Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Insat on kyllä melko hauskoja kun ilmoitettu koko heittää ihan pirusti...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98121

siitäpä jollekin vielä vakiohkoon syncroon sopivat renkaat, että pitää vähän paremmin.
Onko kellään hajua, onko noi suhteessa saman kokoiset kuin 235/75R15 Saharat?

Uudet Dakarit 370/sarja
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98121

siitäpä jollekin vielä vakiohkoon syncroon sopivat renkaat, että pitää vähän paremmin.
Onko kellään hajua, onko noi suhteessa saman kokoiset kuin 235/75R15 Saharat?

Uudet Dakarit 370/sarja
Kysäse myyjältä korkeus. Jotenkin olisi semmonen hytinä että eivät olisi ihan niin korkeat, ja ainakin kapeammat kun Eicca_:n 235/75R15 rinkulat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Normi 235/75R15 ja 205R16 ovat lähes millilleen saman korkuiset, Insojen kohdalla ei siihen uskalla luottaa mutta jos ovat suhteessa saman kokoiset eli yhtä paljon ylisuuret, niin pitäisi mahtua pyörimään pienellä rälläköinnillä ja koropaloilla.
Tosin kun kaupasta saa 10 € kalliimmalla uudet joissa on takuu ja kuluttajasuoja, niin minä en ainakaan käytettyjä pinnoitettuja renkaita ostaisi, varsinkaan kun käyttöhistoriasta on tietona vain myynti-ilmoitus käyttäjältä, joka ei ole offipalstalle kirjoittanut mitään muuta.

Minäkö muka vainoharhainen :?: :?: :?:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:Kysäse myyjältä korkeus. Jotenkin olisi semmonen hytinä että eivät olisi ihan niin korkeat, ja ainakin kapeammat kun Eicca_:n 235/75R15 rinkulat.
Korjahuolto.com ilmoittaa 205/80R16 Dakarin korkeudeksi 721,5 mm.
Sama firma kertoo 235/75R15 Saharan korkeudeksi 753 mm ja 205/80R16 Saharan korkeudeksi 751 mm
hege lahtarifoorumilla kirjoitti:Nokian renkaat antaa 205R16 talvirenkaalle 736mm halkaisijan.
Mitähän sitten mahtaa todelliset korkeudet?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

245/75R16 renkaat menee myös 14" Syncroon 7x16 ET33 vanteella. Edessä on kaarien alareunoista avarrettu hieman ja takaa siloteltu tukivarren kynkkä tasaiseksi. Doppeli on vakiokorkeudella. Tiukin paikka edelleen takatukivarsi, muuten hyvin tilaa.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
matti räisänen
Vasta alkaja
Viestit: 6
Liittynyt: 12.06.2012 00:35

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja matti räisänen »

Meneehän nelitoistaseen syncroon 33-12.5 15 munkitkin pikku "viilauksella". Heikki S. voi varmaan laittaa linkin? Eikä raavi kiinni kun ääriolosuhteissa .
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

fvwa:n foorumille linkki, saattaa vaatia tunnukset, että näkee. En äkkisestään löytänyt omista jemmoista kuvaa ko. laitteesta noilla mörkörenkailla :D
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei näy.... Ja pikku viilauksella ei mene :D
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Kuva näkyy kun ensin käy kirjautumassa pölhölään. 33" koko on itselläkin haaveena. Roiskeläpät näyttää pysyneen takana paikoillaan ja vähemmän tota on viilattu etukaarista kuin Vurrea. ;)
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Näyttää lähteneen tunnuksetkin jonnekin bittitaivaaseen :o Onko tuolla joku hyvinkin lyhyt aika, jona lähtee jos ei käytä? Vieläkö tuo kääntyykin johonkin noilla renkailla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

TT| kirjoitti:Näyttää lähteneen tunnuksetkin jonnekin bittitaivaaseen :o Onko tuolla joku hyvinkin lyhyt aika, jona lähtee jos ei käytä? Vieläkö tuo kääntyykin johonkin noilla renkailla?
Ei kai ne tunnukset vanhaks mene?! Laitapa postia ylläpidolle, niin hommat selviää.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

matti räisänen kirjoitti:Meneehän nelitoistaseen syncroon 33-12.5 15 munkitkin pikku "viilauksella". Heikki S. voi varmaan laittaa linkin? Eikä raavi kiinni kun ääriolosuhteissa .
Paljastakaas nyt mitä taikoja tuohon on tehty, ja miten paljon etuset kääntyy?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
matti räisänen
Vasta alkaja
Viestit: 6
Liittynyt: 12.06.2012 00:35

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja matti räisänen »

Ei siinä taikuutta tarvinnu, rälläkkä ja kemppi riitti. 60mm. Korotus, takatukivarresta reilu siivu pois ja kunnon vahvistus. Edessä tunkinkorvakosta siivu pois ja vasaralla peltiä taaksepäin. Etukaaren takaosa irti ja siirto taemmas. Etukaaren etuosasta siivu pois. Vanteenkeskiöt irti ja siirto noin 30mm. ET nyt noin 7. Ohjaus ihan tapissa pikkasen hipsii kiinni lokarin takareunaan, muuten voi maastossakin huoletta ajella. Täyspintaset renkaat ei kyllä kärsi olla. Nyt onnistu kuvan laittokin.
Liitteet
DSC_4948.JPG
DSC_4948.JPG (352.24 KiB) Katsottu 8376 kertaa
DSC_4944.JPG
DSC_4944.JPG (369.29 KiB) Katsottu 8376 kertaa
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

matti räisänen kirjoitti:Ei siinä taikuutta tarvinnu, rälläkkä ja kemppi riitti. 60mm. Korotus, takatukivarresta reilu siivu pois ja kunnon vahvistus. Edessä tunkinkorvakosta siivu pois ja vasaralla peltiä taaksepäin. Etukaaren takaosa irti ja siirto taemmas. Etukaaren etuosasta siivu pois. Vanteenkeskiöt irti ja siirto noin 30mm. ET nyt noin 7. Ohjaus ihan tapissa pikkasen hipsii kiinni lokarin takareunaan, muuten voi maastossakin huoletta ajella. Täyspintaset renkaat ei kyllä kärsi olla. Nyt onnistu kuvan laittokin.
Pikku viilaus on melko suhteellinen käsite :lol:

Mitäs tossa on etunavan ja kaaren välissä mittaa? entä paljon on maasta ovenkahvan lukonreikään matkaa? Mittaappa mikä on renkaan todellinen halkaisia..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
< 15kWh/100km
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

dmn kirjoitti:UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
Toi ihan jees mutta mua kiinnostaakin todellinen halkaisia ei mikään mikä se on laskureiden mukaan... :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Millä perillä tuo 33" syncro on, että meneekö geellä kovaakin haipakkaa? Ja jos nuo on vielä otteessa, niin yhä enemmän kiinnostaa :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:Millä perillä tuo 33" syncro on, että meneekö geellä kovaakin haipakkaa? Ja jos nuo on vielä otteessa, niin yhä enemmän kiinnostaa :)
Kulkee G:llä 1000rpm 42km/h :D :lol: :lol: :lol:
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

dmn kirjoitti:UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
Tosi hyvä. Eicca ei varmaan lukenut tuota dokumenttia läpi, eikä sun viestiäkään. Pitää verrata STRO taulukkoon kunhan kerkeää, vai onko joku muu jo kerennyt vertailemaan? Todennäköisesti ovat samat.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Vastaa Viestiin