Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja at man »

Lähinnä ajatelin että jos vaihdan kaikki jouset niin säästöä ei hirveästi tule korosarja+ uudet jouset ja iskarit tai trailmasterin sarja suoraan. trailmaster voisi olla vähän parempi mutta sitä on myös hinta :roll:

Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön :lol:
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja vville »

at man kirjoitti: Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön :lol:
KYLLÄ! Mutta vielä järjettömämpää on pitää tölkkiä käyttiksenä. :lol:
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

vville kirjoitti:
at man kirjoitti: Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön :lol:
KYLLÄ! Mutta vielä järjettömämpää on pitää tölkkiä käyttiksenä. :lol:
Mitäs järjetöntä siinä on? :roll:
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

at man kirjoitti:Lähinnä ajatelin että jos vaihdan kaikki jouset niin säästöä ei hirveästi tule korosarja+ uudet jouset ja iskarit tai trailmasterin sarja suoraan. trailmaster voisi olla vähän parempi mutta sitä on myös hinta :roll:

Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön :lol:

Korotussarja on aina vaan kompromissi vakion ja oikean alustasarjan välille. Omasta autosta lentään korotussetti heti tallin nurkkaan kunhan saan päätettyä minkälaisella iskari/jousi combolla aion edetä. Toivottavasti ens kesänä olis jo jotain konkreettista tapahtunut omaan autoon. 8-)
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Junka »

Viime talven ajoin tuolla trailmaster setillä. Jouset on kyllä aivan liian jäykät. Painavassa syncrossa vois pelittää paremmin. 3bar rengaspaineilla hiekkatiellä oli aika epämiellyttävä ajaa. Jospa ne jouset ajan kanssa pehmenee :)
Itellä siis ikkunapaku syncro.
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

Junka kirjoitti:Viime talven ajoin tuolla trailmaster setillä. Jouset on kyllä aivan liian jäykät. Painavassa syncrossa vois pelittää paremmin. 3bar rengaspaineilla hiekkatiellä oli aika epämiellyttävä ajaa. Jospa ne jouset ajan kanssa pehmenee :)
Itellä siis ikkunapaku syncro.
Jaahas onko alla TM:n HD vai comfort setti?
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Junka »

Comfortti se oli. Jouset oli kyllä silti jämäkkää tavaraa
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Joku voiis luulla että niin pitää olla, siis jäykät jouset tuossa Trailmasterissa, kun jousen vapaa pituus on lyhyempi kuin vakiolla ja silti korottaa muutampia senttejä?
Näin siis jostain nettiarvostelusta luettuna kun vakavassa harkinnassa ko sarja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuostahan oli jollain bus-kaupalla myynnissä heidän omilla jousillaan sama sarja, kaivelen linkin hetken päästä, jos ei joku muu ennätä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja at man »

Kun en tota saksaa ymmärrä niin voisko joku selventää onko nuo jouset pidemmät kun vakiot? :oops:
Taitaa jäädä korottelut ensi kevääseen tätä menoa :(
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

at man kirjoitti:Kun en tota saksaa ymmärrä niin voisko joku selventää onko nuo jouset pidemmät kun vakiot? :oops:
Taitaa jäädä korottelut ensi kevääseen tätä menoa :(
Tuolla setillä nousee noin 5cm. Todellinen korotus riippuu auton painosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja tixu »

Vuola Trucks and Trailers Kaarinassa Turun kupeessa venyttää ja tekee mitä vaan jousille. 50€ tais olla venytys per jousi . Ja saa just sen verran korotusta kuin haluaa. Jos vie irto jouset, pitää olla tiedossa jousen mitta, paino päällä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

tixu kirjoitti:Vuola Trucks and Trailers Kaarinassa Turun kupeessa venyttää ja tekee mitä vaan jousille. 50€ tais olla venytys per jousi . Ja saa just sen verran korotusta kuin haluaa. Jos vie irto jouset, pitää olla tiedossa jousen mitta, paino päällä.
Vielä kun löytys ne venytetyt etuiskarit ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jotenkin alkaa se etuiskarin alapään jatko siltikin tuntua varmemmalta
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja tixu »

Joo mulla oli 16"ssa ,alasilmukka irti iskarista sopiva putki päälle jousilautasta vasten ja sopiva klunssi hitsattu putkenpäähän ja alasilmukka hitsattu siihen ja pari heppiä lautasen alle putken päähän ja hyvin kesti. Mutta tolla ei tuu joustoa lisää .
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Oisko tixu tuosta toteutuksesta kuvaa?
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja tixu »

Tuolla on kuvia : http://vanagonsyncroproject-herman.blogspot.fi/ Klikkaat alusta Vanagon album niin sieltä löytyy kaikkea muutakin mitä syncroon voi tehdä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
erno
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 19.03.2013 00:18

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja erno »

Tuolta tilasin setin. Toimitus sujui reilussa viikossa. Toimituskuluineen 857€. Hinta on melko suolanen, mutta olisi pitänyt muutenkin laittaa iskari-jousi osastoa uusiksi.
Asennus alle tapahtunee lähiaikoina. Kerron sitten kokemuksia. Aikaa vie tällä hetkellä etelän lähes kohtuulliset kelkkakelit.

http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... sangebot_1
jusu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jusu »

NO eihän tuo loppuviimein paha ole kun jousetkin on mukana.
Jos ostaa perus korotus sarjan uusilla iskareilla, niin tulee sillekin jo hintaa luokkaa 600-650e yhteensä ja jos ottaa vielä uudet jouset eteen ja taakse niin taitaa mennä jo sitten reilusti yli tuon setin hinnan.
Vastaa Viestiin