessä n.14cm, takana n.13cm. Navasta kaareen edessä n.56.5cm, takana n.54cm. Renkaanhalkaisija 79cm. Laatikko 6PA jaksaa tällä laatikolla mennä nelosella ylämäetkin ihan kivasti. moottori lähes vakio 1.9td. G-vaihteella maastossa turhan paljo kyytiä. Muutokset ei otteessa, ainakaan vielä.
790mm 33" renkaan halkaisia? :shock: mittasitko vaakatasossa pyörän navan linjassa vai miten? toihan pitäs olla joku 830mm halkaisialtaan :roll:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 14.06.2012 13:32
Kirjoittaja hege
Renkaiden koossa on tosi suuri heitto. Mittasin eilen viime kesänä hankitut vähän ajetut insa turbon pinnatut saharat koossa 31x10.50R15. Halkaisija niissä oli n. 790 mm ja leveyttä 240 mm, kontaktipinnan halkaisija oli reunasta 750 mm, kokonaisleveys rungossa oli 250 mm ja vanteena oli 8".

Muistaakseni pienin ilmoitettu halkaisija 33" renkaalle minkä olen nähnyt on 31.8", siitä jos vähän kulutetaan ja lisätään mittaajan tarkkuuden tila... Pienempiäkin varmaan löytyy ja käytetty vanne vaikuttaa.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 14.06.2012 13:54
Kirjoittaja Eicca_
Mitäs insoissa oli pintaa jäljellä...

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 14.06.2012 14:56
Kirjoittaja hege
Korjaushuolto.com ilmoittaa samojen renkaiden halkaisijaksi 792mm. http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -p-94.html

Tuolla on melko hyvin muidenkin insojen halkaisijat mitattu ja mainittu.

Haluutko että mittailen niitä ensi viikolla tarkemmin?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 14.06.2012 16:39
Kirjoittaja matti räisänen
Mittaus ei kovin tarkka, voi hyvin 10mm. heittää. Renkaat aika kuluneet, täyspintaset ei nuilla virityksillä vielä mahu. Tukivarsi pitäs tehä käytännössä lähes kokonaan uusiks.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 16.06.2012 23:43
Kirjoittaja Eicca_
Mä ostan seuraavaksi jotkut 15v vanhat hakkis 10 renkaat... ihan turhaa näköjään ostaa mitään offirenkaita kun orkkis renkaillakin menee samoista paikoista ;) :D

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 18.06.2012 18:42
Kirjoittaja mikkovee
Voin myydä. Toimiviksi todetut joista ei kyljet repeile!

:)

M

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 18.06.2012 20:38
Kirjoittaja AT5nok
205R16 tai 205/80R16 taitaa minulla olla seuraavatkin renkaat.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 18.06.2012 20:41
Kirjoittaja Eicca_
Tänään just päätin että noi 235.75.15" saharat lähtee isompien tieltä myyntiin kun löyty jo seuraavat tilallekkin, siitä jollekkin järkihintaiset vähän (1100km) ajetut insan saharat (yksi uusi rengas) 8-)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 18.06.2012 20:45
Kirjoittaja AT5nok
Mikä siihen Jatilassa hajonneeseen renkaaseen tuli?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 18.06.2012 20:59
Kirjoittaja hege
Vurren renkaat on Hankook Dynapro ATM RF10 koossa 31/10.50R15. Kontaktipinnan leveys on n. 215mm, koko kumin leveys on n. 265mm. Halkaisija kontaktipinnan reunasta on 3 bar paineella n. 750mm ja halkaisija kontaktipinnan keskeltä on n. 780mm. Vanteet on 7" leveät ja ET 28.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 19.06.2012 10:06
Kirjoittaja Eicca_
T3Syncro kirjoitti:Mikä siihen Jatilassa hajonneeseen renkaaseen tuli?
Paskaa vanteen ja kumin välissä eli rengas ehjä, toi mun vanne malli ei ole ihan optimi pienillä paineilla ajamiseen kun reuna suorastaan imee kaiken paskan väliin.... beadlockit tahtoo hän :twisted:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 24.06.2012 21:22
Kirjoittaja hege
Kun näitä korottaa niin tuntuu vanhat vetonivelet kuluvan melko rajusti. Eicalla meni takanivel ja mulla myös. Lennulla meni nyt etunivel. Eli korottaessa kannattaa varautua vetonivelten uusimiseen.

Pitää vähän tutkia mitä rasvaa noihin kannattaisi laittaa. Vetonivelen kulman huonontaa nivelen hyötysuhdetta ja lisää lämmöntuottoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla miten lämpiävät ajon jälkeen.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 24.06.2012 22:10
Kirjoittaja Eicca_
hege kirjoitti:Kun näitä korottaa niin tuntuu vanhat vetonivelet kuluvan melko rajusti. Eicalla meni takanivel ja mulla myös. Lennulla meni nyt etunivel. Eli korottaessa kannattaa varautua vetonivelten uusimiseen.

Pitää vähän tutkia mitä rasvaa noihin kannattaisi laittaa. Vetonivelen kulman huonontaa nivelen hyötysuhdetta ja lisää lämmöntuottoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla miten lämpiävät ajon jälkeen.
Eiköhän tollanen 24v vanha niveli olis tiensä päässä jo muutenkin jo kohta ollut... :roll:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.06.2012 00:31
Kirjoittaja redi
Samaa ollaan tavattu madaltaessa että rupee niveliä menemään. Niitä rasvojakin voisi toki koittaa vaihtaa niihin silloin tällöin. Yleensä vetarirasvat tuppaa menemään aika vetiseksi pidemmässä juoksussa.
Toki jos nivel pääsee rajussa korotuksessa ja ulosjoustossa ns. ulos alueelta niin sitä se ei varmaan kauaa kestä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.06.2012 20:20
Kirjoittaja dogbox
Onkos jollain kokemusta näistä http://www.counteractbalancing.com/counteract/
Renkaat tasapainotetaan uudelleen hakkaamalla esim.rengasraudalla :D niin kuin vanhoissa ameriikan elokuvissa rekkamiehet konsanaan.
Oliskos näistä hyötyä offailussa, kun renkaista otetaan paineita pois ja pahassa paikassa rengas liikkuu vanteella, niin menee tasapainotus uusiksi, näillähän se olis helppoa tehdä ilmanlisäyksen yhteydessä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.06.2012 20:58
Kirjoittaja hege
redi kirjoitti:Toki jos nivel pääsee rajussa korotuksessa ja ulosjoustossa ns. ulos alueelta niin sitä se ei varmaan kauaa kestä.
Hyötysuhde tippuu nivelellä aika rajusti kun se on yli 3 asteen kulmassa. Mulla oli jossakin käppyröitä tästä, mutta en niitä enää löydä.
dogbox kirjoitti:Onkos jollain kokemusta näistä http://www.counteractbalancing.com/counteract/
Renkaat tasapainotetaan uudelleen hakkaamalla esim.rengasraudalla :D niin kuin vanhoissa ameriikan elokuvissa rekkamiehet konsanaan.
Oliskos näistä hyötyä offailussa, kun renkaista otetaan paineita pois ja pahassa paikassa rengas liikkuu vanteella, niin menee tasapainotus uusiksi, näillähän se olis helppoa tehdä ilmanlisäyksen yhteydessä.
Eikös noi ole niitä muovikuulia mitä laitetaan renkaan sisälle? Kahdesta suunnasta kuullut että toimivat hyvin, mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Honkkarista saa samoja kuulia hieman edullisemmin.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.06.2012 21:58
Kirjoittaja dogbox
Noi on valmistajan mukaan jotain lasipalloja.
Sitten, kun saan sycron ja iiISOT renkaat, niin lupaan kokeilla noita.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 26.06.2012 10:32
Kirjoittaja redi
3 astetta on minusta aika vähän kulmaa nivelellä :O Minulla on camberkulmaakin enemmän :D