Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
vira1150
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 23.09.2012 12:15

Re: Syncroon isommat vanteet, mahtuuko?

Viesti Kirjoittaja vira1150 »

Joo, 14" syncro-doppeli kyseessä. Renkaina oli mielessä esim BFGoodrich All Terrain 235/75R15.
Tuo aiemmin mainitsemani taulukko ilmeisesti on juurikin takavedolle ja muistaisin jostain lukeneeni että syncroon mahtuu etupäähän isompi ET kuin 2wd, liekö näin?
Autoa on lisäksi tarkoitus korottaa jossain vaiheessa mikä ilmeisesti antaa ainakin vapaampaa valintaa renkaiden suhteen (poislukien leveys)?
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

mikkovee kirjoitti:
mikkovee kirjoitti:Koskisella olis tarjouksessa insoja: http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -1780.html

Toi varmaan menis ihan ok vakiovanteella? Niiden kiillotettujen 205R16 tilalle. Halkaisija pienenee hieman, mutta mahtaako haitata.
Nää on nyt alla. Jonkin verran joutui tukivarren saumaa trimmaamaan että jollotus loppui. Edestä raapii johonkin kun kurvaa pihaan. Varmaan se muovilärpäke siinä kaaren takana.
Aivan järkyttävän liukkaat nää Insa Rangerit tuolla lumella. Siis liukkaammat kun maastoslixit!! Kai se pitää heittää nastat alle...

Mikko
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mainostetaas sen verran että Kumho KL71:ssa on mainio pito ja 7.00R16 Michelin XC:ssä aivan olematon. Edellä mainitussa on huomattavasti pehmeämpi kumiseos, joten kai se toimii paremmin. Miten mainittavia lamelleja kummassakaan renkaassa ei ole..

Eikös tuo Ranger ollu tuo klassinen BFG A/T-kuvio? Oli mulla joskus sellaiset BFG:t alla talvella enkä niitäkään kyllä lähtis haukkumaan.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eikähän tuo kumiseoksen kovuus vaikuta eniten talvipitoon. Noilla BFG KM2 kun olen tuossa ranchin lumisen jäisellä pihalla nyt melkein toimivalla koneella sutitellu, niin pitoa tuntuu olevan yllättävän hyvin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

dmn kirjoitti:Mainostetaas sen verran että Kumho KL71:ssa on mainio pito ja 7.00R16 Michelin XC:ssä aivan olematon. Edellä mainitussa on huomattavasti pehmeämpi kumiseos, joten kai se toimii paremmin. Miten mainittavia lamelleja kummassakaan renkaassa ei ole..

Eikös tuo Ranger ollu tuo klassinen BFG A/T-kuvio? Oli mulla joskus sellaiset BFG:t alla talvella enkä niitäkään kyllä lähtis haukkumaan.

Mulla tossa doppelissa on renkaat 205/16 Kumho KL71 ja talvirenkaat 205/16 hakkapelitta C ja ainakin noilla hakkapeliitoilla mene hyvin pelkällä takavedollakin. Toisia en ole vielä kokeillutkaan, jos maastoon säästäisi ;)
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja teme »

Insa Ranger vai Kumho KL71? Vaiko ihan joku muu, mikä? Karkeakuvioiset enimmäkseen ulkonäkösyistä, 95 prosenttisesti maantiekäyttöön tulossa. 5% sitten mahdollista maastokäyttöä tai muuta vaikeampaa etenemistä. Tietty sais olla merkintöjensä puolesta sekä kesä- että talvikäyttöön soveltuvat, mielellään tietty ominaisuuksiensa puolesta myös.

Paskoilla kumeilla tullu nyt ajeltua autolla jos toisella, ja järjen ku pitää päässä niin hyvin on pärjänny. Ainakin Insoissa olis M+S ja 400 jyyröllä sais jo uutena koossa 235/75-15.

Nii ja tokikin voi myös tarjota jos löytyy käytettyjä ja hyviä fiksulla hinnalla tuossa koossa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Meneekö liian karkeaksi: Malatesta Kobra Trac NT 235/75-15 Q 99.95EUR / kpl ?

Kuva

Eiccalla oli samalla kuviolla 235/75R15 ja nyt 31" Insa Turbo Saharoina ja käsittääkseni tykännyt maantielläkin. Itsellä on noi Malatestana 215/85R16 ja tykkään sekä syys- että talvikelillä, lumessa pitää todella hyvin ja renkaat kyljet vahvemmat kuin Insa Turboissa.

Rangerit varmaan ihan ok renkaat jos ajaa pääasiallisesti pitävällä alustalla, mutta sitten siellä tien ulkopuolella, ainakin mikäli tulossa Syncro Tölkkiin, niin saattaa harmittaa kuvion loppuminen tai jos oksa tai kivi viiltää renkaan kyljen auki.

Oberihan noita Insa Turboja kovasti kehuu, ovat ilmeisesti tyytyväisiä Syncrojensa kanssa, siellä niitä on ilmeisesti ollut ainakin parissa...
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja teme »

Ei välttämättä liian karkeeksi, mut ongelma muodostuu siitä että noi on jo liian isot. 740mm lienee semmonen halkaisija mikä vielä juuri ja juuri menee paikalleen. Insa turbo mountain 225/75-15 vois olla kanssa yks sopiva malli, (melkeenkuin Kumho KL71) mutta siitä ei ole ilmoitettu todellista halkaisijaa. Laskurin mukaan 718mm.

Ei ole tölkkiin tulossa nämä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

teme kirjoitti:Ei ole tölkkiin tulossa nämä.
Syncroon kuitenkin?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Minä jo että toiko pukki temelle syncron tölkin ;)
Tuota mountainia olin omaani ostamassa alunperin, sehän on kopioitu Yokohama Geolandar A/T-S kuvio. Varmasti riittävä rengas hyvin pitkälle satunnaiseen offailuunkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja teme »

Ei tölkki mutta Syncro kuitenkin. Loput varmasti arvaatte. Pitää nyt vähän kartoittaa ekana että ottaako omistukseen vai ei, vitonen huutaa veto päällä niin vietävästi. Kohta varmaan alkaa jo vaihde hyppimään pois päältä. Konekin on viisisylinterinen ja ilman turboa, sekin pitänee lingota roskiin ja laittaa nelimukinen m-tdi mörköturbolla pirttiin että pystyy taittamaan työmatkaa liukuovi edellä.
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Haitko sen himaan jo ? :evil:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Renkaiden lisäksi korotusta kanssa peliin... Hml:ssa näin aikanaan korotetun T4:sen ja hyvin se maavara siihenkin sopii 8-)
Jonkun pitää olla pioneeri, niin me muutkin ehkä uskallamme joskus sotkea näppimme sen korimallin Syncroihin ;)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

ehkä uskallamme joskus sotkea näppimme sen korimallin Syncroihin
mikä, mikä??? Nyt jännittää!!
Viimeksi muokannut TT|, 27.12.2012 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: b-->quote
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Insan saharat näytti liukkailta jäällä. Kumiseos vaikuttaa kovettuvan talvella, mutta noissa isonappulaisissa renkaissa on varmaan eri seokset.

Vurressa Hankook dynapro atm renkaat. Niitä näkyy olevan paljon jenkkipakujen alla. Hyvät kadulla ja yllättävän hyvät maastossakin. Kyljessä on vähän niinkuin kumia suojana niin näyttää ihan pro offirenkailta, kuvio taas vähän karkeamman kitkakumin näköinen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kohta pääsee testaamaan nappuloita jääkelillä, jos sade ei sulata kaikkea lunta vkonlopun aikana.
syncro 16
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 09.11.2012 09:59

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja syncro 16 »

Enpä tiedä noista nappulakumeista talvella.. omassa syncrossa nokian hakkapeliitta2 205/16. Menty on savipeltoa akseleita myöden (ja tultu poiskin), lumessa kanssa sellaisia teitä kun ei ole "oikeat" maasturit tulleet perässä. Kiinni jää jos tekee itse virheen tai jää vaan pohjasta kantamaan.. Todella hyvä pito myös ihan normi maantieajossakin. Meikäläisellä kun voipi normaali töihinlähtö jo olla offipätkä...vaikka ihan tietä pitkin.

Nyt on oma vw telakalla,ikävä tulee kun tollasella etuveto riisikupilla ajelee,harrastuksetkin kärsii :(
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

syncro 16 kirjoitti:Enpä tiedä noista nappulakumeista talvella.. omassa syncrossa nokian hakkapeliitta2 205/16. Menty on savipeltoa akseleita myöden (ja tultu poiskin), lumessa kanssa sellaisia teitä kun ei ole "oikeat" maasturit tulleet perässä. Kiinni jää jos tekee itse virheen tai jää vaan pohjasta kantamaan.. Todella hyvä pito myös ihan normi maantieajossakin. Meikäläisellä kun voipi normaali töihinlähtö jo olla offipätkä...vaikka ihan tietä pitkin.

Nyt on oma vw telakalla,ikävä tulee kun tollasella etuveto riisikupilla ajelee,harrastuksetkin kärsii :(
Itselläni kesärenkaat 205/16 Kumho KL71 ja talvirenkaat 205/16 hakkapelitta C ja yhdyn kuvaannollisesti edelliseen puhujaan, hakkapeliitoilla menee hyvin. Kuten sanoit, jos tekee virheen... :roll: näin kävi, mutta itse tuli ylös ilman vinssiä. Ei päässyt sitä vielä "koeponnistamaan".
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hakkapeliitoilla minäkin ajoin viime talven, kesäksi nypin nastat pois. Kummasti selvisin maastossa niilläkin, mutta mudassa meno hyytyi kun kuvio täyttyi ja maavara loppui.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 788
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Täytyi itsekin vaihtaa nuo 195/14" kitkat alle talveksi, kun noissa 205/80/16" Falkeneissa alkoi pakkasilla olemaan pitovaikeuksia eli varmaankin kumi kovosi ja ei oikein lamellejakaan ole. :|

No vähän tuli alemmaksi auto,mutta noille kitkoille voi heittää ketjut, jos näyttää että eteneminen hyytyy/pito loppuu :D , vielä on päässyt tuossa höttö-lumessa 8-)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Vastaa Viestiin