Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tuolla olisi Insa turbo Saharat, jos jollain maastorenkaille tarvetta
http://forums.offipalsta.com/showthread ... post916128
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alustasarjoista

Viesti Kirjoittaja TT| »

DehlerProfivaari kirjoitti:Onko kellään kokemuksia näistä?

Kuva


GW Fox-merkkiset
Eipä taida juuri olla suomessa noita kenelläkään, oliko sinulla tiedossa joku väylä mistä noita saisi? Hinnaltaan muistaakseni jopa enemmän mitä Tiegerbussin käyttämä koko alusta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

http://insyncro.wordpress.com/2011/10/1 ... shock-kit/

Eipä ole, tuolta taisin niitä tihruta. Oliko joku laittanut ilmajouset Tölkkiinsä, muistelen jostakin lukeneeni. Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten toimii.
Caravan messuilla oli yksi esittelijä, joka kovasti SV-vaimentimia kehui, saattaisi saada Syncroonkin ihan mittojen mukaan, Järvenpäässä tekevät.
http://www.sv-shocks.com/index.php?kieli=1
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ilmajousitus olisi Syncrossa hyvä etenemiskyvyn lisääjä, varsinkin talvella lumessa. Tietty joku älykäs ohjaus, jolla akselisto laitettaisiin toimimaan kuin jäykät akselit.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hmmm.... hitsaus jigi ilmestynyt talliin...... :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ajanvaraus.fi sivustoa pystyyn...
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Koskisella olis tarjouksessa insoja: http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -1780.html

Toi varmaan menis ihan ok vakiovanteella? Niiden kiillotettujen 205R16 tilalle. Halkaisija pienenee hieman, mutta mahtaako haitata.
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Menee vakiovanteelle siinä kuin muutkin vastaavan kokoiset ja oli tuossa aikaisemmin tekemässäni Insa Turbo 205/80R16 renkaiden listassa edullisin jos suhteutetaan renkaan korkeus hintaan.
Pintakin on varmasti maastossa parempi, kuin loppuun ajetun tai vanhan "maantierenkaan"
Kuva


Kuva

Olin vakavasti noita harkinnut itselleni, kunnes löysin Malatestan vastaavan samalla kuviolla kuin Insa Turbo Saharat. Niitä kun en saanutkaan, niin mopo karkasi kädestä ja alkoi lokasuojankaarien sekä takatukivarsien rälläköinti noiden 215/85R16 Kobra Trackien tieltä.
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jussimh »

T3Syncro kirjoitti:Olin vakavasti noita harkinnut itselleni, kunnes löysin Malatestan vastaavan samalla kuviolla kuin Insa Turbo Saharat. Niitä kun en saanutkaan, niin mopo karkasi kädestä ja alkoi lokasuojankaarien sekä takatukivarsien rälläköinti noiden 215/85R16 Kobra Trackien tieltä.
Minkälaisille vanteille nuo renkaat pitää vääntää? ET yms seikat kiinnostaisi. Ja missä vehkeissä on ollut käypäsiä 15" ja 16" vanteita alun pitäen ? MB?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Kuinkahan suuri ero rullaavuudessa on vaikka noissa Insoissa, esim. Ranger vrt. Dakar vrt. Sahara? Kun tuota pikitietä joutuu jonkin verrran kirnuamaan. Toi kun on samalla harrasteauto ja käyttis :D
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

jussimh kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Olin vakavasti noita harkinnut itselleni, kunnes löysin Malatestan vastaavan samalla kuviolla kuin Insa Turbo Saharat. Niitä kun en saanutkaan, niin mopo karkasi kädestä ja alkoi lokasuojankaarien sekä takatukivarsien rälläköinti noiden 215/85R16 Kobra Trackien tieltä.
Minkälaisille vanteille nuo renkaat pitää vääntää? ET yms seikat kiinnostaisi. Ja missä vehkeissä on ollut käypäsiä 15" ja 16" vanteita alun pitäen ? MB?
Noille kapeille nakeille hyvät on alkuperäiset 16" Syncron vanteet, eli ET34 leveys 5,5"
Leveämmille renkaille sitten löytyy MB:n C:ssä ja monessa muussa olleita ET31-37 vanteita 7" leveänä. Mefrolta löytyy myös 15" ja 16" peltivanteita. Aluina sitten ET24 alkaen nuo yleisimmät mitä käytetty.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

