Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
matti räisänen
Vasta alkaja
Viestit: 6
Liittynyt: 12.06.2012 00:35

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja matti räisänen »

Maasta lukkoreikään n.129cm, kaaresta renkaaseen edessä n.14cm, takana n.13cm. Navasta kaareen edessä n.56.5cm, takana n.54cm. Renkaanhalkaisija 79cm. Laatikko 6PA jaksaa tällä laatikolla mennä nelosella ylämäetkin ihan kivasti. moottori lähes vakio 1.9td. G-vaihteella maastossa turhan paljo kyytiä. Muutokset ei otteessa, ainakaan vielä.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

matti räisänen kirjoitti:Maasta lukkoreikään n.129cm, kaaresta renkaaseen edessä n.14cm, takana n.13cm. Navasta kaareen edessä n.56.5cm, takana n.54cm. Renkaanhalkaisija 79cm. Laatikko 6PA jaksaa tällä laatikolla mennä nelosella ylämäetkin ihan kivasti. moottori lähes vakio 1.9td. G-vaihteella maastossa turhan paljo kyytiä. Muutokset ei otteessa, ainakaan vielä.
790mm 33" renkaan halkaisia? :shock: mittasitko vaakatasossa pyörän navan linjassa vai miten? toihan pitäs olla joku 830mm halkaisialtaan :roll:
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Renkaiden koossa on tosi suuri heitto. Mittasin eilen viime kesänä hankitut vähän ajetut insa turbon pinnatut saharat koossa 31x10.50R15. Halkaisija niissä oli n. 790 mm ja leveyttä 240 mm, kontaktipinnan halkaisija oli reunasta 750 mm, kokonaisleveys rungossa oli 250 mm ja vanteena oli 8".

Muistaakseni pienin ilmoitettu halkaisija 33" renkaalle minkä olen nähnyt on 31.8", siitä jos vähän kulutetaan ja lisätään mittaajan tarkkuuden tila... Pienempiäkin varmaan löytyy ja käytetty vanne vaikuttaa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mitäs insoissa oli pintaa jäljellä...
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Korjaushuolto.com ilmoittaa samojen renkaiden halkaisijaksi 792mm. http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -p-94.html

Tuolla on melko hyvin muidenkin insojen halkaisijat mitattu ja mainittu.

Haluutko että mittailen niitä ensi viikolla tarkemmin?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
matti räisänen
Vasta alkaja
Viestit: 6
Liittynyt: 12.06.2012 00:35

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja matti räisänen »

Mittaus ei kovin tarkka, voi hyvin 10mm. heittää. Renkaat aika kuluneet, täyspintaset ei nuilla virityksillä vielä mahu. Tukivarsi pitäs tehä käytännössä lähes kokonaan uusiks.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mä ostan seuraavaksi jotkut 15v vanhat hakkis 10 renkaat... ihan turhaa näköjään ostaa mitään offirenkaita kun orkkis renkaillakin menee samoista paikoista ;) :D
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Voin myydä. Toimiviksi todetut joista ei kyljet repeile!

:)

M
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

205R16 tai 205/80R16 taitaa minulla olla seuraavatkin renkaat.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Tänään just päätin että noi 235.75.15" saharat lähtee isompien tieltä myyntiin kun löyty jo seuraavat tilallekkin, siitä jollekkin järkihintaiset vähän (1100km) ajetut insan saharat (yksi uusi rengas) 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Mikä siihen Jatilassa hajonneeseen renkaaseen tuli?
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Vurren renkaat on Hankook Dynapro ATM RF10 koossa 31/10.50R15. Kontaktipinnan leveys on n. 215mm, koko kumin leveys on n. 265mm. Halkaisija kontaktipinnan reunasta on 3 bar paineella n. 750mm ja halkaisija kontaktipinnan keskeltä on n. 780mm. Vanteet on 7" leveät ja ET 28.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

