Sivu 14/21

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 20.03.2014 20:48
Kirjoittaja AT5nok
Takatalven kunniaksi Simossa 215/75R16 Nokia Hakkapeliitta nastarenkaat Mersun 16" peltivanteilla (7" / ET31)

Pitoa on talvikeliin pikkasen enemmän kuin maastorenkaissa, kiihtyvyys parani ainakin perstuntumalla.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.03.2014 20:15
Kirjoittaja kdf
Tulipahan testattua ettei mersun 7x15 et25 vanne mahdu pyörimään 16" mallissa, raidetangon pää ottaa vanteen sisäkehään, perk. Tai mahtuisi, ellei olisi hinnat alkaen malli ilman ohjaustehostinta.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.03.2014 20:51
Kirjoittaja AT5nok
kdf kirjoitti:Tulipahan testattua ettei mersun 7x15 et25 vanne mahdu pyörimään 16" mallissa, raidetangon pää ottaa vanteen sisäkehään, perk. Tai mahtuisi, ellei olisi hinnat alkaen malli ilman ohjaustehostinta.
Veikkaan että pääset noista vanteista helposti eroon foorumilla...

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.03.2014 00:38
Kirjoittaja kdf
Otan kohta caravellen käyttöö, siihen ne mahtuu. Paitsi pientä korosarjaa tarvis ettei rengas raavi kaareen. Saa tarjota vink vink

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.03.2014 00:47
Kirjoittaja AT5nok
Korosarjoissa kannatta kääntyä Eiccan_ puoleen jos haluaa hyvän

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.09.2014 21:28
Kirjoittaja Roiala
Wanhaa keskustelua vähän herätelläkseni.

Ajattelin koittaa jos syyshintaan saisi kumit ensi kesäksi etullisesti :)
Alkaa nykyiset Continental crosscontactit olla sellaisessa kunnossa jotta ei kehtaa keväällä alle panna.

No, välityksethän tuossa 16" syncrossa on aika lyhyet ja siksi mahdolisimman isoa kumia haaveilen. Vaihtoehtoina lähinnä vakion lisäksi 215/75 (joka on jo 1% pienempi kuin vakio) 215/80 ja 215/85.
85 sarjalainen pitänee muutoskatsastaa ja taitaa vaatia jo pikkaisen kaarien muokkailuakin?
Mitään korotuksia tai muita muokkailuja ei toistaiseksi ole eikä ole kovin suunnitelmisakaan. Hankook RF10/nokia Rotiiva tms kohtuu kadullekin sopiva kumi hakusessa. Muita suosituksia jos haluaa alkuperäisellä 5,5 leveällä vanteella ja ilman korotuksia pärjätä?

Niin, ja tällä autolla ajetaan ihan oikeasti aika paljon tiellä eli asfaltilla eli painotus ominaisuuksissa siihen ja kulutuskestävyyteen mielessä :oops:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.09.2014 21:32
Kirjoittaja TT|
225/75-16 aika hyvä koko, löytyy paljon vaihtoehtoja ja menee vielä just tuolle vanteelle. 215/85-16 riippuen vähän renkaasta, niin raapii todennäköisesti etukaarien etureunoihin, mutta ei pahasti.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.09.2014 21:37
Kirjoittaja Roiala
Ja on laillinen? Siis tuo 225 leviä 5,5 vanteella kun muutama eri lähde ainakin "suosittaa" tms jotta 225/75-16 renkaalle minimi vanneleveys olisi 6"
Siis kaippa tuo tölkin orkkis vanne on 5,5"
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... n-leveydet

Ja juu, tuosta 225/75 kumista olisi paljon houkuttelevia rengasvaihtoehtoja. 8-)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.10.2014 08:06
Kirjoittaja AT5nok
Orggis 16" on 5,5" leveä.
Otteessa oleva rengas 205R16 on oikeasti 205/82R15, vai onko sinulla merkintänä 205/80R16?
205R16 tilalle voit laittaa ilman muutoskatsastusta 235 leveän ja 51 mm korkeamman renkaan (=794mm/31"), tosin se orggisvanne rajoittaa leveyttä. Harvalla laskurilla onnistuu tuon 82 sarjalaisen vertaaminen.

215/85R16 pinnatut maastorenkaat vaativat jo hieman lokasuojien ja takatukivarren "muotoilua", mutta jos valitset tehdasuudet / maantiekäyttöön tarkoitetut renkaat, niin uskoisin että 215/85R16 mahtuu pyörimään. TT|:llä on sellaiset ollut 14" dokassa käsittääkseni ilman mitään muutoksia.

