Korotuspalat

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Korotuspalat

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Moi,
Onko kenellä ylimääräiset korotuspallat?
Tai joku idea mistä noit sais tehty?
Tarvisin taaksen noin 2-3 cm lisä.
Ja kaupassa on suht korkea hintaa ja toimitusajat ehkä liian pitkä, kuin tarvisin ne ennen 16.6 safarin :) .

T.: lentsu
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja hege »

Lähetä Eicca_ nimimerkille yksityisviestiä.

Aiheesta keskusteltu: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=39&t=318
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Trailmasterin iskarit löyty, tarvin vaan jousen yläpuolelle 2-3cm .
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja hege »

Eicca_ kirjoitti:Löytyy 20 täydellistä korotus-sarjaa 8-) Työkiireiden takia en ole kerinnyt takaiskarin jatkoja vielä kasata mutta kaikki muut osat on valmiita.
Eli siltä pitäisi löytyä niitä korotuslevyjäkin. Ota yhteyttä, vai otitko jo?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: Korotuspalat

Viesti Kirjoittaja lentsu »

En vielä, mutta kohta. Täällä duunissa joutu valitettavasti muutakin teha.
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja resupekka »

T3Syncro kirjoitti:Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Kts. pykälä 14.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Korotuspallat

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eljas kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Kts. pykälä 14.
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta kirjoitti: 14 § Heilahduksenvaimentimien vaihto
1. Auton heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa.
Eli uudet korvakkeet vaan vanhojen yläpuolelle kuumaliimalla tai sitten ne jatkopalat. Mikä muu kuin iskari toimii ulosjoustossa rajoittimena?
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Korotuspalat

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Ulosjoustossa tietysti iskari toimii rajoittimena. Muutenhan takapäästäkin voisi päästä vaikka jousi tippumaan välistä pois. Jousethan eivät saa edes täydessä ulosjoustossa kolista väljästi tuennan ja korin välissä, vaan jonkinlainen jännitys täytyisi aina säilyä. Tuo lakikirjan teksti varmaankin tarkoittaa sisäänjoustoa, eli muutettu tai lisätty iskari ei saa olla mitoitukseltaan sellainen, että joustoliikkeen aikana iskari löisi "pohjaan". Saattaisi muuten tuntua kunnon hypyn päätteeksi aika ikävältä. :shock:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Korotuspalat

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eljas kirjoitti:Tuo lakikirjan teksti varmaankin tarkoittaa sisäänjoustoa, eli muutettu tai lisätty iskari ei saa olla mitoitukseltaan sellainen, että joustoliikkeen aikana iskari löisi "pohjaan". Saattaisi muuten tuntua kunnon hypyn päätteeksi aika ikävältä. :shock:
Pitää pyytää Trafista tulkinta, saavatpahan miettiä perusteluita miksi lakikirjaan ei ole asiaa kirjattu niin kuin on tarkoitettu ;)
Vastaa Viestiin