Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
SInuna harkitsisin vakavasti Bfg M/T Km2 renkaita, on hiljaisemmat kun vanhat allterrainit ja hyvät ajaa.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ehkä ajellaan vain noilla mutikoilla, tuntuu olevan erinomainen all terraini. Tai siis onhan mulla nuo pari muuta settiä, joita voi kokeilla kans.dmn kirjoitti:Itse taidan seuraavaan projektiin laittaa suosiolla bfg allterrainit. Omien kokemusten mukavaan loistava yleisrengas jolla pärjää talvellakin.TT| kirjoitti:Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Insa Turbo maastorenkaiden korkeustietoja
- Liitteet
-
- Insa Turbo hinta per tuuma.JPG (26.33 KiB) Katsottu 10296 kertaa
-
- Insa Turbo mittoja.JPG (75.2 KiB) Katsottu 10297 kertaa
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Hyvä lista
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisinEicca_ kirjoitti:Hyvä lista
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tänään on kuulunut eräältä kuskilta sen suuntaista kommenttia että rengasmerkki olisi vaihtumassaT3Syncro kirjoitti:Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisinEicca_ kirjoitti:Hyvä lista
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä. Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.
Mutta noi Krissen Goodyear KM2 vaikuttaa hyviltä renkailta. Harkitsen niitä vakavasti maastokumeiksi koossa 33x12.5R15. Saa nähdä mitä ensi talvena keksii, mutta vähän isompaa ja leveämpää pitäisi laittaa alle että uskaltaisi isojen poikien kanssa temmeltämään. Vähän rajummat renkaat, lisää korotusta, kunnon panssarointi pohjaan ja lisää tehoa niin uskaltaisi mennä isorenkaisten kanssa samoihin ryhmiin. Nyt heikoin lenkki on toimimaton visko. Joutuu sudittamaan takapyöriä että saa etupyörät vetämään. Jos ajopinta on kallellaan ja takarenkaita sudittaa niin takapää liikkuu kaltevuuden suuntaan, mikä on yleensä huono asia.
Mutta vois tän sijaan ehkä tehdä jotain muutakin, ois aika kova koirakuume.
Mutta noi Krissen Goodyear KM2 vaikuttaa hyviltä renkailta. Harkitsen niitä vakavasti maastokumeiksi koossa 33x12.5R15. Saa nähdä mitä ensi talvena keksii, mutta vähän isompaa ja leveämpää pitäisi laittaa alle että uskaltaisi isojen poikien kanssa temmeltämään. Vähän rajummat renkaat, lisää korotusta, kunnon panssarointi pohjaan ja lisää tehoa niin uskaltaisi mennä isorenkaisten kanssa samoihin ryhmiin. Nyt heikoin lenkki on toimimaton visko. Joutuu sudittamaan takapyöriä että saa etupyörät vetämään. Jos ajopinta on kallellaan ja takarenkaita sudittaa niin takapää liikkuu kaltevuuden suuntaan, mikä on yleensä huono asia.
Mutta vois tän sijaan ehkä tehdä jotain muutakin, ois aika kova koirakuume.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa:
Goodyear Wrangler Duratrac
Goodyear Wrangler Duratrac
< 15kWh/100km
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Insoja pitää ilm ostaa pari varalle ja kierrättää niitä alla että kuluvat samaan tahtiin muiden kanssa?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
FB:ssä joku 16" omistaja noita kehui. Ainakin Hansussa nyt olevat GoodYear Wrangler MTR mutiaiset on hyvät, melkein jopa hiljaisemmat kuin Tuiren BFG:t. Tosin autot ei ole aivan vertailukelpoiset äänieristyksen suhteen.hege kirjoitti:Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Siis kestää noi insat samalla tavalla kun muutkin mutta ei mikää rengas kestä jos auton paino tippuu kylki edellä suoraan veitsen terävään kivee mikä osuu melkein vanteen reunaan, siinä kohtaa kun ei muissakaan ole suojaa. Jatilassa puhkeemisen olis välttänyt reuna suojatulla mutta tota Askolan hajoomista ei.hege kirjoitti:Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä.
Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.
Fedimat on vahva ehdokas seuraaviksi renkaiksi. Specialeissta on pienet kylki suoja mokkulat, melko sama vaikka olis ilman..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Vannetukku.fi Malatesta Kobra Trac NT 205/80-16 Q 89.95EUR
Mahtaakohan Malatesta Kobrien kanssa olla sama juttu korkeuden suhteen, kuin Insa Turbon Saharoissa?
E1: Vannetukku ilmoitti korkeudeksi noin 73-74 cm = 28,74" - 29,13".
E2: http://tyresdirectuk.co.uk verkkokaupan kautta 5 kpl maksasi 391.50 € (309.75 £) + rahti. Laitoin kyselyä, mitä maksaa Suomeen toimitettuna
Mahtaakohan Malatesta Kobrien kanssa olla sama juttu korkeuden suhteen, kuin Insa Turbon Saharoissa?
E1: Vannetukku ilmoitti korkeudeksi noin 73-74 cm = 28,74" - 29,13".
E2: http://tyresdirectuk.co.uk verkkokaupan kautta 5 kpl maksasi 391.50 € (309.75 £) + rahti. Laitoin kyselyä, mitä maksaa Suomeen toimitettuna
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?
< 15kWh/100km
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kuulostaa paljon ahtaalta! Mulla on nuo 245/75-16 BFG:t 7" leveillä ET33 vanteilla tuossa 14" doppelissa ja en usko että menisi yhtään isommalla ET:llä alle. Hansussa samat pyörät ET35 vanteilla. 16" takatukivarressa tietysti reilusti tilaa että sinne voi mennäkin, mutta etupää osuu todennäköisesti kiinni useampaankin paikkaan.dmn kirjoitti:Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Jeps, kävin juuri tunnustelemassa ja aika ahtaalta vaikutti tuo tukivarren väli ihan jo ET25?? vanteella ja 9.5" renkaalla. No mulle oli tarjottu ET37 15" vannetta myöskin, mutta enpä taida vaivata itseäni ja laittaa niitä kun taitaa mennä niin hilkulle se mahtuminen.
Hiukan toi kuhmolainen 31x10.5 on isompi kuin 730mm:ksi kulahtanut 30" rengas, vaikka tuokaan ei siis mikään ylikokoinen tosiaan ole..
Hiukan toi kuhmolainen 31x10.5 on isompi kuin 730mm:ksi kulahtanut 30" rengas, vaikka tuokaan ei siis mikään ylikokoinen tosiaan ole..
< 15kWh/100km
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Enemmän varmaan tulee ongelmia edessä siitä että käännettäessä vaatii etu- ja takapuolelta enemmän tilaa. Liukuovellisessa tulee myös tarve jatkaa saranoita.teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Veikkaan levittää tuolla vanteella sen verran että rahnuttaa ylätukivarteen, varsinkin jos on renkaassa mojovat kylkikuviot.teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
< 15kWh/100km