85-sarjalaisen renkaan on syytä olla hyvällä rungolla, muuten ohjauksesta tulee hankala. Ainakin maastorenkaat alle 4 bar paineilla aiheuttaa melkoista "viivettä" ohjaukseen.

225/75R16 kitkarengas on itselläkin käynyt mielessä Dokaan, mutta "hovitoimittajaltani" ei saa kuin sentin kapeampana :(

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.10.2014 08:13
Kirjoittaja TT|
215/85-16 renkaalle 16" takatukivartta ei tarvitse muotoilla, mutta edessä osui tuo katurengaskin muovikaareen ja vähän myös peltiin. 14" vaati muokkausta molemmissa päissä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 05.11.2014 15:49
Kirjoittaja vville
Onkos kenelläkään kokemuksia Trailmasterin sarjoista? Melko arvokkaita, mutta saako hinnalle vastinetta? Vähän tuommoinen himottaisi, tosin sitten pitäisi hävittää hyllyssä asennusta odottava korotuspalikkasetti.
http://www.trailmaster.de/
http://www.4-wheel-parts.de/en/Suspensi ... 84-92.html

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 10.11.2014 13:20
Kirjoittaja Junka
Nyt kun osu sivusto silmään, niin taidan laittaa tilaukseen tuon setin. Harkinnassa oli myös gowestyn korojouset ja Emun iskarit. Trailmasterin setin toimituskin saattais olla nopeempi..? :? Poistuis ainakin mahdollisuus että takajouset katkee. Näyttää olevan yhtä paksua tuo jousi koko matkalta. Tai miksei nuokin vois katketa.. Täytyyhän veronpalautukset jotenkin viisaasti käyttää :)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 10.11.2014 15:25
Kirjoittaja lentsu
vville kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemuksia Trailmasterin sarjoista? Melko arvokkaita, mutta saako hinnalle vastinetta? Vähän tuommoinen himottaisi, tosin sitten pitäisi hävittää hyllyssä asennusta odottava korotuspalikkasetti.
http://www.trailmaster.de/
http://www.4-wheel-parts.de/en/Suspensi ... 84-92.html
mulla on ollut nuo iskarit ja on hyvät. jos halua säästä vähän ja takana on vielä hyvää jousi niin:
tossia nuo myös vaati edessä yläpallonspacerit tai on ainankin parempi.

http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... -14-u-16_1
++++
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Tr ... n-Syncro_1

tai sitten : ( ei säästä enä niin paljon)
http://busschmiede.de/shop/T3-SYNCRO-Fe ... m-HOEHER_1
++++
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Tr ... n-Syncro_1

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 10.11.2014 18:07
Kirjoittaja TT|
Onko missään ollut pelkästään etuiskareita myynnissä? Taakse olisi paljonkin edullisia vaihtoehtoja ja haluamallaan pituudella.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 10.11.2014 20:28
Kirjoittaja hillitty
Brickwerks myy etuiskareita setteinä
300 punnalla tosin menettää säästöistä verrattaessa jos ostaa koko setin aiemmista linkeistä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 10.11.2014 23:34
Kirjoittaja mikkovee
Niin ohan tuolla busschmiedelläkin pelkät etuset myynnissä, T3 Syncro: Trailmaster Stoßdämpfer verstärkt für Syncro 14" und 16" NUR VORNE 321€

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 11.11.2014 14:41
Kirjoittaja vville
Siis löytyyhän tuolta busschmiedeltä koko settikin, tämä poikkeaa jousien osalta trailmasterin setistä. Tässä ne on omaa tuotantoa.
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... sangebot_1

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 11.11.2014 22:18
Kirjoittaja sdracing
Minkälaista käytännön eroa näillä sarjoilla on verrattuna hyväkuntoisiin orkkis iskareihin ja jousiin + korotuspalat? Ajettavuudeltaan, joustoiltaan..

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 12.11.2014 10:54
Kirjoittaja AT5nok
sdracing kirjoitti:Minkälaista käytännön eroa näillä sarjoilla on verrattuna hyväkuntoisiin orkkis iskareihin ja jousiin + korotuspalat? Ajettavuudeltaan, joustoiltaan..


Sehän ei taida oikein selvitä, kuin testaamalla yhtäaikaa kahta saman painoista autoa, jossa on noi kaksi eri ratkaisua, kalliimpi vaihtoehto on tietysti, sen valinneiden mielestä, paljon parempi.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 12.11.2014 15:55
Kirjoittaja Sinky
Myyjän mielipide erillaisiin paketteihin:http://campervanculture.com/2014/07/fox ... months-in/