Syncron laatikon kestävyys

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Matti eskola
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 27.11.2015 16:51

Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Matti eskola »

Ollaan tekemässä syncroon n.300hv konetta. Kestääkö syncron laatikko vai onko siihen jotain vahvempaa vaihtoehtoa suht helposti?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja TT| »

Vääntö varmaan merkitsevämpi, ja osin myös mikä kone ja millaiseen käyttöön. Kunnossa/mitoissaan oleva laatikko kestää varmasti kohtuullista käyttöä, mutta vahvistuksia ja järeämpiä 3&4 rattaita varmasti laatikkoguru suosittelisi.
Katukäyttöön vaihtoehdot olisi varmaan porschen laatikko ja perä, jos ei sitten tee koko moottori-voimansiirto pakettia keskimoottorina tai muulla täysin erilaisella ajattelulla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vauwee
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 28.05.2014 20:38

Re: Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja vauwee »

- Jatkan tähän vaihdeloota aiheeseen.
---- Onko automaattilaatikoita sovitettu syncroon?
- Millaisia ja mistä autosta tekniikkaa?
- Tai koko moottori- ja vaihdeloota-paketti ?
Viimeksi muokannut vauwee, 26.01.2020 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja dmn »

Aika vähissä on takamoottoriset nelivetoiset, ja vielä vähemmän syncroon sopivilla välityksillä. 2wd:hen mielestäni hyvä ratkaisu olisi porschen 5v automaatti, joka onkin oikeasti mersun 722.6 laatikko vetopyörästöllä varustettuna. Tiedä sitten löytyykö tuosta 4wd versiota, näppärä mies varmaan saa ainakin modattua lähdön eteenpäin. Välitykset on silti ihan väärällä hehtaarilla.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Porschen laatikko joo, mutta tiptronic on syvältä, tosin se saattaa vaikuttaa hintaan aika kivasti kun porsche jätkät ei niitä halua.
Tosta löytyy esim rahmiehelle 4wd
911 997 3.8 Petrol Carrera 4S 4WD Gearbox 6 Speed Manual.
Tosin itse harkinnu audin askin kääntöä koska se voi olla hieman huokeampi ratkaisu. Joku pitkittäis kone quatro ja koneistaa tasasupyörästön osuuden uusiksi niin että saa sen käännettyä. Mulla on tossa yksy 200 quatron aski jota ajattelin kokeilla. Etuperänhän voi ottaa samasta autosta tulppaa hengitysreijän poraa uuden toielle puolelle ja kääntää ympäri.

Itse en edes harkitse automaattia, mutta se olen minä se, jokainen tyylillään. Mutta siksi en edes ehdota automaatteja. Mut varmaan noihin samoihin autoihin löytyy jotain tomaatteja jos jaksaa moisi kaivella.
vauwee
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 28.05.2014 20:38

Re: Syncron laatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja vauwee »

Toimiva autom. nousee ajatuksiin, mutta taitaa haave-osastoon mennä.
Vastaa Viestiin