Decouplerin toiminta "merkkivalon pistoke?!?"

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Decouplerin toiminta "merkkivalon pistoke?!?"

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 12.03.2017 17:54

Olenpas tuossa ollut asentamassa decoupleria ja varsin aloin miettimään että kummiskospäin sen nyt sitten "alkuperäisesti" tulisi toimia?? Elikkäs nuppi alhaalla niin Syncro on Syncro vai siten että nupin ollessa alhaalla syncro on 2WD? Eli kytkettäessä nuppi ylhäällä se on 4WD. Eli kytkettävä nelivetohan se on, mutta kun syncro nelikko jo ollessaan niin mikäs sen alkuperäinen asento sitten tulisi olla? Paneelin valothan palaa ollessa kytkettynä, eli palaisiko nyt nelivedon merkkivalo nupin ollessa alhaalla sitten koko ajan vai mitenkä....

Uskon että tämä kysymys jakaa hieman mielipiteitä, kaikkihan tietty kytkee sen miten tykkää, mutta olisi kiva tietää miten se olisi ollut tehtaalta lähtiessä syncrossa.
Viimeksi muokannut Mic_Coo päivämäärä 11.05.2017 22:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Syncro 1.9WBX 5/1985
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Transporter Matkaaja 1.6TD 1987
Volkswagen Kleinbus 1962 *junakeula*
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 144
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Decouplerin toiminta

ViestiKirjoittaja TT| » 12.03.2017 19:13

Yleensä se on kytketty niin että nuppi alhaalla 2wd ja valo ei pala. Nuppi ylös niin etuveto kytkettynä ja valo palaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6169
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Decouplerin toiminta "merkkivalon pistoke?!?"

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 11.05.2017 22:00

Tässä decouplerin asennusta jatkettaessa....

Touhussani sitten aloin tölkkini pohjaa tutkimaan että missäs on se pistoke mikä antaa merkkivalon konsolille??? Etulukollehan se on lukottomissakin nippusiteellä nätisti kiinni siellä palkin vieressä. Mutta sitten entäpäs tämä decoupleri? Onko sille edes olemassa sitä, kaiketi kaikissa malleissa? No, jos ei, niin mitkäs on ne johdot mistä sen voi jatkaa sinne lukon kytkimelle asti? Kertokaas te jotka olette näitä touhunu enemmän..
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Syncro 1.9WBX 5/1985
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Transporter Matkaaja 1.6TD 1987
Volkswagen Kleinbus 1962 *junakeula*
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 144
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Decouplerin toiminta "merkkivalon pistoke?!?"

ViestiKirjoittaja Osku » 11.05.2017 22:24

Muistelisin että löytyy nipparilla tankin ja runko palkin välistä sieltä bensamittarin luota. Senltin ton kerran bensamittarin johtoihin ja ihmettelin pitkään kunnes keksin missä homma mätti.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1057
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Decouplerin toiminta "merkkivalon pistoke?!?"

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 12.05.2017 09:31

Sieltähä se löytyi. Nätisti nippusiteellä nipussa kohtuu ahtaassa paikassa. Mutta enpä osannu kyllä edes tuolta suunnalta sitä hakea. Minulla se oli tankin anturin alla puoliksi siellä tankin ja korin välissä....näkyi siittä pikkusen sitä pistoketta vähäsen..
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Syncro 1.9WBX 5/1985
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Transporter Matkaaja 1.6TD 1987
Volkswagen Kleinbus 1962 *junakeula*
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 144
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä


Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron