Hege oli sitä mieltä että ne rasvat on siellä ihan turhia, ei ainakaan kannata lisätäredi kirjoitti:Niitä rasvojakin voisi toki koittaa vaihtaa niihin silloin tällöin. Yleensä vetarirasvat tuppaa menemään aika vetiseksi pidemmässä juoksussa.
Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Olen sitä mieltä että mieltä saa muuttaa.
Just rasvasin Vurren etunivelet 10 000km ajon jälkeen ja ajattelin jatkossakin pitää huoltovälistä kiinni.
3 astetta on melko vähän. Mutta käyrässä oli vain tehohäviö. 0 astetta oli sen mukaan paras, mutta silloin noi nivelet kuluvat kuulemma melko nopeasti. Johonkin toi tehohäviö menee, eli lämmittää niveltä.
Just rasvasin Vurren etunivelet 10 000km ajon jälkeen ja ajattelin jatkossakin pitää huoltovälistä kiinni.
3 astetta on melko vähän. Mutta käyrässä oli vain tehohäviö. 0 astetta oli sen mukaan paras, mutta silloin noi nivelet kuluvat kuulemma melko nopeasti. Johonkin toi tehohäviö menee, eli lämmittää niveltä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Sama mielessä, eli jos vaan inspistä riittää, niin kerran vuodessa pesu, uudet vaseliinit ja pyörimissuunnan vaihto, varsinkin kun nyt on kaikki novelet uusia, samoin vaseeliinin vaihto / lisäys ainakin takapyörän laakereille.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mä vaihdan sitten kun hajoo, sama duuni kun huoltamisessa
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Duuni on sama, mutta kustannukset eri.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Juurikin niin..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Vaihtaminen on oikeastaan helpompaa, ei tarvitse vanhoja putsailla. Minun piti vain putsata ja kääntää pyörimisuunnat uusilla vaseliineilla ja suojakumeilla, mutta suojakumit, vaseliinit ja puhdistusaineet kun laskeskeli yhteen, niin ei Motonetin nivel täydellisenä varmaan jäänyt paljon kalliimmaksi, niin ainakin itselleni uskottelin ja vaihdoin kaikki.Eicca_ kirjoitti:Mä vaihdan sitten kun hajoo, sama duuni kun huoltamisessa
Vanhoista tuli pari putsattua varaosiksi, jos hajoaa tien päällä tai ulkopuolella...
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1294594
Nyt olisi normikorkuseenkin 14" karkeampaa rengasta.
Nyt olisi normikorkuseenkin 14" karkeampaa rengasta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mistä hitosta sä tollasen kaivoit?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
KVG noita löysi puolestani, kun etsin Syncron viripalikoita maailmalta
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kiva kaveri se KVG
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
KVG:n kanssa on kiva surffata:
XXL
XXL
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Liekköhän sattumakilpiT3Syncro kirjoitti:KVG:n kanssa on kiva surffata:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Hauska kuvakulma näyttää pirun isolta kun laidat puuttuu
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Itse päädyin tämmöisiin Falken Wildpeak AT01 ja koko 205/80/16 alkuperäisillä vanteilla.
Täältä tilasin http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4250427405704
Äkkiä tulivat, tilasin 12.7.2012 ja kotiin tuotuna 17.7.2012 ja kuitenkin jostain euroopan kolkasta tulivat.
Ihan asiallisen näköinen pyörä, näyttää vaan aika kapealle 205:lle , kulutuspintaa kun katsoo.
Olivat kutakuinkin samaa valmistus erää eli yksi oli tehty 45/11 ja kolme 46/11. Oisko thaimaan poijan pitänyt välillä käydä vuolemassa lisää kumia puusta noin isoihin pyöriin ?
Ja tässäpä pari kuvaa
Kyllähän tuo nyt näyttää jo enemmän 4x4 autolle
Täytyy kirjoitella enemmän,kunhan tulee kokemuksia ko pyörästä. Jenkki foorumeilla oli saanut ihan asiallista palautetta.
Täältä tilasin http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4250427405704
Äkkiä tulivat, tilasin 12.7.2012 ja kotiin tuotuna 17.7.2012 ja kuitenkin jostain euroopan kolkasta tulivat.
Ihan asiallisen näköinen pyörä, näyttää vaan aika kapealle 205:lle , kulutuspintaa kun katsoo.
Olivat kutakuinkin samaa valmistus erää eli yksi oli tehty 45/11 ja kolme 46/11. Oisko thaimaan poijan pitänyt välillä käydä vuolemassa lisää kumia puusta noin isoihin pyöriin ?
Ja tässäpä pari kuvaa
Kyllähän tuo nyt näyttää jo enemmän 4x4 autolle
Täytyy kirjoitella enemmän,kunhan tulee kokemuksia ko pyörästä. Jenkki foorumeilla oli saanut ihan asiallista palautetta.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Totta, olen unohtanut arvostella noi omat kumit. Muutama kilsa jo tullut rullattua niin ehkä voisi sanoa jotain.
Tulivat myös rengaskontista: http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/8808563268842
Renkaat tuli nopeasti, mutta rungot eivät olleet pyöreitä. Joka renkaassa on yksi kohta lättänä, liekö seisseet varastossa pidempään tai jotain? Toimivat kuitenkin hyvin eikä vipotusta tunne ohjaamoon kunhan tasapainottaa, kolme kertaa olen tasapainottanut ja viimeisimpien vanteenkolhimisien jälkeen pitäisi taas tasapainottaa. Joka maastokerran ja alhaisten paineiden jälkeen on pitänyt tasapainottaa, liekö liikkuvat vähän vanteella tai jotain? Vähän alle 80-vauhdissa ravistaa nyt, mutta heti kun pääsee yli tuon tai ajaa alle 70 niin ovat hyvät ja mukavat ajettavat. Rungot on tosi löysät ja ottavat hyvin tievärinän ja töyssyt vastaan.
Äänekkyys on vähän lievempää kuin talvella käytetyissä nokialaisissa nastoissa, eivät jurnuta tai inise kuten jotkut maastorenkaat vaan rengasmelu kuulosta normaalilta suhinalta.
Maastossa oikeastaan 1.2 bar tuntuu siltä paineelta että siitä alaspäin alkaa löytymään pitoja jos on liukkaat paikat. 0.9 bar paineilla auton välitykset tippuu ja renkaista tulee kuin telaketjut, vaikeisiin paikkoihin olen nähnyt samalle renkaalle suositeltavan 0.6 bar, mutta itse en ole niin alas uskaltanut mennä. Mutta vanteet ei tunnu kestävän noin alhaisia paineita. Nykyisten fiilisten mukaan 1.5 bar on käytössä ensi kerralla jos pitää taas yrittää rikkoa auto ja ajaa hölmönä jumiin.
Tulivat myös rengaskontista: http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/8808563268842
Renkaat tuli nopeasti, mutta rungot eivät olleet pyöreitä. Joka renkaassa on yksi kohta lättänä, liekö seisseet varastossa pidempään tai jotain? Toimivat kuitenkin hyvin eikä vipotusta tunne ohjaamoon kunhan tasapainottaa, kolme kertaa olen tasapainottanut ja viimeisimpien vanteenkolhimisien jälkeen pitäisi taas tasapainottaa. Joka maastokerran ja alhaisten paineiden jälkeen on pitänyt tasapainottaa, liekö liikkuvat vähän vanteella tai jotain? Vähän alle 80-vauhdissa ravistaa nyt, mutta heti kun pääsee yli tuon tai ajaa alle 70 niin ovat hyvät ja mukavat ajettavat. Rungot on tosi löysät ja ottavat hyvin tievärinän ja töyssyt vastaan.
Äänekkyys on vähän lievempää kuin talvella käytetyissä nokialaisissa nastoissa, eivät jurnuta tai inise kuten jotkut maastorenkaat vaan rengasmelu kuulosta normaalilta suhinalta.
Maastossa oikeastaan 1.2 bar tuntuu siltä paineelta että siitä alaspäin alkaa löytymään pitoja jos on liukkaat paikat. 0.9 bar paineilla auton välitykset tippuu ja renkaista tulee kuin telaketjut, vaikeisiin paikkoihin olen nähnyt samalle renkaalle suositeltavan 0.6 bar, mutta itse en ole niin alas uskaltanut mennä. Mutta vanteet ei tunnu kestävän noin alhaisia paineita. Nykyisten fiilisten mukaan 1.5 bar on käytössä ensi kerralla jos pitää taas yrittää rikkoa auto ja ajaa hölmönä jumiin.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Itse taidan seuraavaan projektiin laittaa suosiolla bfg allterrainit. Omien kokemusten mukavaan loistava yleisrengas jolla pärjää talvellakin.TT| kirjoitti:Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
< 15kWh/100km