T3Syncro kirjoitti:Mikä siihen Jatilassa hajonneeseen renkaaseen tuli?
Paskaa vanteen ja kumin välissä eli rengas ehjä, toi mun vanne malli ei ole ihan optimi pienillä paineilla ajamiseen kun reuna suorastaan imee kaiken paskan väliin.... beadlockit tahtoo hän :twisted:
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Kun näitä korottaa niin tuntuu vanhat vetonivelet kuluvan melko rajusti. Eicalla meni takanivel ja mulla myös. Lennulla meni nyt etunivel. Eli korottaessa kannattaa varautua vetonivelten uusimiseen.

Pitää vähän tutkia mitä rasvaa noihin kannattaisi laittaa. Vetonivelen kulman huonontaa nivelen hyötysuhdetta ja lisää lämmöntuottoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla miten lämpiävät ajon jälkeen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hege kirjoitti:Kun näitä korottaa niin tuntuu vanhat vetonivelet kuluvan melko rajusti. Eicalla meni takanivel ja mulla myös. Lennulla meni nyt etunivel. Eli korottaessa kannattaa varautua vetonivelten uusimiseen.

Pitää vähän tutkia mitä rasvaa noihin kannattaisi laittaa. Vetonivelen kulman huonontaa nivelen hyötysuhdetta ja lisää lämmöntuottoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla miten lämpiävät ajon jälkeen.
Eiköhän tollanen 24v vanha niveli olis tiensä päässä jo muutenkin jo kohta ollut... :roll:
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja redi »

Samaa ollaan tavattu madaltaessa että rupee niveliä menemään. Niitä rasvojakin voisi toki koittaa vaihtaa niihin silloin tällöin. Yleensä vetarirasvat tuppaa menemään aika vetiseksi pidemmässä juoksussa.
Toki jos nivel pääsee rajussa korotuksessa ja ulosjoustossa ns. ulos alueelta niin sitä se ei varmaan kauaa kestä.
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Onkos jollain kokemusta näistä http://www.counteractbalancing.com/counteract/
Renkaat tasapainotetaan uudelleen hakkaamalla esim.rengasraudalla :D niin kuin vanhoissa ameriikan elokuvissa rekkamiehet konsanaan.
Oliskos näistä hyötyä offailussa, kun renkaista otetaan paineita pois ja pahassa paikassa rengas liikkuu vanteella, niin menee tasapainotus uusiksi, näillähän se olis helppoa tehdä ilmanlisäyksen yhteydessä.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

redi kirjoitti:Toki jos nivel pääsee rajussa korotuksessa ja ulosjoustossa ns. ulos alueelta niin sitä se ei varmaan kauaa kestä.
Hyötysuhde tippuu nivelellä aika rajusti kun se on yli 3 asteen kulmassa. Mulla oli jossakin käppyröitä tästä, mutta en niitä enää löydä.
dogbox kirjoitti:Onkos jollain kokemusta näistä http://www.counteractbalancing.com/counteract/
Renkaat tasapainotetaan uudelleen hakkaamalla esim.rengasraudalla :D niin kuin vanhoissa ameriikan elokuvissa rekkamiehet konsanaan.
Oliskos näistä hyötyä offailussa, kun renkaista otetaan paineita pois ja pahassa paikassa rengas liikkuu vanteella, niin menee tasapainotus uusiksi, näillähän se olis helppoa tehdä ilmanlisäyksen yhteydessä.
Eikös noi ole niitä muovikuulia mitä laitetaan renkaan sisälle? Kahdesta suunnasta kuullut että toimivat hyvin, mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Honkkarista saa samoja kuulia hieman edullisemmin.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Noi on valmistajan mukaan jotain lasipalloja.
Sitten, kun saan sycron ja iiISOT renkaat, niin lupaan kokeilla noita.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja redi »

3 astetta on minusta aika vähän kulmaa nivelellä :O Minulla on camberkulmaakin enemmän :D
Vastaa Viestiin