Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja hezuz » 10.10.2017 22:52

Syncroon mutta tuo syncro-osio on ollut mun silmälle näkymätön tähän hetkeen saakka. :D
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 10.10.2017 23:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Siirretty
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 151
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja hezuz » 11.10.2017 10:02

Onko kokemusta Michelin Latitude Cross -renkaista kellään?
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 151
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Una » 11.10.2017 10:10

Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 11.10.2017 13:29

Una kirjoitti:Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.


225/75R15 korkeus on "vain" 28,29", kun suurin 14" M1 syncroon sallittu on reilun 29" ja 14" M1G syncroon reilun 30".
Kaikki eivät tietysti hae maksimikorkeutta ja siitä saatavaa hyötyä maastossa maavaran tai maantiellä välitysten parantamiseen.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7180
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Una » 11.10.2017 13:44

Vastasinkin tuohon latitude crosseja koskevaan kysymykseen :?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja ossiwho » 11.02.2018 23:26

Jokunen vuosi sitten olikin ketjussa juttua noista Foxin iskaripaketeista. Onko joku sellaista jo ehtinyt asennella omaansa? Vähän kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten on toiminut? Tölkki toimittaa käyttiksen virkaa ja välillä käydään maaston puolella.
Mietinnässä olisi että onko mitään järkeä lähteä sijoittamaan tuohon jäykkyys säädettävään sarjaan jossa myös 1" enemmän down travelingia.
http://campervanculture.com/shop/fox-shock-kit-4wd-syncro/
Avatar
ossiwho
Vasta alkaja
 
Viestit: 19
Liittynyt: 25.05.2016 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Caramelli » 07.04.2018 22:41

Miten on porukalla kestänyt murrokset korottamisen jälkeen / jos korottaa sen 50-60mm niin onko ns. huoltovapaista suojakumeista/murroksista haaveileminen turhaa?
Tällä huolto vapaudella nyt lähinnä sitä tarkoitan ettei öljyn vaihdon yhteydessä ole pakollista tiputtaa kaikkia tikkuja irti ja huoltaa murroksia eli n.10tkm välein..
¯\_(ツ)_/¯
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 59
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 08.04.2018 06:12

Suojakumeja ja niveliä on mennyt useita vuosien aikana Tölkkifoorumi Special Edition korotussarjalla.
viewtopic.php?f=11&t=1091

Nyt on ollut takanivelinä käytettyjä Löbroja, joita on kertynyt purkuun menneistä varaosa-autoista. Ne on kestänyt ajaa maastossakin.
Edessä on muistaakseni GKN nivelet, tosin suojakumeja on saanut vaihtaa sinnekkin aina välillä.

Vaihtoehtoisia suojakumeja on lueteltuna:
viewtopic.php?f=3&t=4099
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7180
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 24.05.2018 18:59

Jatketaan täällä tuota muutoskatsastus keskustelua, kävin tarjoamassa konttorille noita lappuja mutta täytyy kuulemma saada alustanvalmistajan antamat ohjearvot. Kertokaahan että mitä piti tehdä jos joku on trailmasterin alustan muutoskatsastanut autoonsa. Onko tossa konttorilla äijät vaan vitun kujalla?
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 117
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 24.05.2018 19:34

On ne niin kujalla, vaihda konttoria, äläkä katso taaksesi.

Muoks: tuossa on asia aika hyvin summattu:
https://www.race.fi/fi/news/entry/292/trafi-rakennemuutosmaaraus
Mitä nyt tuota pikaisesti tutkailin, niin siellä lukee ajoneuvon valmistaja, alustan valmistaja TAI tutkimuslaitos voi antaa lausunnon pyöränkulmista.
Lausunto pitää, Taisto taitaa nyt vaan haluta kyykyttää sinua.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 485
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.05.2018 20:02

Jos korjaamolla kunnon laitteilla tarkistetaan kulmat ja siitä saa mustaa valkoisella, niin en kyllä ymmärrä miten voidaan mitään muuta enää vaatia. Toiselle konttorille vaan!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti. (myytävänä! Ks. Paula Paloauto -ketju)
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.05.2018 23:28

Kulmat valmistajan ohjearvoihin, siitä printti ja leimalle.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7180
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.05.2018 23:32

Asensin Simoon 2012 Tölkkifoorumi special edition korotussarjan. Muutama vuosi sitten jääradalla katkesi toinen etuiskari, siisrsin jatkon varastosta löytyneeseen iskariin.
Tiistaina asentaessani uusia jousia ja iskareita etupäähän, selvisi että se katkenneen iskarin jatkopala oli hieman vääntynyt.
Takuuna sain uuden jatkon.

2WD Tölkin HD jouset ja syncron iskarit korotussarjan kanssa, nyt etupää on suurinpiirtein samalla korkeudella takapään kanssa, siellä vanhat jouset ja iskarit.
Kuva
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7180
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 25.05.2018 08:31

Vielä tähän aiheeseen: Luin Audifoorumilta kokemuksia alustaleimauksista. Sillä perusteella listasin nämä. Pitäisi riittää missä vaan, mutta vähemmälläkin pääsee varmasti.
- Myyjän, valmistajan tai TUVin lappu, kuitti tms, että alusta on tarkoitettu autoosi ja jossa korotus mielellään mainittu.
- pyöränsuuntauslaput VW ohjearvoissa seuraavilla lisämaininnoilla, pyydä säätäjältä:
* mitta kaaresta napaan
* alustan merkki ja malli kirjoitettuna
* säätäjän nimikirjoitus, nimenselvennys ja päiväys
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 485
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 25.05.2018 10:11

Vastaavaa säätölappua tarjottu missä kaikki arvot olivat vihreällä ja on leimat ja nimmarit, muokkasin vaan henk.koht tiedot piiloon. Puuttuuko lapusta jotakin?
Ei kelvannut tuv lapun ja ton kanssa...

Kuva
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 117
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Edellinen

Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: DJSigma, keikaloine ja 4 vierailijaa