Noniin... tämä siis varmistaa nuo minun viestiketjun ensimmäisellä sivulla esittämät epäilykset noista liian laihoista liruista ja saattaa sittenkin olla että tuo marmoritiskin halvin VAG vaihteistoöljy särki tuon syncron kolmosen.
viewtopic.php?f=39&t=366#p3597Tuo G 052 726 A2 ois tietysti monessa mielessä viisain ratkaisu, mutta sulkeutuu varsinkin litrahintansa takia pois ainakin minun vaihtoehdoista.
Lisäksi askarruttaa tuon orkkisliemen ominaisuudet äärilämpötiloissa. Sillä oletuksella että tuo G52 öljy on yhä samaa 80-luvulla kehitettyä tavaraa, väittäsin sen olevan mineraali- tai korkeintaan osasynteettistä öljyä. Mineraaliöljyjen tunnettuihin ominaisuuksiin kuuluu että ne menevät turhan kankeaksi erittäin kylmissä olosuhteissa ja toisaalta kuumapuolen viskositeetti saattaa romahtaa rajustikin kun mennään lämpötilassa tietyn kipurajan yli.
Orkkis on varmaan turvallinen vaihtoehto vakiolle tai matalaviritteisille laitteille, mutta luultavasti jää useissa ominaisuuksissa nykyaikaisemmille täyssynteettisille EP-lisäaineistetuille öljyille varsinkin molemmissa käyttölämpötilojen ääripäissä. Tuon G52:n kalvonpaksuutta tuskin on koeponnistettu 120-asteisena +300Nm väännöillä ja näitäkin laitteita alkaa esiintyä foorumillakin jo useita. Eli riskinpuoleisiin laitteisiin löytynee viisaampiakin öljyjä.
Itse pysyttelen toistaiseksi Redlinen 75W90NS öljyssä, koska sillä näyttäisi pysyvän hammaspeikko loitolla ja se pysyy notkeana myös arktisissa lämpötiloissa.
http://www.roadmachine.fi/redline/75W90NS.htmlHox! Varokaa samannäköistä törppöä Redline 75W90 joka on hypoidiperäöljy
EIkä siis sovellu vaihteistoon --> synkronointi luistaa. Käy kylläkin etuperään vallan mainiosti.
...Ja en ole millään tavalla kaupallisessa suhteessa ko. tuotteeseen. Tällähetkellä ei vain ole osunut kohdalle samassa hintaluokassa yhtä uskottavaa tavaraa.