Sivu 1/1

16" jarruista

Lähetetty: 28.05.2012 13:00
Kirjoittaja Pate
Onko 14" ja 16" jarrupääsylinterit samat? Onko kukaan rakennellut 16" malliin järeämpiä jarruja ja jos on, niin millaisia?

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 28.05.2012 14:18
Kirjoittaja dmn
On samat.

Itselläni oli joskus Girling 60 satulat ja 303mm jäähdytetty levy. Oli bolt setti 16" tukivarteen. Vanteen mahtumisen kanssa tuli sitten ongelmia, normi peltivanne vaati 5mm spacerin.

Levyt löytyy vielä hyllyn nurkasta, lähtee halvalla :-)

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 26.07.2012 14:32
Kirjoittaja Pate
No onkos syncroissa ja 2wd pääsylkyissä eroja, kun tuo motonet ei näytä 4wd malleihin pääsylintereitä tarjoavan, vai onko joku listalla olevista silti oikea myös nelivetoiseen?

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 26.07.2012 15:40
Kirjoittaja AT5nok
Hege mainitsi joskus jonkun BMW:n pääsylinterin soveltuvan Tölkkiin viritysosaksi, malli tai varaosanro olisi hyvä saada yleiseen tietoon :?:

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 26.07.2012 17:38
Kirjoittaja dmn
Vai olikos kyse siitä isommasta jarrutehostajasta, joka just jostain BMW:stä tais löytyä?

Mutta käsittääkseni jarrusylinterit kaikissa samat, samat jarruthan noissa 2wd/4wd malleissa on loppupeleissä. Ainut poikkeus taitaa olla ABS-jarruilla varustetut autot.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 26.07.2012 18:32
Kirjoittaja TT|
Juurikin tehostaja on E30 bemarista, Hege taisi tuommosen tilatakin, joten numerotkin varmaan saadaan.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 01.08.2012 10:21
Kirjoittaja Pate
Juu, jarrupääsylinteri oli ihan samaa tavaraa. No ongelma ei ratkennut sillä, takajarrut ei saa pahemmin paineita vieläkään ja kun paremmin asiaa tutki, löytyi auton alta, etupäästä jokin jarrupaineen säädin.
Mistäs tuollaisia saa hankittua järkihintaan?

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 01.08.2012 11:01
Kirjoittaja AT5nok
Muistaakseni jossain kuskin jakkaran alapuolella on kiihtyvyyteen (hidastuvuuteen)perustuva säädin.
Veikkaan että uuden saaminen voi ola hankalaa.
Jos sen ohittaa, niin takajarrut saa painetta samassa suhteessa kuin etujarrut ja varsinkin takavetoisesta saattaa tulla jarrutuskäytökseältään kuin haisuli, eli takajarrut lukittuvat ja auto kääntyy poikittain.
Veikkaisin, että sen toisen forumin ylläpitäjät voisivat olla Suomessa potentiaalisin vaihtoehto osan saamiseksi?

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 01.08.2012 11:11
Kirjoittaja dmn
Pate kirjoitti:Juu, jarrupääsylinteri oli ihan samaa tavaraa. No ongelma ei ratkennut sillä, takajarrut ei saa pahemmin paineita vieläkään ja kun paremmin asiaa tutki, löytyi auton alta, etupäästä jokin jarrupaineen säädin.
Mistäs tuollaisia saa hankittua järkihintaan?
Varmaan jostain purkuautosta, mutta varmasti mielenkiintoisen ruosteinen osa kyseessä :-)

Mitä mä olen muista autoista noita joutunut korjaamaan niin aina ne on mennyt rikki niin että sinne on paineita mennyt liikaa..

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 01.08.2012 12:42
Kirjoittaja resupekka
Järkihinta on erittäin laaja käsite. Mutta jos haluaa ihan varmasti toimivan ja hienon kiiltävän osan, niin tämä ei liene täysin järjetön hinta? Toki ehjiä käytettyjä varmaan saa vaikka kympillä, jos jaksaa haeskella.

ps. Paruzzilla 156 egeä vastaava osa.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 02.08.2012 23:28
Kirjoittaja Pate
Ei, tuo on järkihinta ja osa onkin matkalla jo tänne päin. Kiitokset vinkistä, vai pitäisikö sanoa linkistä..

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 03.08.2012 08:09
Kirjoittaja resupekka
Eipä kestä. Sieltä saa monia muitakin osia aika kohtuulliseen hintaan ja pitäisi olla 16" tavaraakin aika hyvin hyllyssä.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 05.08.2012 11:08
Kirjoittaja hege
Tavallisissa E30 BMW jarrutehostimet 4- ja 6-cyl malleissa on kaikki minun käsityksen mukaan samoja, osanumeroita oli monta eri. Niitä oli kahta eri kun etsin omaani, 34.33-1157 983 ja 34.33-1157 984.

Poislukien X-malli ja M-malli, niissä on erilaiset.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 05.08.2012 15:39
Kirjoittaja AT5nok
Mistä ostit omasi ja mitä mahtoi kustantaa?

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 08.08.2012 09:44
Kirjoittaja hege
Saksan ebaysta 52e tjms.

Soittelin parille romuttamolle, ja olisi saanut täältä kotomaasta halvemmalla jos olisi käynyt hakemassa. Postikulujen kanssa nousi korkeammaksi ja palveluinto ei hirveästi innostanut.

Bemarin tehostaja ei mene pulttaamalla kiinni. Muutos mikä pitää tehdä on että kiinnityshaarukka jarrupolkimeen pitää kierteyttää askelta isommaksi, eli M8 kierteestä M10 kierteeseen.

Re: 16" jarruista

Lähetetty: 29.08.2012 23:41
Kirjoittaja tigerbus
Hey guys, here's the list of car's where the BMW brake booster can be found:

"The BMW part number is 34331157416 and it can be found in these models:

E28: Details on E28
E28 528e SEDAN, U.S.
E28 518 SEDAN, Euro
E28 518i SEDAN, Euro
E28 520i SEDAN, Euro
E28 524d SEDAN, Euro
E28 524td SEDAN, Euro
E28 525e SEDAN, Euro

E30: Details on E30
E30 318i COUPE, U.S.
E30 318i SEDAN, U.S.
E30 325e SEDAN, U.S.
E30 325e COUPE, U.S.
E30 325i COUPE, U.S.
E30 325i SEDAN, U.S.
E30 316i TOURING, Euro
E30 318i TOURING, Euro
E30 320i TOURING, Euro
E30 324td TOURING, Euro
E30 325i TOURING, Euro
E30 316 SEDAN, Euro
E30 316 COUPE, Euro
E30 316i SEDAN, Euro
E30 316i COUPE, Euro
E30 318i SEDAN, Euro
E30 318i COUPE, Euro
E30 318i CONVERTIBLE, Euro
E30 318is COUPE, Euro
E30 320i CONVERTIBLE, Euro
E30 320i COUPE, Euro
E30 320i SEDAN, Euro
E30 320is SEDAN, Euro
E30 320is COUPE, Euro
E30 323i COUPE, Euro
E30 323i SEDAN, Euro
E30 325i CONVERTIBLE, Euro
E30 324d SEDAN, Euro
E30 324td SEDAN, Euro
E30 325e SEDAN, Euro
E30 325e COUPE, Euro
E30 325i COUPE, Euro
E30 325i SEDAN, Euro
E30 325ix SEDAN, Euro
E30 325ix COUPE, Euro

Z1: Details on Z1
Z1 Z1 ROADSTER, Euro"

Ciao,

.martin