Sivu 1/1

Syncron välitykset

Lähetetty: 15.06.2012 07:20
Kirjoittaja AT5nok
Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 15.06.2012 09:00
Kirjoittaja vesku
T3Syncro kirjoitti:Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
Tämä menee kyllä ihan OT, mutta suokaan jokavetoiset anteeksi. Asiassa on aasinsilta kuitenkin jotenkin lainaukseen :oops:
-Kuinka iso homma on muuttaa 2WD pakin välitystä tiheämmäksi?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 15.06.2012 10:20
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
Perät vaihtaen onnistuu, ei onnistu pelkän G:n vaihtaminen tiheämpään. Olikos sulla 5,43 vai 5,83 perät nyt?

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 15.06.2012 11:10
Kirjoittaja hege
Neljä vaihtoehtoa:
6.17 perävälitys lienee helpoin toteuttaa ($2500 osista)
Teetät napavälitykset seikel tyyliin jolloin kaikkien vaihteiden välitys tippuu
Teetät vaihdelaatikkoon uuden "etukuoren" ja säädät jonkin verran rattaiden ja akseleiden kanssa ja lisäilet apuakseleita. G-välitys lyhenee.
Teetät jakolaatikosta tai keksit jollain muulla tavalla kytkettävän alennusvaihteen.

Fiksuinta olisi toteuttaa kaikki neljä. :D 8-)

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 15.06.2012 11:14
Kirjoittaja hege
vesku kirjoitti:Tämä menee kyllä ihan OT, mutta suokaan jokavetoiset anteeksi. Asiassa on aasinsilta kuitenkin jotenkin lainaukseen :oops:
-Kuinka iso homma on muuttaa 2WD pakin välitystä tiheämmäksi?
Syncron vaihdelaatikko. Siinä on lyhyempi pakkivälitys. Samalla saat G-vaihteen ja kytkettävän tasauspyörästön lukon.

Pakkirattaita ei kai voi suoraan vaihtaa, eli perävälityksen tihentäminen ja 5-vaihteen (tai 4:sen) rattaiden pidentämisellä saa ajokierrokset tippumaan.

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 15.06.2012 14:14
Kirjoittaja dmn
Mun suosikki olis silti naittaa momentinmuunnin sinne väliin (esim 911 sportomatic). Sehän käytännössä tuplais välityksen tuolla vaihteella. Ja tuo saattaa olla kaikista helpoiten toteuttavissa, nuo muut rupee vaatimaan vähän turhaan pelimerkkejä ;-)

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 15.06.2012 15:18
Kirjoittaja hege
Jooh, silloin ei tarvitsisi kuluttaa kytkintäkään.

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 15.06.2012 20:49
Kirjoittaja AT5nok
Taidan toistaiseksi tyytyä "maltillisen" kokoisiin renkaisiin.

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 16.06.2012 07:18
Kirjoittaja Eicca_
Momentinmuunnin olis kyllä ihan loistava systeemi... tosin senkin toteuttaminen ei nyt ihan bolt-on homma ole :( :(

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 16.06.2012 22:36
Kirjoittaja AT5nok
Tänään kuuli paljon ASIAA vaihdelaatikoista ja välityksistä mieheltä, joka mitä ilmeisimmin on perillä asista kuin gurut Intian sydeemeistä.

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 17.06.2012 00:48
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:Tänään kuuli paljon ASIAA vaihdelaatikoista ja välityksistä mieheltä, joka mitä ilmeisimmin on perillä asista kuin gurut Intian sydeemeistä.
Mihinkäs ratkaisuun siis päädyit? ;)

Re: Syncron välitykset

Lähetetty: 17.06.2012 00:58
Kirjoittaja Eicca_
Tuplajakoaskit momentin muuntimella ja napoihin alennusvaihteet :lol: