Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja MikaH » 23.11.2017 18:59

Ongelmana siis tölkin takapään äänet. Kaikki sinällään toimii, mutta en ole saanut paikannettua kuopissa ajettaessa tai epätasaisella pinnalla syntyvää rutinaa ja kolahtelua. Olen ihmetellyt pakoputken kiinnitystä. Se on umpijäykkä alusta loppuun ilman kumikiinnikkeitä??? Voiko tällainen systeemi ollakaan äänetön? Entäpä jouset? Renkaanvaihdon yhteydessä totesin, että ne eivät ole poikki, mutta pitäisikö niiden alapäitä jotenkin rasvata? Ajo on muuten mukiin menevää maastossa äänettömän etupään puolesta.

Vai onko tämä ominaisuus?
MikaH
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja MikaH » 23.11.2017 19:02

Piti vielä mainita, että kyseessä on wbx 2.1.
MikaH
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja Portu » 24.11.2017 14:22

Voisko olla jokin vetonivel? Siltä kuvailun perusteella arvaisin. Toki moni asia vanhassa vehkeessä moista voi pitää..
Avatar
Portu
AktiVWisti
 
Viestit: 300
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja Osku » 24.11.2017 15:03

Hieman on kuvaus epätarkka mutta jousia ei tarvitse rasvata.
Tarkista vaikka seuraacat:
Tukivarsien puslat
Vaihdelaatikon ja mootorin kiinnikkeet.
Jos mootorisuojata talella niin tarkista että ei pääse kolisemaan niihin.
Vetaritkin voi tarkistaa mutta ne rutisis kuopista riippumatta ja jos.
Tasauzpyörästö paukkuu mutkissa jos pikkurattaat hjajalla.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1032
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja MikaH » 24.11.2017 19:58

Ratasperäistä ääni ei ole, enemmän kuivaa voimakasta narahtelua ja kolahtelua. Onko kallistuksen vakaajista kokemusta? Jos sellaiset sieltä löytyy, niitä voisi yrittää rasvata(erään saksalaisen foorumin juttuja)?
MikaH
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja Osku » 24.11.2017 20:03

Tölkissä ei takana ole vakaajaa joten sen rasvaaminen voi olla hankalaa.
Puslat voi narahdella ja kolista jos kumi on kadonnut kokonaan.
Myös takalaakerit voi löystyessään saada jarru rummut pitämään ääntä.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1032
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja TT| » 25.11.2017 13:18

Kuten Osku sanoikin takavakaaja on Syncrossa erittäin harvinainen, varsinkin Suomessa. Jossain tehdasambulansseissa on huhun mukaan ollut. Missä kunnossa iskarit on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6142
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja Peksi » 25.11.2017 23:42

Onko varmasti meteli takapäässä. Tuollaisessa laatikossa on hankalaa tunnistaa äänen lähdettä tarkasti. Jos etuylätukivarren pitkä pultti on löystynyt, aiheuttaa paukahduksia, narahtelua, naksutusta ym. Ainakin yhden kohteen eliminoimiseksi kannattanee tarkistaa :)
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 116
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja Osku » 26.11.2017 09:59

Etupäässä on muitakin kohtia jos ääni sieltä tulee, kolina voi tulla esim ruostuneestä etuperän korvakkeesta jollon perä hakkaa apurunkoon kuopissa.Apurungon taemmat korvakkeet joissa perä on kiinni nmätänee aika monesti rikki nin että sitä ei ensin huomaa mutta sitten kun purkaa ei pusla olekkaan missään kiinni. Sitten jälleen kerran kaikki puslat, keskittyen niihin yläpusliin joiden pulteista tossa jo mainittiin.,
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1032
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.11.2017 21:28

Minä luulin omassani ylätukivarren puslien olevan ääntelyn syynä, leimalla meinattiin tuomita pyörän laakerit, mutta vika olikin molemmin puolin yläpallonivelissä.
Noin 30 v autossa vaihtoehtoja on loputtomasti. Yhden vian kun korjaat, niin vieressä odotaa jo seuraava, ellei rakenna autoa uusiksi kuten Osku teki.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7180
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi


Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa