Sivu 18/19

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 10.10.2017 22:52
Kirjoittaja hezuz
Syncroon mutta tuo syncro-osio on ollut mun silmälle näkymätön tähän hetkeen saakka. :D

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.10.2017 10:02
Kirjoittaja hezuz
Onko kokemusta Michelin Latitude Cross -renkaista kellään?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.10.2017 10:10
Kirjoittaja Una
Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.10.2017 13:29
Kirjoittaja AT5nok
Una kirjoitti:Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.


225/75R15 korkeus on "vain" 28,29", kun suurin 14" M1 syncroon sallittu on reilun 29" ja 14" M1G syncroon reilun 30".
Kaikki eivät tietysti hae maksimikorkeutta ja siitä saatavaa hyötyä maastossa maavaran tai maantiellä välitysten parantamiseen.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.10.2017 13:44
Kirjoittaja Una
Vastasinkin tuohon latitude crosseja koskevaan kysymykseen :?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 11.02.2018 23:26
Kirjoittaja ossiwho
Jokunen vuosi sitten olikin ketjussa juttua noista Foxin iskaripaketeista. Onko joku sellaista jo ehtinyt asennella omaansa? Vähän kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten on toiminut? Tölkki toimittaa käyttiksen virkaa ja välillä käydään maaston puolella.
Mietinnässä olisi että onko mitään järkeä lähteä sijoittamaan tuohon jäykkyys säädettävään sarjaan jossa myös 1" enemmän down travelingia.
http://campervanculture.com/shop/fox-shock-kit-4wd-syncro/

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 07.04.2018 22:41
Kirjoittaja Caramelli
Miten on porukalla kestänyt murrokset korottamisen jälkeen / jos korottaa sen 50-60mm niin onko ns. huoltovapaista suojakumeista/murroksista haaveileminen turhaa?
Tällä huolto vapaudella nyt lähinnä sitä tarkoitan ettei öljyn vaihdon yhteydessä ole pakollista tiputtaa kaikkia tikkuja irti ja huoltaa murroksia eli n.10tkm välein..

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 08.04.2018 06:12
Kirjoittaja AT5nok
Suojakumeja ja niveliä on mennyt useita vuosien aikana Tölkkifoorumi Special Edition korotussarjalla.
viewtopic.php?f=11&t=1091

Nyt on ollut takanivelinä käytettyjä Löbroja, joita on kertynyt purkuun menneistä varaosa-autoista. Ne on kestänyt ajaa maastossakin.
Edessä on muistaakseni GKN nivelet, tosin suojakumeja on saanut vaihtaa sinnekkin aina välillä.

Vaihtoehtoisia suojakumeja on lueteltuna:
viewtopic.php?f=3&t=4099

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 24.05.2018 18:59
Kirjoittaja keikaloine
Jatketaan täällä tuota muutoskatsastus keskustelua, kävin tarjoamassa konttorille noita lappuja mutta täytyy kuulemma saada alustanvalmistajan antamat ohjearvot. Kertokaahan että mitä piti tehdä jos joku on trailmasterin alustan muutoskatsastanut autoonsa. Onko tossa konttorilla äijät vaan vitun kujalla?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 24.05.2018 19:34
Kirjoittaja Joker
On ne niin kujalla, vaihda konttoria, äläkä katso taaksesi.

Muoks by Joker: otettu kehotuksesta pois vanhentunut linkki. Kattokaa trafin sivulta.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 24.05.2018 20:02
Kirjoittaja Hanttapuli
Jos korjaamolla kunnon laitteilla tarkistetaan kulmat ja siitä saa mustaa valkoisella, niin en kyllä ymmärrä miten voidaan mitään muuta enää vaatia. Toiselle konttorille vaan!

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 24.05.2018 23:28
Kirjoittaja AT5nok
Kulmat valmistajan ohjearvoihin, siitä printti ja leimalle.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 24.05.2018 23:32
Kirjoittaja AT5nok
Asensin Simoon 2012 Tölkkifoorumi special edition korotussarjan. Muutama vuosi sitten jääradalla katkesi toinen etuiskari, siisrsin jatkon varastosta löytyneeseen iskariin.
Tiistaina asentaessani uusia jousia ja iskareita etupäähän, selvisi että se katkenneen iskarin jatkopala oli hieman vääntynyt.
Takuuna sain uuden jatkon.

2WD Tölkin HD jouset ja syncron iskarit korotussarjan kanssa, nyt etupää on suurinpiirtein samalla korkeudella takapään kanssa, siellä vanhat jouset ja iskarit.
Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 08:31
Kirjoittaja Joker
Vielä tähän aiheeseen: Luin Audifoorumilta kokemuksia alustaleimauksista. Sillä perusteella listasin nämä. Pitäisi riittää missä vaan, mutta vähemmälläkin pääsee varmasti.
- Myyjän, valmistajan tai TUVin lappu, kuitti tms, että alusta on tarkoitettu autoosi ja jossa korotus mielellään mainittu.
- pyöränsuuntauslaput VW ohjearvoissa seuraavilla lisämaininnoilla, pyydä säätäjältä:
* mitta kaaresta napaan
* alustan merkki ja malli kirjoitettuna
* säätäjän nimikirjoitus, nimenselvennys ja päiväys

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 10:11
Kirjoittaja keikaloine
Vastaavaa säätölappua tarjottu missä kaikki arvot olivat vihreällä ja on leimat ja nimmarit, muokkasin vaan henk.koht tiedot piiloon. Puuttuuko lapusta jotakin?
Ei kelvannut tuv lapun ja ton kanssa...

Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 19:07
Kirjoittaja Joker
No ei mun mielestä ja tohon varmaan auttaa se konttorin vaihto varsinkin jos inssi ei pysty selvästi artikuloimaan mikä on hylyn syy.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 19:51
Kirjoittaja Hudemi
Joker kirjoitti:Vielä tähän aiheeseen: Luin Audifoorumilta kokemuksia alustaleimauksista. Sillä perusteella listasin nämä. Pitäisi riittää missä vaan, mutta vähemmälläkin pääsee varmasti.
- Myyjän, valmistajan tai TUVin lappu, kuitti tms, että alusta on tarkoitettu autoosi ja jossa korotus mielellään mainittu.
- pyöränsuuntauslaput VW ohjearvoissa seuraavilla lisämaininnoilla, pyydä säätäjältä:
* mitta kaaresta napaan
* alustan merkki ja malli kirjoitettuna
* säätäjän nimikirjoitus, nimenselvennys ja päiväys


Juurikin nämä ja lisäksi renkaiden koko vaadittiin pyöränsuuntauslappuun Pohjois-Savon konttorilla viime vuoden lopulla, kun itse Trail Masterin sarjan katsastin.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 20:01
Kirjoittaja dmn
Hudemi kirjoitti: renkaiden koko vaadittiin pyöränsuuntauslappuun Pohjois-Savon konttorilla viime vuoden lopulla, kun itse Trail Masterin sarjan katsastin.


:lol: :lol: :lol:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 22:48
Kirjoittaja jarke
mistähän se katsuri voi tietää onko ohjearvoissa kun ei niitä noissa lapuissa lue?, ohjearvot pitää näkyä tai sitten vaikka korjaamokirja/autodata kainaloon mistä ne näkyy. kyllähän nuo mittarit vihreälle saa kun sopivat pohjatiedot laittaa. arvot pitää olla auton valmistajan, alustasarjan valmistajan tai tutkimuslaitoksen ilmoittamien arvojen mukaiset (tutkimuslaitos ilmoittaa arvot jotka jousituksen valmistaja heille ilmoittaa, ei keksi omia). Mitenkäs nuo casterit?, jotenkin veikkaan että Eiccan tuotekehitys omiin sarjoihinsa saattaa liittyä ainakin osittain tuohon caster ongelmaan näissä paljon korottavissa sarjoissa. Ja tässäpä korostuu taas vanha ongelma, tuo aiemmin linkattu tieto race.fi sivulle on jo aikoja sitten vanhentunut, kannattaisi etsiskellä näitä ohjeistuksia mielummin tuolta trafin sivuilta ja sittenkin lukea ne niin kuin on kirjoitettu, silloin tulee aika hyvä. Eli ainoana opposition ääni katsurille, kulmasäätäjälle mittausohjeet käteen ja homma takuuna uudelleen säätöön.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiLähetetty: 25.05.2018 23:28
Kirjoittaja dmn
Renkaan kokohan ei vaikuta kulmiin, sinänsä outoa että se pitäisi olla mainuttu. Toki olkapoikkeamaan se vaikuttaa, mutta silloin pitäisi olla huomioituna vanteen ET:n vaikutus koko yhtälöön.

Ja toisaalta miksi näitä ei saisi muuttaa, eihän se tehtaan näkemys välttämättä ole kuin kompromissi tiettyjen vaatimusten pohjalta.

Tietysti toinen ääripää on se kun vaikka jäykällä etuakselilla olevaa suzukia nostetaan se muutama tuuma tekemättä muutoksia tukivarsiin, niin sillois casteri muuttuu ihan päinvastaiseksi, ja tätä fiilistä voi vaikka simuloida polkupyörällä kääntämällä tankoa 180 astetta.