Sivu 13/21

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.08.2013 19:46
Kirjoittaja selvesa
tuolta myynti osiosta ostat alumiitit, mitkä ovat karjarauta ja vanteet topikissa :)

7x15 et 25

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.08.2013 20:50
Kirjoittaja hillitty

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.08.2013 20:56
Kirjoittaja Mältsä
nuo lähtee huomena minulle matkahuollossa :D

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.10.2013 15:06
Kirjoittaja jusu
Doka syncroon pitäisi kans hommata uudet kumit 15" koko luokassa...Mutta olisiko ehdotuksia mallista ja merkistä joka toimisi suhkot Ok myös talvella. Yhdet käytetyt INSA turbo saharat olis ollut mutta ne ei vissiin talvella ole parhaasta päästä. Kumit saisi olla melko rouheat, mutta kuitenkin pielläkin tulee ajeltua suurimmaksi osaksi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.10.2013 20:17
Kirjoittaja AT5nok
Insa Turbo Saharalla en ole koskaan ajanut itse, mutta nyt on alla vastaavalla kuviolla olevat Malatestat, joilla pärjäsi viime talven ihan hyvin, tietty jäällä ei pitoa ole sen enempää kuin kesärenkaalla, mutta lumessa pitää melkein kuin kovalla maalla.

Insa Turbojen kylkiä on saatu safareilla rikki, kannattaa harkita vastaavaa kuviota Malatestana tai Fedimana, jos meinaat ajaa kivikoissa tai kannokoissa...

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.10.2013 20:25
Kirjoittaja TT|
General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.10.2013 20:58
Kirjoittaja SyncroVWaari
TT| kirjoitti:General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.
kohta se selviää 8-) alle menossa, kun saa vanteiden reijät avarrettua

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 28.11.2013 16:04
Kirjoittaja jusu
Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 28.11.2013 16:19
Kirjoittaja TT|
jusu kirjoitti:Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.
Voi olla aika pienestä kiinni osuuko tukivarteen edessä noin isolla ET:llä, takatukivarsi voi vaatia myös aika paljon tilaa lisää. Onko vanha vai uusi KM2 kuvio?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 29.11.2013 11:55
Kirjoittaja jusu
Kuvio on vanhan mallinen jos tuo km2 on se uusi, eli "nappulat halkaistu"

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 30.11.2013 17:23
Kirjoittaja Miglos
Menee hyvin lähelle tukivartta , edessä.
Olen sovittanut 6x15et45 vannetta , jossa backspace siis sama kuin 7"ET35.

Menee noin kolmen millin päästä, muttei osunut. Omani oli toki peltivanne ( joka ei jää kutosex) :!:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.12.2013 01:18
Kirjoittaja Heebo
Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.12.2013 11:22
Kirjoittaja TT|
Heebo kirjoitti:Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.
Ei se ihan helpolla rengasta riko, ja tukivartta voi tarvittaessa vähän hioo. Se on kuitenkin sen verran tylsä, että renkaaseen jää jälki hankaamisesta, mutta ei se mitään riko. Jos etupyörän laakerissa on niin paljon klappia, niin sen kyllä huomaa vaihtaa muiden ongelmien takia.

Ja se ET35 7" leveä vanne menee sinne kyllä hienosti, ei ole mitään lähellä, mutta noin leveä rengas sillä vanteella tulee lähelle(osuu). Kapealla renkaalla joku päälle ET40+ menee vielä, maksimia en ole kokeillut, paitsi että ET60 ei enää sovi :D

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 21.12.2013 22:07
Kirjoittaja erno
Moro

Ihan tiedoksi kanssa veljille ja siskoille, jotka miettii rengaskoon kasvattamista.
Itse laitoin 14" syncro caravelleen 7x16 ET31 marsun peltivanteilla Insa Turbo Ranger 205/80 R16 kumit (BF All Terrain kopio).
Takana on Bilteman 5mm levikepalat vähän modattuna, että jarrurummun pultinkanta ei ota kiinni vanteeseen.
Muuten mahtuu pyörimään hyvin, mutta etukaaren takaosaan raapasee kun pyörät on käännettynä ja pyörä joustaa sisään.
Niin pienestä on kiinni, että vähän kun laikkaa näyttää...
Ihan toimiva ja hiljainen paketti on ja offroad.
Kokonaisvälitys tietenkin muuttui aikalailla ja ylämäkiin tarttee tarjota kolmosta, kun vääntöä on rajallinen määrä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 24.12.2013 00:00
Kirjoittaja AT5nok
Mikä mahtaa olla tuon Insa Turbo Ranger 205/80R16 todellinen korkeus?

Ne takajarrurumpujen kiinnityspultit voi ottaa pois, ei ne rummut sieltä itsestään mihinkään karkaa vaikka vanteet ottaa pois. eli ei ole pakko pitää mitään turhia levityspaloja tuolla ET:llä.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 12.03.2014 18:12
Kirjoittaja TT|
Tuireen vaihtui renkaat, kun sopivasti sattuivat kohdalle ja vanteet oli odottamassa (ainakin melkein).
Nyt siis BFG KM2 31" 10,5 MB ET25 7x15 vanteilla, lähes uuden verran pintaa.
Kuva
Kuva

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 13.03.2014 04:58
Kirjoittaja SyncroVWaari
Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 13.03.2014 08:22
Kirjoittaja TT|
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:
Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 13.03.2014 12:01
Kirjoittaja AT5nok
TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.

Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 13.03.2014 12:18
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.

Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?
Korkeus on käytännössä lähes sama, valmistajan mukaan 30,7" vs 30,8". Leveydessä suurin ero.
Kuva
Sitten taas eri merkkisiin renkaisiin nähden erot voi olla jopa toisin päin, tässä 31" KM2 vs 245/75-16 GoodYear Wrangler MTR
Kuva