Etuperä lukittavaksi
Lähetetty: 26.01.2017 02:19
Ja hyvää iltaa,
Tuli tuossa vähän aikaa sitten sorruttua syncronismiin, eli sattui löytymään sopiva aihio läheltä ja edullisesti.
Kuitenkin tässä 'vajaa' vetoisessa kamppeessa on pelkästään takalukko. Kyllähän tälläkin saa 3 rattaalle aina vedon, joka tarkoittaa käytännössä keulan kiskovan tyhjää tosi paikan tullen.
Tähän huomasin lääkkeeksi tuon ohjeen etuperän lukotukselle, mistä se idea sitten lähti lukon saamiseksi.
Aikani atk;oota selaillessa en löytänyt lukotukseen tarvittavia osia en mistään. Ulkopuoliset osat kyllä löytyy, valokytkimestä ja pneumaattisen toimilaitteen kannakkeesta lähtien..
Eli korjatkaa jos olen aivan väärässä, jos alan tekemään etulukkoa tyhjästä tarvitsee uusia lähes kaikki osat lautaspyörän (ring gear) jälkeen, ainoana voi jättää vetoakseli sille puolen, jossa ei tarvita hammastuksia liikkuvalle lukitus osalle?
Eli tarkoittaako tämä sitä, että kannattaa ostaa lukollinen etuperä, joko
A) Toimivana
B) Rikkinäisen, jolloin ottaa lukottomaan perään tarvittavat osat ja kasaa näistä ehjän? Oletuksena tietysti, että se vetoakseli joka tulee liikkuvan lukitus osan puolelle on kunnossa.
Pahasti tuo lukko mekanismi sama tyylinen ku unimogin akseleissa. Mogin akselissa oli vaan se haarukassa oleva lukitus osa koko ajan booreilla (boori myös tiheämpi)
- Janne
Tuli tuossa vähän aikaa sitten sorruttua syncronismiin, eli sattui löytymään sopiva aihio läheltä ja edullisesti.
Kuitenkin tässä 'vajaa' vetoisessa kamppeessa on pelkästään takalukko. Kyllähän tälläkin saa 3 rattaalle aina vedon, joka tarkoittaa käytännössä keulan kiskovan tyhjää tosi paikan tullen.
Tähän huomasin lääkkeeksi tuon ohjeen etuperän lukotukselle, mistä se idea sitten lähti lukon saamiseksi.
Aikani atk;oota selaillessa en löytänyt lukotukseen tarvittavia osia en mistään. Ulkopuoliset osat kyllä löytyy, valokytkimestä ja pneumaattisen toimilaitteen kannakkeesta lähtien..
Eli korjatkaa jos olen aivan väärässä, jos alan tekemään etulukkoa tyhjästä tarvitsee uusia lähes kaikki osat lautaspyörän (ring gear) jälkeen, ainoana voi jättää vetoakseli sille puolen, jossa ei tarvita hammastuksia liikkuvalle lukitus osalle?
Eli tarkoittaako tämä sitä, että kannattaa ostaa lukollinen etuperä, joko
A) Toimivana
B) Rikkinäisen, jolloin ottaa lukottomaan perään tarvittavat osat ja kasaa näistä ehjän? Oletuksena tietysti, että se vetoakseli joka tulee liikkuvan lukitus osan puolelle on kunnossa.
Pahasti tuo lukko mekanismi sama tyylinen ku unimogin akseleissa. Mogin akselissa oli vaan se haarukassa oleva lukitus osa koko ajan booreilla (boori myös tiheämpi)
- Janne