Sivu 19/19

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 31.05.2018 13:50
Kirjoittaja keikaloine
Kyllä tässä on saanut jo niin turhanpäiväisen pilkun nussimisen takia rampata millon kulmien säädössä ja millon konttorilla että vien vaikka väkisin loppuun.
Seuraavaksi tällä ja jos ei ala kelvata niin käyn polttamassa koko paskan. Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 31.05.2018 15:06
Kirjoittaja Joker
Oikea asenne, laita niille jauhot kurkkuun!

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.06.2018 11:30
Kirjoittaja keikaloine
Tais se nyt mennä kun ei oo kukaan enää perään soitellu.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 01:33
Kirjoittaja Ilmari
Varmaan jo monet kerrat tässä(kin) ketjussa käsitelty, mutta sen verran pitkä ketju etten jaksa kokonaan selata läpi. Eli: mikä on suurin 15" rengaskoko joka mahtuu 14" syncroon ilman alusta/korimuutoksia? Ja ilman pelkoa että johonkin (ei maahan mutta koriin, tukivarteen tms) tarraa kiinni jossain erityistilanteessa. Vanteeksi ilmeisesti joku ET25 6,5-7" -levyinen mersun vanne.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 02:23
Kirjoittaja AT5nok
31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta. 235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman.
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.

Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 11:56
Kirjoittaja Ilmari
AT5nok kirjoitti:31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta.

Varmaan pienemmätkin riittäis, tyyliin 215/75R15 tai niillä main.

235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman. Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.

M1G tuo minun Syöksysämpylä on. Liukuoven pitäisi kyllä niin ikään olla käytettävissä. Onko tuo ET25 ok vielä 215 leveillä renkailla, vai pitäisikö ylipäätään olla suurempi? Aloitsviestien avulla ymmärsin suurin piirtein mitä tuo ET meinaa, mutta hahmotuskyky ei riitä kertomaan että miten ET:tä pitäisi muuttaaa kun rengasta/vannetta leventää. Tai mistä suunnasta se tila ekana loppuu.

[...]
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.

Taisin mie itse asiassa joskus lukeakin mutta aika 16" renkaisiin painottuvaa oli monen kysymykset ja keskustelu.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 13:15
Kirjoittaja jolkkon
Mulla on kesäkumeina 215/75 R 15. Käy minulta rengas vanteineen lainaan ja sovittele itseksesi.

jani

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 13:28
Kirjoittaja TT|
Suurin ilman muutoksia varmasti menevä rengas on 225/75-15, ET ei niin kranttu noin pienelle ET37-ET25 käy. Eli tuo suunnittelemasi 215/75-15 menee hyvin. Eikä ole ongelmia liukuoven kanssa.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 20:28
Kirjoittaja Joker
30x9.5 BFG MT ja ET25 mersun vanne - matkaa liukuoveen muutama milli.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 14.12.2018 21:13
Kirjoittaja Ilmari
Kiitoksia. Miulla on hyvin pintaa sekä kesä- että talvinakeissa, niin ei ole sikäli kiirettä rengaskaupoille. Mutta tokihan sitä vähän isompaa rengasta tekisi mieli :D Niin vois alkaa seurailemaan jos käytettynä tulisi jotain sopivaa vastaan. Ja Jani, mie luulen että en sovittelemalla paljoa viisastu :D