Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

redi kirjoitti:Niitä rasvojakin voisi toki koittaa vaihtaa niihin silloin tällöin. Yleensä vetarirasvat tuppaa menemään aika vetiseksi pidemmässä juoksussa.
Hege oli sitä mieltä että ne rasvat on siellä ihan turhia, ei ainakaan kannata lisätä ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Olen sitä mieltä että mieltä saa muuttaa.

Just rasvasin Vurren etunivelet 10 000km ajon jälkeen ja ajattelin jatkossakin pitää huoltovälistä kiinni.

3 astetta on melko vähän. Mutta käyrässä oli vain tehohäviö. 0 astetta oli sen mukaan paras, mutta silloin noi nivelet kuluvat kuulemma melko nopeasti. Johonkin toi tehohäviö menee, eli lämmittää niveltä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sama mielessä, eli jos vaan inspistä riittää, niin kerran vuodessa pesu, uudet vaseliinit ja pyörimissuunnan vaihto, varsinkin kun nyt on kaikki novelet uusia, samoin vaseeliinin vaihto / lisäys ainakin takapyörän laakereille.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mä vaihdan sitten kun hajoo, sama duuni kun huoltamisessa :D
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja redi »

Duuni on sama, mutta kustannukset eri.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juurikin niin.. 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:Mä vaihdan sitten kun hajoo, sama duuni kun huoltamisessa :D
Vaihtaminen on oikeastaan helpompaa, ei tarvitse vanhoja putsailla. Minun piti vain putsata ja kääntää pyörimisuunnat uusilla vaseliineilla ja suojakumeilla, mutta suojakumit, vaseliinit ja puhdistusaineet kun laskeskeli yhteen, niin ei Motonetin nivel täydellisenä varmaan jäänyt paljon kalliimmaksi, niin ainakin itselleni uskottelin ja vaihdoin kaikki.

Vanhoista tuli pari putsattua varaosiksi, jos hajoaa tien päällä tai ulkopuolella...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1294594

Nyt olisi normikorkuseenkin 14" karkeampaa rengasta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

7,5R16
Kuva
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mistä hitosta sä tollasen kaivoit? :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

KVG noita löysi puolestani, kun etsin Syncron viripalikoita maailmalta
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kiva kaveri se KVG 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

KVG:n kanssa on kiva surffata:

Kuva
XXL ;)
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

T3Syncro kirjoitti:KVG:n kanssa on kiva surffata:

Kuva
Liekköhän sattumakilpi ;)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ihan varmasti
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hauska kuvakulma :D näyttää pirun isolta kun laidat puuttuu
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Itse päädyin tämmöisiin Falken Wildpeak AT01 ja koko 205/80/16 alkuperäisillä vanteilla.

Täältä tilasin http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4250427405704

Äkkiä tulivat, tilasin 12.7.2012 ja kotiin tuotuna 17.7.2012 ja kuitenkin jostain euroopan kolkasta tulivat. ;)

Ihan asiallisen näköinen pyörä, näyttää vaan aika kapealle 205:lle :) , kulutuspintaa kun katsoo.

Olivat kutakuinkin samaa valmistus erää eli yksi oli tehty 45/11 ja kolme 46/11. Oisko thaimaan poijan pitänyt välillä käydä vuolemassa lisää kumia puusta noin isoihin pyöriin ? :lol:

Ja tässäpä pari kuvaa
Kuva Kuva

Kyllähän tuo nyt näyttää jo enemmän 4x4 autolle 8-)

Täytyy kirjoitella enemmän,kunhan tulee kokemuksia ko pyörästä. Jenkki foorumeilla oli saanut ihan asiallista palautetta.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Totta, olen unohtanut arvostella noi omat kumit. Muutama kilsa jo tullut rullattua niin ehkä voisi sanoa jotain.

Tulivat myös rengaskontista: http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/8808563268842

Renkaat tuli nopeasti, mutta rungot eivät olleet pyöreitä. Joka renkaassa on yksi kohta lättänä, liekö seisseet varastossa pidempään tai jotain? Toimivat kuitenkin hyvin eikä vipotusta tunne ohjaamoon kunhan tasapainottaa, kolme kertaa olen tasapainottanut ja viimeisimpien vanteenkolhimisien jälkeen pitäisi taas tasapainottaa. Joka maastokerran ja alhaisten paineiden jälkeen on pitänyt tasapainottaa, liekö liikkuvat vähän vanteella tai jotain? Vähän alle 80-vauhdissa ravistaa nyt, mutta heti kun pääsee yli tuon tai ajaa alle 70 niin ovat hyvät ja mukavat ajettavat. Rungot on tosi löysät ja ottavat hyvin tievärinän ja töyssyt vastaan.

Äänekkyys on vähän lievempää kuin talvella käytetyissä nokialaisissa nastoissa, eivät jurnuta tai inise kuten jotkut maastorenkaat vaan rengasmelu kuulosta normaalilta suhinalta.

Maastossa oikeastaan 1.2 bar tuntuu siltä paineelta että siitä alaspäin alkaa löytymään pitoja jos on liukkaat paikat. 0.9 bar paineilla auton välitykset tippuu ja renkaista tulee kuin telaketjut, vaikeisiin paikkoihin olen nähnyt samalle renkaalle suositeltavan 0.6 bar, mutta itse en ole niin alas uskaltanut mennä. Mutta vanteet ei tunnu kestävän noin alhaisia paineita. Nykyisten fiilisten mukaan 1.5 bar on käytössä ensi kerralla jos pitää taas yrittää rikkoa auto ja ajaa hölmönä jumiin.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Itse taidan seuraavaan projektiin laittaa suosiolla bfg allterrainit. Omien kokemusten mukavaan loistava yleisrengas jolla pärjää talvellakin.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin