Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

SInuna harkitsisin vakavasti Bfg M/T Km2 renkaita, on hiljaisemmat kun vanhat allterrainit ja hyvät ajaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:
TT| kirjoitti:Talvirenkaita olen mietiskellyt hiljaa päissäni. Olisikohan joku tuommonen enemmän talvirenkaan näköinen all terraini toimiva? Esim GoodYear Wrangler AT? Nastoja en mielelläni laittaisi.
Itse taidan seuraavaan projektiin laittaa suosiolla bfg allterrainit. Omien kokemusten mukavaan loistava yleisrengas jolla pärjää talvellakin.
Ehkä ajellaan vain noilla mutikoilla, tuntuu olevan erinomainen all terraini. Tai siis onhan mulla nuo pari muuta settiä, joita voi kokeilla kans.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Insa Turbo maastorenkaiden korkeustietoja
Liitteet
Insa Turbo hinta per tuuma.JPG
Insa Turbo hinta per tuuma.JPG (26.33 KiB) Katsottu 10128 kertaa
Insa Turbo mittoja.JPG
Insa Turbo mittoja.JPG (75.2 KiB) Katsottu 10129 kertaa
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hyvä lista :)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Mä ajelin tuollaisilla Lantikalla gummeilla kesät talvet, ei paljoa täristänyt asfaltillakaan. En tiedä miten Syncrossa...

Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:Hyvä lista :)
Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisin ;)
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Hyvä lista :)
Aikani kuluksi laskeskelin, mikä 16" rengas on korkeuden suhteen edullisin ;)
Muiden kokojen Insa hintoja löytyy tuon firman sivuilta esim KVG:n avulla. En viitsinyt kaikkia laittaa näkyviin, kun ei ole tarkoitus edistää kyseiseisen liikkeen tai rengasmerkin myyntiä.
Sen verran joskus kysyin sieltä, että verkkokaupan kautta ostettut renkaat toimitetaan pihaan 20 €:lla.
Tänään on kuulunut eräältä kuskilta sen suuntaista kommenttia että rengasmerkki olisi vaihtumassa ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä. Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.

Mutta noi Krissen Goodyear KM2 vaikuttaa hyviltä renkailta. Harkitsen niitä vakavasti maastokumeiksi koossa 33x12.5R15. Saa nähdä mitä ensi talvena keksii, mutta vähän isompaa ja leveämpää pitäisi laittaa alle että uskaltaisi isojen poikien kanssa temmeltämään. Vähän rajummat renkaat, lisää korotusta, kunnon panssarointi pohjaan ja lisää tehoa niin uskaltaisi mennä isorenkaisten kanssa samoihin ryhmiin. Nyt heikoin lenkki on toimimaton visko. Joutuu sudittamaan takapyöriä että saa etupyörät vetämään. Jos ajopinta on kallellaan ja takarenkaita sudittaa niin takapää liikkuu kaltevuuden suuntaan, mikä on yleensä huono asia.

Mutta vois tän sijaan ehkä tehdä jotain muutakin, ois aika kova koirakuume. ;)
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa:

Kuva

Goodyear Wrangler Duratrac
< 15kWh/100km
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hege »

dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Insoja pitää ilm ostaa pari varalle ja kierrättää niitä alla että kuluvat samaan tahtiin muiden kanssa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

hege kirjoitti:
dmn kirjoitti:Aika jännä rengasvalinta voisi olla tämäkin, jotain all terrainin ja mutarenkaan välistä.. Voisi jopa toimia talvellakin siedettävästi, kun on lamelleja nappuloissa: Goodyear Wrangler Duratrac
Renkaat on valintojen maailma. Goodyearit on saaneet hyviä arvosteluita, enkä usko että noiden hankkija pettyy.
FB:ssä joku 16" omistaja noita kehui. Ainakin Hansussa nyt olevat GoodYear Wrangler MTR mutiaiset on hyvät, melkein jopa hiljaisemmat kuin Tuiren BFG:t. Tosin autot ei ole aivan vertailukelpoiset äänieristyksen suhteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hege kirjoitti:Ikävä kyllä noi insa turbo saharat vaikuttaa olevan rungoiltaan tosi heikkoja, tai sitten Eicca maksaa oppirahoja liian rajun ajon suhteen. Kyllähän se erikoiselta vaikuttaa jos TT:n mukaan mä ajoin noilla katurenkailla samalla tavalla kuin Eicca maastorenkailla ja mun renkaissa ei ole mitään jälkiä.
Siis kestää noi insat samalla tavalla kun muutkin mutta ei mikää rengas kestä jos auton paino tippuu kylki edellä suoraan veitsen terävään kivee mikä osuu melkein vanteen reunaan, siinä kohtaa kun ei muissakaan ole suojaa. Jatilassa puhkeemisen olis välttänyt reuna suojatulla mutta tota Askolan hajoomista ei.
Kuulemma Fedima Extreme joka on samalla kuviolla olisi kylkinappuloilla. Insan special trackeissä on kyljissä nappulat ja ne on kuulemma ihan OK. Mutta tiedä sitten mistään mitään.

Fedimat on vahva ehdokas seuraaviksi renkaiksi. Specialeissta on pienet kylki suoja mokkulat, melko sama vaikka olis ilman..
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vannetukku.fi Malatesta Kobra Trac NT 205/80-16 Q 89.95EUR
Kuva

Mahtaakohan Malatesta Kobrien kanssa olla sama juttu korkeuden suhteen, kuin Insa Turbon Saharoissa?

E1: Vannetukku ilmoitti korkeudeksi noin 73-74 cm = 28,74" - 29,13".

E2: http://tyresdirectuk.co.uk verkkokaupan kautta 5 kpl maksasi 391.50 € (309.75 £) + rahti. Laitoin kyselyä, mitä maksaa Suomeen toimitettuna
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Pikainen kyssäri, meneeks 245/75R16 6.5" ET42 vanteella paikoilleen. Kuulostaa ET vähän ahtaalta?
Kuulostaa paljon ahtaalta! Mulla on nuo 245/75-16 BFG:t 7" leveillä ET33 vanteilla tuossa 14" doppelissa ja en usko että menisi yhtään isommalla ET:llä alle. Hansussa samat pyörät ET35 vanteilla. 16" takatukivarressa tietysti reilusti tilaa että sinne voi mennäkin, mutta etupää osuu todennäköisesti kiinni useampaankin paikkaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jeps, kävin juuri tunnustelemassa ja aika ahtaalta vaikutti tuo tukivarren väli ihan jo ET25?? vanteella ja 9.5" renkaalla. No mulle oli tarjottu ET37 15" vannetta myöskin, mutta enpä taida vaivata itseäni ja laittaa niitä kun taitaa mennä niin hilkulle se mahtuminen.

Kuva

Hiukan toi kuhmolainen 31x10.5 on isompi kuin 730mm:ksi kulahtanut 30" rengas, vaikka tuokaan ei siis mikään ylikokoinen tosiaan ole..
< 15kWh/100km
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja teme »

Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Enemmän varmaan tulee ongelmia edessä siitä että käännettäessä vaatii etu- ja takapuolelta enemmän tilaa. Liukuovellisessa tulee myös tarve jatkaa saranoita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja dmn »

teme kirjoitti:Mites, onks mahoton idea sovittaa tommone 31x10,5 rengas 9" leveelle vanteelle jossa ET 15? Tuleeks ongelmallisen ulos?
Veikkaan levittää tuolla vanteella sen verran että rahnuttaa ylätukivarteen, varsinkin jos on renkaassa mojovat kylkikuviot.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin