Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja selvesa » 29.08.2013 19:46

tuolta myynti osiosta ostat alumiitit, mitkä ovat karjarauta ja vanteet topikissa :)

7x15 et 25
Avatar
selvesa
Vapaaherra
 
Viestit: 754
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja hillitty » 29.08.2013 20:50

-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
Avatar
hillitty
pikseliseppä
 
Viestit: 732
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Mältsä » 29.08.2013 20:56

nuo lähtee huomena minulle matkahuollossa :D
Syncro Caravelle C -89
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
Avatar
Mältsä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 31
Liittynyt: 28.08.2013 21:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja jusu » 23.10.2013 15:06

Doka syncroon pitäisi kans hommata uudet kumit 15" koko luokassa...Mutta olisiko ehdotuksia mallista ja merkistä joka toimisi suhkot Ok myös talvella. Yhdet käytetyt INSA turbo saharat olis ollut mutta ne ei vissiin talvella ole parhaasta päästä. Kumit saisi olla melko rouheat, mutta kuitenkin pielläkin tulee ajeltua suurimmaksi osaksi
jusu
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 23.10.2013 20:17

Insa Turbo Saharalla en ole koskaan ajanut itse, mutta nyt on alla vastaavalla kuviolla olevat Malatestat, joilla pärjäsi viime talven ihan hyvin, tietty jäällä ei pitoa ole sen enempää kuin kesärenkaalla, mutta lumessa pitää melkein kuin kovalla maalla.

Insa Turbojen kylkiä on saatu safareilla rikki, kannattaa harkita vastaavaa kuviota Malatestana tai Fedimana, jos meinaat ajaa kivikoissa tai kannokoissa...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 23.10.2013 20:25

General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 23.10.2013 20:58

TT| kirjoitti:General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.


kohta se selviää 8-) alle menossa, kun saa vanteiden reijät avarrettua

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1693
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja jusu » 28.11.2013 16:04

Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.
jusu
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 28.11.2013 16:19

jusu kirjoitti:Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.


Voi olla aika pienestä kiinni osuuko tukivarteen edessä noin isolla ET:llä, takatukivarsi voi vaatia myös aika paljon tilaa lisää. Onko vanha vai uusi KM2 kuvio?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja jusu » 29.11.2013 11:55

Kuvio on vanhan mallinen jos tuo km2 on se uusi, eli "nappulat halkaistu"
jusu
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Miglos » 30.11.2013 17:23

Menee hyvin lähelle tukivartta , edessä.
Olen sovittanut 6x15et45 vannetta , jossa backspace siis sama kuin 7"ET35.

Menee noin kolmen millin päästä, muttei osunut. Omani oli toki peltivanne ( joka ei jää kutosex) :!:
Avatar
Miglos
AktiVWisti
 
Viestit: 246
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Heebo » 01.12.2013 01:18

Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDI
-90 Trashotel WBX
Avatar
Heebo
AktiVWisti
 
Viestit: 379
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 01.12.2013 11:22

Heebo kirjoitti:Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.


Ei se ihan helpolla rengasta riko, ja tukivartta voi tarvittaessa vähän hioo. Se on kuitenkin sen verran tylsä, että renkaaseen jää jälki hankaamisesta, mutta ei se mitään riko. Jos etupyörän laakerissa on niin paljon klappia, niin sen kyllä huomaa vaihtaa muiden ongelmien takia.

Ja se ET35 7" leveä vanne menee sinne kyllä hienosti, ei ole mitään lähellä, mutta noin leveä rengas sillä vanteella tulee lähelle(osuu). Kapealla renkaalla joku päälle ET40+ menee vielä, maksimia en ole kokeillut, paitsi että ET60 ei enää sovi :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja erno » 21.12.2013 22:07

Moro

Ihan tiedoksi kanssa veljille ja siskoille, jotka miettii rengaskoon kasvattamista.
Itse laitoin 14" syncro caravelleen 7x16 ET31 marsun peltivanteilla Insa Turbo Ranger 205/80 R16 kumit (BF All Terrain kopio).
Takana on Bilteman 5mm levikepalat vähän modattuna, että jarrurummun pultinkanta ei ota kiinni vanteeseen.
Muuten mahtuu pyörimään hyvin, mutta etukaaren takaosaan raapasee kun pyörät on käännettynä ja pyörä joustaa sisään.
Niin pienestä on kiinni, että vähän kun laikkaa näyttää...
Ihan toimiva ja hiljainen paketti on ja offroad.
Kokonaisvälitys tietenkin muuttui aikalailla ja ylämäkiin tarttee tarjota kolmosta, kun vääntöä on rajallinen määrä.
erno
Vasta alkaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19.03.2013 00:18

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.12.2013 00:00

Mikä mahtaa olla tuon Insa Turbo Ranger 205/80R16 todellinen korkeus?

Ne takajarrurumpujen kiinnityspultit voi ottaa pois, ei ne rummut sieltä itsestään mihinkään karkaa vaikka vanteet ottaa pois. eli ei ole pakko pitää mitään turhia levityspaloja tuolla ET:llä.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 12.03.2014 18:12

Tuireen vaihtui renkaat, kun sopivasti sattuivat kohdalle ja vanteet oli odottamassa (ainakin melkein).
Nyt siis BFG KM2 31" 10,5 MB ET25 7x15 vanteilla, lähes uuden verran pintaa.
Kuva
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 13.03.2014 04:58

Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1693
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 13.03.2014 08:22

SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:


Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 13.03.2014 12:01

TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.



Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 13.03.2014 12:18

T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.



Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?


Korkeus on käytännössä lähes sama, valmistajan mukaan 30,7" vs 30,8". Leveydessä suurin ero.
Kuva
Sitten taas eri merkkisiin renkaisiin nähden erot voi olla jopa toisin päin, tässä 31" KM2 vs 245/75-16 GoodYear Wrangler MTR
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa