Syncron korotus ja rengas keskustelu.
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kyllä tässä on saanut jo niin turhanpäiväisen pilkun nussimisen takia rampata millon kulmien säädössä ja millon konttorilla että vien vaikka väkisin loppuun.
Seuraavaksi tällä ja jos ei ala kelvata niin käyn polttamassa koko paskan.
Seuraavaksi tällä ja jos ei ala kelvata niin käyn polttamassa koko paskan.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Oikea asenne, laita niille jauhot kurkkuun!
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tais se nyt mennä kun ei oo kukaan enää perään soitellu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Varmaan jo monet kerrat tässä(kin) ketjussa käsitelty, mutta sen verran pitkä ketju etten jaksa kokonaan selata läpi. Eli: mikä on suurin 15" rengaskoko joka mahtuu 14" syncroon ilman alusta/korimuutoksia? Ja ilman pelkoa että johonkin (ei maahan mutta koriin, tukivarteen tms) tarraa kiinni jossain erityistilanteessa. Vanteeksi ilmeisesti joku ET25 6,5-7" -levyinen mersun vanne.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta. 235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman.
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.
Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.
Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Varmaan pienemmätkin riittäis, tyyliin 215/75R15 tai niillä main.AT5nok kirjoitti:31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta.
M1G tuo minun Syöksysämpylä on. Liukuoven pitäisi kyllä niin ikään olla käytettävissä. Onko tuo ET25 ok vielä 215 leveillä renkailla, vai pitäisikö ylipäätään olla suurempi? Aloitsviestien avulla ymmärsin suurin piirtein mitä tuo ET meinaa, mutta hahmotuskyky ei riitä kertomaan että miten ET:tä pitäisi muuttaaa kun rengasta/vannetta leventää. Tai mistä suunnasta se tila ekana loppuu.235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman. Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.
[...]
Taisin mie itse asiassa joskus lukeakin mutta aika 16" renkaisiin painottuvaa oli monen kysymykset ja keskustelu.Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mulla on kesäkumeina 215/75 R 15. Käy minulta rengas vanteineen lainaan ja sovittele itseksesi.
jani
jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Suurin ilman muutoksia varmasti menevä rengas on 225/75-15, ET ei niin kranttu noin pienelle ET37-ET25 käy. Eli tuo suunnittelemasi 215/75-15 menee hyvin. Eikä ole ongelmia liukuoven kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
30x9.5 BFG MT ja ET25 mersun vanne - matkaa liukuoveen muutama milli.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kiitoksia. Miulla on hyvin pintaa sekä kesä- että talvinakeissa, niin ei ole sikäli kiirettä rengaskaupoille. Mutta tokihan sitä vähän isompaa rengasta tekisi mieli Niin vois alkaa seurailemaan jos käytettynä tulisi jotain sopivaa vastaan. Ja Jani, mie luulen että en sovittelemalla paljoa viisastu
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
vanteet 15x8 et25 renkaat 235/75. Ei mahtunut liukuovi enää aukeamaan ilman muokkaamista. Isompi et-luku niin ois mahtunu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
15x7 ET25 ja 30x9.5 = väliin mahtuu n. 2mm. Eli vanteen leveys vaikuttaa myös, tuuman kapeammalla isompi rengas OK
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mikäs se ois suurin kumi joka mahtuu 14" syncroon Eiccan +50mm korotussarjalla ILMAN kaarien silpomista? Meneekö 30x9.5r15?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mistä voin katsoa tai mitata onko kaverini t3 syncro korotettu vai vakio korkuinen?
-01 syncro matkailumalli
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tuli ostettua Mersun pentat Syöksysämpylään kesävanteiksi. Aika rupiset nuo on, pitää koittaa jos vähän saisi ehostettua. Mutta aattelin varmistaa ennen kuin alan puunaamaan että mahtuuhan nuo alle. 7x15" ja ET35. Renkaiksi arvelin 215/75-kokoa, en tiedä vielä tarkemmin mutta ei nyt mitään mutapyöriä ainakaan. Niin että millä todennäköisyydellä ottaa sisäpuolelta kiinni johonkin?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
95% varmuudella sopii ilman ongelmia.Ilmari kirjoitti:Tuli ostettua Mersun pentat Syöksysämpylään kesävanteiksi. Aika rupiset nuo on, pitää koittaa jos vähän saisi ehostettua. Mutta aattelin varmistaa ennen kuin alan puunaamaan että mahtuuhan nuo alle. 7x15" ja ET35. Renkaiksi arvelin 215/75-kokoa, en tiedä vielä tarkemmin mutta ei nyt mitään mutapyöriä ainakaan. Niin että millä todennäköisyydellä ottaa sisäpuolelta kiinni johonkin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Pyörän navasta ovenkahvaan on aika hyvä vertailumitta. Katso jousista onko vakio oloiset, ja onko siellä korotuslätkiä. Iskarit myös syytä tarkistaa.Larmatin kirjoitti:Mistä voin katsoa tai mitata onko kaverini t3 syncro korotettu vai vakio korkuinen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Suunnittelen omaan syncrooni 215/70/r16 T/A KO2 BF Goodrich all terrainia alle.
Tölkki on vakiokorkeudessa oleva syncro.
Ei varmaan pitäisi olla esteitä lakipykälien kanssa? Pystyisikö renkaat olemaan 225/65/R16 myös? tai millaisia muilla on alla vastaavina renkaina?
Tölkki on vakiokorkeudessa oleva syncro.
Ei varmaan pitäisi olla esteitä lakipykälien kanssa? Pystyisikö renkaat olemaan 225/65/R16 myös? tai millaisia muilla on alla vastaavina renkaina?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Hanttapuli mulle joskus laittoi sen vw:n allekirjoittaman lapun missä kerrotaan että syncroja saanut 14" ja 16" rattailla, pitäs kelvata katsurille. Ite oon käyttäny katsastuksella jo pari vuotta 14" synkroa missä on 16" alla, eivät ole edes maininneet asiasta mitään. Mulla on kesänakkeina 195/70/16, ensi kesäksi tulee leveämmät, varmaan myös 215 leveät. Jostain luin ja tästä muuallakin mutuiltu, että ei aivan mahottoman leveitä edes kannata laittaa, ennemmin korkeat kuin liian leveät.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
205/80R16, 215/75R16, 235/70R16 ja sitten 235/75R15 on ihan passelit koot, tosin lumiketjut ei mahdu jälemmäisellä takarenkaan päälle. Ja nämä koot menevät siis vakio 14''
Näissä syncron rengas keskusteluissa kylä merkkaa aika paljon se onko vakioltaan 14'' vai 16'', tuossa 16'' on erilainen takatukivarsi jonka ansiosta mahtuu suurempi ratas alle..
Ja tämän ketjun ensimmäisen sivun toisessa komentissa AT5nok on aika hyvin kirjoittanut tuon lakipuolen;
Näissä syncron rengas keskusteluissa kylä merkkaa aika paljon se onko vakioltaan 14'' vai 16'', tuossa 16'' on erilainen takatukivarsi jonka ansiosta mahtuu suurempi ratas alle..
Ja tämän ketjun ensimmäisen sivun toisessa komentissa AT5nok on aika hyvin kirjoittanut tuon lakipuolen;
STRO-normin mukaisia rengaskokoja syncroihin
205R14 (205/82R14) on yleensä 14" syncrojen suurin otteessa oleva rengas, josta saa kasvattaa M1/N1 51mm korkeutta, M1G/N1G 75mm korkeutta, 30 mm leveyttä ja vannekokoa 1" ilman muutoskatsastusta.
205R16 (205/82R16) on yleensä 16" syncrojen suurin otteessa oleva rengas, josta saa kasvattaa M1/N1 51mm korkeutta, M1G/N1G 75mm korkeutta, 30 mm leveyttä ja vannekokoa 1" ilman muutoskatsastusta.