mikkovee kirjoitti:Kuinkahan suuri ero rullaavuudessa on vaikka noissa Insoissa, esim. Ranger vrt. Dakar vrt. Sahara? Kun tuota pikitietä joutuu jonkin verrran kirnuamaan. Toi kun on samalla harrasteauto ja käyttis :D
Ihan vaan veikkauksena ja Korjaushuolto A. Koskisen webshopin kertoman perusteella, niin voisin kuvitella tuon Rangerin olevan noista rullaavin ja parhaiten maantielle sopiva.

Korjaushuolto.com Webshop kirjoitti: Ranger
Pintakuvio soveltuu hyvin päivittäiseen ajoon ja satunnaiseen maastoajoon.
50% On Road / 50% Off Road.
Korjaushuolto.com Webshop kirjoitti: Dakar
Hyvä yleisrengas maastoon 80% ja maantielle 20%.
Korjaushuolto.com Webshop kirjoitti: Sahara
Hyvä rengas maastoon ja vähäiseen maantieajoon.
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

mikkovee kirjoitti:Koskisella olis tarjouksessa insoja: http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -1780.html

Toi varmaan menis ihan ok vakiovanteella? Niiden kiillotettujen 205R16 tilalle. Halkaisija pienenee hieman, mutta mahtaako haitata.
Nää on nyt alla. Jonkin verran joutui tukivarren saumaa trimmaamaan että jollotus loppui. Edestä raapii johonkin kun kurvaa pihaan. Varmaan se muovilärpäke siinä kaaren takana.
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

mikkovee kirjoitti:
mikkovee kirjoitti:Koskisella olis tarjouksessa insoja: http://korjaushuolto.com/kauppa/renkait ... -1780.html

Toi varmaan menis ihan ok vakiovanteella? Niiden kiillotettujen 205R16 tilalle. Halkaisija pienenee hieman, mutta mahtaako haitata.
Nää on nyt alla. Jonkin verran joutui tukivarren saumaa trimmaamaan että jollotus loppui. Edestä raapii johonkin kun kurvaa pihaan. Varmaan se muovilärpäke siinä kaaren takana.
Korotuspalikoilla saa raapimista vähennettyä. Laitoin aiheesta YV:n
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Näitä on kohta saatavana täällä: (Tölkkifoorumi.fi Syncron korotussarja)



Jousen yläpuolinen:
Kuva

Yläpallonivel:
Kuva

Etuiskarin jatko on tämän kaltainen, mutta pituus sama kuin korotuspalan:
Kuva

Taakse tulee kiekko jousen yläpuolelle ja jatkopala iskarin alapään ja tukivarren väliin.
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Onko hintaa julkistettu?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toivottavasti tuossa yläpallon spacerissa on tapahtunut tuotekehitystä, niin että se ei tyhjää täynnä..
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuo on tuotekehittelyn viimeisin versio, eli ei ole ontto.
En tosin tiedä yhtään rikkki mennyttä protoversiotakaan.
oberschlachter
Yritys
Viestit: 22
Liittynyt: 12.09.2012 22:49

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja oberschlachter »

Kuvan perusteella tuo yläpallon spaceri ei tukeudu ollenkaan ylätukivarteen? Turvallista matkaa...



OberSchlachter Oy - TÖLKKI.FI
Paruzzi Finland - PARUZZI.FI
- - - Suomen paras VW-varaosakauppa - - -
Viimeksi muokannut oberschlachter, 03.01.2013 23:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 257
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja vildur »

oberschlachter kirjoitti:Kuvan perusteella tuo yläpallon spaceri ei tukeudu ollenkaan ylätukivarteen? Turvallista matkaa...
Näyttäis olevan yhtälailla kiinni kuin alkuperäinen? joten miksei toimisi?
Vastaa Viestiin